גלריה בורגזה, רומא

גלריה בורגזה, רומא

גלריית בורגזה (Galleria Borghese) היא אחת מגלריות האומנות המרשימות ביות ברומא, היא ממוקמת בווילה בורגזה פינצ'אנה שהייתה בבעלותו של הקרדינל שפיונה בורגזה שאף אחראי על האוסף המרשים של יצירות האומנות הכלולות בתוכה. מדובר על אוסף פרטי של הקרדינל שפיונה שהיה אחיין של האפיפיור פאלוס החמישי מה ששיווה לו מעמד אצולה חשוב וכמובן ממון רב לרכישת כל יצירות האומנות שהיו כאמור קניינו הפרטי.

הווילה המרשימה, הבנויה תוך הקפדה רבה על הארכיטקטורה וסגנון הבניה המוקפד, שימשה בעבר למפגשים חברתיים של משפחת בורגוזה שהייתה כאמור ממעד נכבד ואף הייתה בעלת קשרים לשלטון ולממשל. למשל פאולין בונפרטה, אחותו של נפוליון בונפרטה שליט צרפת באותן ימים נישאה לאחד מפני משפחת בורגוזה ופסל שלה מעטר כיום את אחת הספות בבית.

כל מוצגי האומנות שבגלריה הוזמנו במיוחד עבור הווילה והותאמו למקום המדויק שבו מוצגות כיום. למעשה הקרדינל הזמין מבעוד מועד את יצירות האומנות תוך שהוא מייעד אותן למקום ספציפי בבית, בו הם מוצבות עד היום. יצירות אחרות נבחרו על ידו והותאמו לחללים השונים על פי טעמו האישי.

המוזיאון מכיל אוספים מרשימים של אומנים ויוצרים שונים כמו קאראווג'ו, טיציאן ורפאל. הייחוד של הגלריה הוא לא בהיקף היצירות שבה או בגודלה אלא דווקא בעובדה שכל יצירה כאן תוכננה והוזמנה באופן ייעודי למקום בו היא מוצבת כיום. ניתן למצוא בגלריה גם מוצגים ארכיאולוגים שונים מתקופות קדומות המרוכזים בעיקר בקומתה הראשונה.

מפאת גודלה של הגלריה וזרם המבקרים הגדול הגודש אותה מידי יום הביקור בה מוגבל לשעתיים. כל קבוצת מבקרים נכנסת אליה לשעתיים אשר בתומם מוצאים התיירים ומוכנסת קבוצה חדשה- לפיכך מוזמן להזמין כרטיסים מראש ולהגיע בשעה המיועדת.

גלריית בורגזה – מידע שימושי

כתובת: Piazzale del Museo Borghese 5

שעות פתיחה: בימים שלישי עד ראשון בין השעות 08:30-19:30 (יום שני-סגור).

כרטיסי כניסה: 8.5 אירו למבוגר, ילדים בחינם (*הכניסה מוגבלת לשעתיים בלבד).

אתר אינטרנט: http://www.galleriaborghese.it/
 

 

הוסף תגובה