גולד קוסט, אוסטרליה

גולד קוסט, אוסטרליה

גולד קוסט (Gold Coast) היא רצועת חוף נפלאה בגבול שבין מדינות ניו סאות' ווילס וקווינזלנד בחוף המזרחי של יבשת אוסטרליה. מדובר ללא ספק כנראה באחד האזורים המתויירים ביותר והתוססים ביותר בחוף המזרחי של אוסטרליה אם לא באוסטרליה כולה. עם הגיעו של האביב סביב חודש ספטמבר הגולד קוסט מתחיל להתעורר ולהפוך לאזור החם ביותר והתוסס ביותר מבחינת תיירות ובילויים לפחות בחלק הזה של אוסטרליה. אזור הגולד קוסט רצוף חופים, עיירות נופש, מלונות וגורדי שחקים הפרושים על קו החוף, טיילות מרהיבות, ולא מעט אטרקציות פארקי שעשועים והרבה כיף שנועד על מנת לספק לאוסטרלים ולכל התיירים קיץ תוסס ומלא בילויים.
 
לאורך הגולד קוסט המתחיל רשמית בקולנגטה (Coolangatta) הנמצאת ממש בגבול שבין ניו סאות' ווילס לקווינזלנד ומהווה גם את שער הכניסה האווירי לגולד קוסט משום שבה ממוקם שדה התעופה של הגולד קוסט, לאורך קו החוף פזורות מספר עיירות נופש כאשר המפורסמת בהן היא ללא ספק סרפרז פרדייז (Surfers Paradise)עיר תיירותית נפלאה עמוסה באטרקציות ובילויים. מקומות נפלאים נוספים לאורך הגולד קוסט הן העיירות ברלי הדז (Burleigh Heads)ובראודביץ' (Broadbeach)שגם הן אומנם מעט יותר שקטות ומנומנמות מספרז פרדייז התוססת אבל יש שימצאו אותן מדליקות הרבה יותר דווקא בשל הריחוק התיירותי.
 
בחלקו הצפוני של הגולד קוסט הוקם אזור מרוכז של פארקי שעשועים אליו נוהרים תיירים מכל רחבי הגולד קוסט. מדובר על סוג של דיסני וורלד  של החוף המזרחי של אוסטרליה, רק שחברת דיסני נעדרת ממנו ובמקומה חברת האחים וורנר (Warner Brothers)שולטת בעיניים. הפארקים של הגולד קוסט הם ללא ספק אבן שואבת לתיירים ולמשפחות רבות שבאים ליהנות כאן לאורך כל השנה ובעיקר בעונת הקיץ, שכן חלק מהפארקים הם פארקי מים המשלבים אטרקציות רטובות.
 
לכל הפארקים ניתן לקנות כרטיסים באתרי האינטרנט או גם בסוכנויות המטיילים הפזורות לאורך כל הגולד קוסט או בדלפקי המלונות השונים. ניתן לרכוש כרטיסים משולבים וחסכוניים למספר פרקים המוזילים בדרך זו את המחיר של כל אחד מהם. בנוסף ניתן לרכוש כרטיסים המשולבים עם הסעות עד לפארק הלוך ושוב הבאות לאסוף את המטיילים ממש מפתח המלון.
 
במאמר זה נסקור את הפארקים ואטרקציות הגדולות והמרכזיות של הגולד קוסט, כמובן שלאורך כל הגולד קוסט פזורות עוד הרבה מאוד אטרקציות מקומיות, אזורי בילוי, קניונים, בתי קזינו וכמובן המון המון חופי ים נפלאים. בכל רחבי הגולד קוסט פזורים תחנות מידע, סוכנויות כרטיסים ותיירים ובכל תחנה מרכזית או תחנת רכבת תמצאו המון עלונים שיפרטו את כל המידע הרלוונטי והעדכני ביותר לאטרקציות הגולד קוסט בכל נקודה ונקודה. משעמם בטוח לא יהיה!
 
מה כדאי לראות ולעשות בגולד קוסט

עיר הסרטים של האחים וורנר (Warner Bros. Movie World)–עיר הסרטים של האחים היא לא ספק אחת האטרקציות המרכזיות בגולד קוסט, בדומה למקבילתה בהוליווד גם לכאן הובאו מיטב המתקנים המבוססים על סרטים מבית היוצר של החברה, מופעי פעלולים ואפקטים קולנועיים ויזואליים המכניסים את הקהל אל מאחורי הקלעים של תעשיית הקולנוע. לצד המתקנים המצוינים, מופעי הפעלולים והאפקטים כמובן שניתן לפגוש את מיטב החברים מבית האחים וורנר- בובות ענק שמטיילות ברחבי הפארק ושמחות להיצטלם עם הילדים. שעות פתיחה: מידי יום בין השעות 10:00-17:30, כרטיסי כניסה: מבוגר 79$ (אוסטרלי), ילד 49$ (אוסטרלי). ניתן לרכוש כרטיס המשולב בהסעה לפארק.

 

פארק המיים ווט אנד' ווילד (Wet 'n' Wild Water World)–פארק מים ענק ורחב ידיים שפתוח לאורך כל השנה, אך כמובן מתאים הרבה יותר לבילוי בימים החמים של עונת הקיץ בגולד קוסט. הוא מכיל בריכות שונות ומגוונות, המון מתקני מים אדירים- מגלשות מפחידות ויצירתיות מאוד, מתקני אבובים ושלל הרפתקאות שלא יותירו אתכם יבשים. הפארק מתאים לכל המשפחה וילדים בכל הגילאים ימצאו בו מתקנים המתאימים גם להם. שעות פתיחה: 10:00-17:30 (בעונת החורף, חודשים מאי-אוגוסט עד השעה 16:30), כרטיסי כניסה: מבוגר: 59$ (אוסטרלי) ילד: 34$ (אוסטרלי). ניתן לרכוש כרטיסי משולב בהסעה.

 

"עולם המים" (Sea World)–פארק המים "עולם המים" גם הוא אח של הרשת האמריקאית הפופולארית מציע חוויה מרהיבה של מפגש קרוב עם בעלי החיים הנפלאים החיים בדרך כלל במעמקי האוקיינוס. תוכלו לראות כאן מופעים של לווייתנים, דולפינים, כרישים, כלבי ים, דובי קוטב, פינגווינים ועוד שלל הפתעות מרהיבות. בפארק גם מספר מתקני שעשועים רכבות הרים ושלל אטרקציות. אם תרצו תוכלו להעשיר את הביקור שלכם גם במפגש בלתי אמצעי עם החיות כמו שחיה עם דולפינים, ליטוף פינגווינים, שחיה עם כרישים ועוד. שעות פתיחה: 10:00-17:30כרטיסי כניסה:  מבוגר: 79$ (אוסטרלי), ילד: 49$ (אוסטרלי). ניתן לשלב כרטיס עם הסעה לפארק. חוויות מפגש עם בעלי החיים מצריכות תשלום נוסף המתחיל מגובה של כ-50$ נוספים.

 

דרימוורלד (DreamWorld)– פארק שעשועים ענק מבית היוצר של חברת ההפקה המצליח DreamWorkשמספקת בשנים האחרונות סרטי אנימציה נפלאים עם גיבורים משעשעים כמו מדגסקר, שרק ואחרים. תוכלו למצוא ברחבי הפארק את כל החברים מהסרטים האהובים בצורת בובות ענק וכמובן גם מספר מתקנים מפחידים ועוצרי נשימה שיעלו את רמות האדרנלין שלכם לגבהים חדשים.  גם כאן תוכלו לפגוש מספר בעלי חיים מרהיבים בחוויית ספארי אמיתית ומלהיבה. חוויה נפלאה לכל המשפחה! שעות פתיחה: 10:00-17:00, כרטיסי כניסה: מבוגר: 79$ (אוסטרלי), ילד: 49$ (אוסטרלי). ניתן לשלב כרטיס עם הסעה לפארק.

 

וויטווטר פארק (WhithWater Park)–הפארק המשלים לפארק דרימוורלד הוא פארק המים וויטווטר. שני הפארקים משולבים וצמודים זה לזה, ואף ניתן לרכוש להם כרטיס משולב. בפארק מגוון אטרקציות שלא יותירו אתכם יבשים, המון מתקנים, מגלשות, בריכות, מסלולי אבובים ושלל חוויות ובילויים לכל המשפחה. מומלץ בעיקר בעונת הקיץ החמה, אם כי הפארק פתוח לאורך כל השנה. שעות פתיחה: 10:00-16:00 כרטיסי כניסה: מבוגר: 79$ (אוסטרלי), ילד: 49$ (אוסטרלי). ניתן לשלב כרטיס עם הסעה לפארק.

 

מופע האווטבק האוסטרלי "Spirit Of The Hourse"(Australian Outback Spacatcular):בשונה מיתר הפארקים כאן מדובר על חוויה מסוג אחר, מדובר על מופע בסגנון "מערב פרוע" המשלב בעלי חיים כמו סוסים, בקר, כבשים, שוורים וכד' ומנסה להביא אל הגולד קוסט את טעמיו של האווטבק האוסטרלי- את ההרפתקאות, הנופים, התמונות ובעלי החיים. המופע משולב באופן ייחודי עם ארוחת ברביקיו אוסטרלית אופיינית הכוללת 3 מנות. בכניסה לאולם כל צופה מקבל כובע בוקרים אוסטרלי אמיתי במתנה, הישיבה היא סביב דלפקים עליהם תוגש הארוחה הבשרית לאורך המופע, במרכז האולם הענק זירה עליה יערכו מופעי רכיבה ופעלולים עוצרי נשימה. אין ספק שמדובר בחוויה לא שגרתית ומהנה במיוחד. שעות המופע: מידי יום בשעה 19:30 בערב, ביום ראשון מופע נוסף בשעה 12:30 יום שבת מופע נוסף בשעה 16:30. כרטיסי כניסה: מבוגר 99$ (אוסטרלי) ביום חול, בימי שישי ושבת 119$, ילד 69$ (אוסטרלי) בימי  חול בימי שישי ושבת 89$. ניתן לשלב כרטיס עם הסעה לאולם.

 
איך מגיעים
הגולד קוסט נגיש מאוד לתיירים, ניתן להגיע אליו בטיסה אל שדה התעופה של הגולד קוסט הממוקם כאמור בקולנגטה (Coolangatta)בדרום האזור, אך ניתן להגיע באמצעות רכבת גם משדה התעופה של בריזביין (נסיעה של כשעה). בתוך הגולד קוסט פועלות חברות שאטלים המספקות הסעות למגוון יעדים (ניתן לרכוש כרטיסים פתוחים לשבוע לכל היעדים הכוללים גם הסעות לפארקים) או רשת תחבורה ציבורית רגילה של מדינת קווינזלנד. ברכב נתן להגיע לכל האזורים של הגולד קוסט בקלות, רובם פזורים על כביש החוף מספר 1 (Pacific Highway)העובר לאורך כל הגולד קוסט ומחבר אותו לבריזביין בצפון וליתר עיירות הנופש במדינת ניו סאות' ווילס ועד סידני שבדרום.

מזג אוויר בגולד קוסט
ארבעת עונות השנה של הגולד קוסט תואמות למזג האוויר האוסטרלי הכללי כאשר הקיץ הוא בין החודשים דצמבר עד פברואר, הוא שיא עונת התיירות בגולד קוסט. האביב מתחיל מחודש ספטמבר והסתיו מחודש מרץ. עונת החורף היא בין החודשים מאי ועד אוגוסט. זוהי העונה הפחות מתויירת בגולד קוסט, עם כי הפארקים פתוחים לאורך כל השנה ומותאמים לחוויית בילוי גם בימים גשומים. האקלים בגולד קוסט מתון יחסית ולכן החורף כאן אינו קשה במיוחד, אך ללא ספק יתרונותיו של הקיץ הנפלא על חופי הים והשמש המלטפת ניכרים בגולד קוסט היטב!

הוסף תגובה