בוסטון, היא אחת הערים הראשונות והעתיקות ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית. על אף ששמה נקשר בכמה פרשיות היסטוריות והעניקה לה נופך היסטורי ומלא חשיבות ומורשת אמריקאית בוסטון אינה קופאת על שמריה ודוהרת קדימה בדך להיות עיר אקדמית, תוססת ומלאת סטודנטים, תרבות צעירה מקומות בילוי המזמינים את הצעירים שבכם לפרוץ את גבולות הדמיון, לשלב ישן מול חדש, לטעום מן ההיסטוריה האמריקאית ביום ולקרוע את העיר בפאבים של בוסטון בלילות.

בוסטון – כרטיס ביקור

שם: בוסטון
מדינה: מסצ'וסטס
פדרציה: ארצות הברית
שטח: 232 קמ"ר
אוכלוסיה: 620,535 נפש
מטבע: דולר אמריקאי
שפה: אנגלית

בוסטון – מידע כללי

בוסטון היא בירתה של מדינת מסצ'וסטס אשר שמה נקשר בהיסטוריה האמריקאית בקשר הדוק והיא אחד מסמליה של המהפכה האמריקאית והמאבק של המתיישבים הראשונים בעצמאותם מבריטניה. בוסטון ממוקמת לחופה המזרחי של ארצות הברית באזור ניו אינגלנד ונחשבת לגדולה שבערי האזור ולמרכז כלכלי, תרבותי והיסטורי חשוב. כיום בוסטון היא אחת מהערים החשובות באזור חופה המזרחי של ארצות הברית והמטרופולין שלה הוא מהגדולים והחשובים בארצות ברית כולה. שמה של בוסטון נקשר בעיקר בפרשיית מסיבת התה של בוסטון- אז כאות מחאה החליטו המתיישבים האמריקאים לערוך חרם על הסחורה המיובאת לאמריקה מבריטניה וזרקו לתוך מימי נמל בוסטון את כל סחורת התה שהובאה אליהם מספינה היישר מבריטניה. פעולה המחאה הפכה ברבות הימים להיות לסמלה של המחאה האמריקאית בשליטה הברית וכאחד השיאים במאבק לעצמאות. בוסטון כיום היא מרכז אקדמי חשוב והיא מלאה באלפי סטודנטים הגודשים את מוסדותיה האקדמיים הנחשבים בארצות הברית ובעולם כולו כמו אוניברסיטאות הרווארד ו-MIT . בוסטון היא עיר תוססת וצעירה, עיר סטודנטיאלית היודעת לשלב קדמה יחד עם שימור ההיסטוריה והמורשת האמריקאית שהחלה את ימיה אי שם במלחמת העצמאות במאה ה-18.

בוסטון – התמצאות

בוסטון כאמור היא מטרופולין ענק הממוקם לחופה המזרחי של ארצות הברית באזור ניו אינגלנד במדינת מסצ'וסטס. היא ממוקמת על מפרץ בוסטון שהוא מעין חצי אי לחופיו של האוקיינוס האטלנטי. רוב נקודות העניין של בוסטון ממוקמות במרכז העיר ברדיוס של כ-8 קמ"ר. האזור האקדמי של בוסטון בו נמצאות אוניברסיטאות הרווארד ו-MIT הוא בשכונת קיימבריג' המפורסמת ואילו האזורים העתיקים והישנים יותר של בוסטון הקשורים בהיסטוריה של בוסטון ומאורעות המהפכה האמריקאית נמצאים בעיקר באזור הנורת' אנד (The North End).

בוסטון – תחבורה

בוסטון היא עיר או שמא יש לומר מטרופולין ענק. היא עמוסה ופקוקה ברוב שעות היום ועל אף שאינה קשה יותר מידי להתמצאות הנסיעה בתוכה ברכב ואף באוטובוס יכולה לגזול זמן רב של המתנה בעומסי התנועה והפקקים שמאפיינים אותה לאורך כל שעות היום. הדרך הטובה ביותר לטייל בבוסטון ולעבור בזריזות ממקום למקום היא באמצעות הרכבת התחתית הנוחה של העיר (המכונה בבוסטון T). הרכבת התחתית בבוסטון נוחה מאוד ומתוחזקת בצורה מצוינת. רוב התחנות באזור מרכז העיר משופצות ונראות כחדשות וההתמצאות בקווי הרכבת התחתית קלה מאוד. מומלץ להצטייד כמובן במפה עליה מפורטים הקווים השונים על פי צבעים ולוודא את כיווני הנסיעה של הרכבות. בנוסף אם הגעתם לאזור בוסטון ברכב מומלץ לחנות אותו באחד מפרברי העיר בסמוך לתחנת רכבת תחתית ולהיכנס למרכז העיר באמצעות הרכבת התחתית זו הדרך המהירה, הנוחה והזולה ביותר.

בוסטון – מה לראות ומה לעשות?

פארק בוסטון קומון (Boston Common Park)- אחד האתרים המשלבים טבע והיסטוריה בבוסטון הוא פארק בוסטון קומון הממוקם ממש בלב ליבה של בוסטון והוא ללא ספק הריאה הירוקה של העיר. הפארק שהיה שטח ההתכנסות של הצבא הבריטי לפני קרב צ'ארלסטון המפורסם בהיסטוריה האמריקאית הפך להיות פארק ירוק ורחב ידיים בו אוהבים תושבי בוסטון למצוא מעט שלווה ואף ליהנות מקרני השמש החמימה בימים שטופי שמש נפלאים. הפארק מלא מדשאות נפלאות, אגמים רחבי ידיים בהם שוחים להנאתם ברווזים וברבורים ובעונת הסתיו מתמלא כל הפארק בעלי השלכת הצבעוניים הידועים כל כך של אזור ניו-אינגלד. מומלץ מאוד להגיע לאזור ניו אינגלנד בעונת הסתיו אז נצבעת השלכת בצבעים מרהיבים!

מסיבת התה של בוסטון (Boston's Tea Party Museum)- אחד האירועים המכוננים בהיסטוריה האמריקאית היא "מסיבת התה של בוסטון". מי שבקיא בהיסטוריה ידוע שלא הייתה כל מסיבה אלא מדובר בפעולת מחאה אקטיבית של סבלי נמל בוסטון שהשליכו את כל משלוח התה המיובא מבריטניה אל מימי הנמל, דבר שהוביל לחרם כולל של בריטניה על המושבות האמריקאיות והעלאת שלב במאבק של האמריקאים לעצמאות. בוסטון שהפכה לסמל ידעה למתג בצורה נפלאה את עצמה לאורך השניים ולהפוך את אירוע "מסיבת התה של בוסטון" לאטרקציית תיירות מקומית. בסמוך למיקום ההתרחשות המקומית הוקם מוזיאון על גבי סירה המגוללת את סיפור מסיבת התה. ניתן לראות מוצגים שונים ולהתרשם מאותה התרחשות היסטורית שקדמה את הכרזת העצמאות של ארצות הברית.

מוזיאון הילדים של בוסטון (Boston's Children Museum)- אחד מהמוזיאונים הידועים והנחשבים של בוסטון הוא דווקא מוזיאון הילדים. המוזיאון שמצוי בסמוך לנמל בוסטון ולמוזיאון "מסיבת התה" הוא מרכז בילוי לילדים ולכל המשפחה. בדומה למוזיאוניי ילדים בכל העולם המוזיאון של בוסטון מציע חוויה רב חושית לילדים המאפשרת להם לגעת ולהתנסות באלפי מוצגים שונים. המוזיאון שמעוצב כמו פארק שעשועים ענק מאתגר את החשיבה של הילדים ומציע להם להתנסות באלפי מוצגים ופעילויות כמו קירות טיפוס, מסלולים אתגריים, פארק מדעי ועוד.

האקווריום של ניו אינגלנד (New England Aquarium)- אחד היתרונות של בוסטון הוא בהיותה עיר נמל. קרבתה לים אפשרה לה להיות מרכז סחר ימי חשוב ואף לפתח תחום מחקר ימי ענף ומשגשג. האקווריום של ניו אינגלד הוא אקווריום ענק של מים מלוחים המציג לקהל הרחב (בתשלום כמובן) מינים שונים של בעלי חיים החיים באזור האוקיינוס האטלנטי העוטף את מפרץ בוסטון. המקום תוכלו לצפות בזנים שונים של דגים, אלמוגים, צמחייה תת ימית ועוד בתנאים המדמים את מעמקי האוקיינוס האטלנטי הנפרש לאורך חופיה של בוסטון. במקום ישנן גם אטרקציות נלוות כמו סרט תלת מימד בטכנולוגיית IMAX על החיים מתחת למים ועל חשיבות שמירת האקולוגיה ובעלי החיים הימיים באזור.

קיימברידג' (Cambridge)- אחד המרכזים האקדמאיים החשובים בעולם הוא העיר הסטודנטיאלית קיימברידג' המצוי מערב לנהר הצ'ראלס ונמצא מרחק נסיעה לא רב ממרכז בוסטון. אזור קיימברידג' מוכר בכל העולם בזכות האוניברסיטה של הארווארד אשר הוקמה במאה ה-17 על ידי המתיישבים האמריקאיים הראשונים ומכון המחקר של מדינת מסצ'וסטס ((MIT המהווים מוקדי מחקר משפיעים בעולם האקדמי העכשווי כמו גם לאורך מאות שנים. אלפי סטודנטים מכל העולם מנסים את מזלם על מנת לנסות ולהתקבל לאוניברסיטאות הללו הממוקמות במקומות הראשונים בדירוג האוניברסיטאות הטובות ביותר בעולם. אזור קיימברידג' הוא אזור שמאופיין בחיים סטודנטיאלים צעירים ותוססים מומלץ לבקר בקמפוס של הרווארד ולהתרשם מהאדריכלות היפה במקום. כיכר הרווארד (Harvard Square) היא אזור מלא במסעדות ובתי קפה הגדושים בסטודנטים. אין ספק שהביקור כאן מומלץ בעיקר על מנת לתהות על מצבה העגום של הסביבה האקדמית בישראל.    

הוסף תגובה