בון, גרמניה – Bonn

בון, גרמניה – Bonn

בון הייתה עד לשנות התשעים בירתה של גרמניה המערבית, לאחר שהובסה בקרב על התואר בירת גרמניה המאוחדת והכתר הועבר לברלין נותרה בון אחת הערים התרבותיות ביותר בגרמניה. אז נכון שאיבדה את התואר "בירה" אך יש בה עדיין לא מעט אטרקציות תרבויות, שדירת מוזיאונים מפוארת ולא מעט אווירה לאומית המאפיינת עיר הסובלת מתסביך "פוסט בירה"- בון מרגישה ממש כבירתה של גרמניה- מלאת חשיבות לאומית מוסדות תרבות ומוזיאונים לאומיים, אך האמת היא שהבירה פשוט "נדדה" לה לברלין.

בון – כרטיס ביקור
שם: בון
מדינה: גרמניה
מחוז: נורדריין-וסטפליה
שטח: 141 קמ"ר
אוכלוסייה: 314,000 נפש
מטבע: יורו (מטבע האיחוד האירופי)
שפה: גרמנית

בון- מידע כללי
בון היא אחת מהערים הקדומות והעתיקות ביותר בגרמניה, היא מצויה בצידה המערבי קרוב לגבולה המערבי של גרמניה עם הולנד ובלגיה וממוקמת על גדול נהר הריין- אחת מהנהרות הגדולים והמפורסמים החוצים את גרמניה. העיר בון בעלת חשיבות לאומית מיוחדת מאחר שעם חלוקתה של גרמניה בתום מלחמת העולם השנייה לשתי מדינות (גרמניה המזרחית וגרמניה המערבית) הפכה בון להיות בירת גרמניה המערבית ואף המשיכה להיות מקום מושבו של הפרלמנט הגרמני וממשלת גרמניה המאוחדת כעשור לאחר איחודה של גרמניה בשנת 1990 (לאחר נפילת החומה) על אף שמעמד הבירה של גרמניה המאוחדת הוחזר לברלין וגם משרדי הממשלה ומבני השלטון הוחזרו אליה בהדרגה בתהליך שערך כעשור.

בון- מה לראות ומה לעשות

מרכז העיר- הוא למעשה לב ליבה של בון התרבותית. במקום מרוכזים לא מעט אזורי תרבות נפלאים בהם ניתן לבלות, לאכול, לבקר ולחזות באווירה הייחודית של העיר הגרמנית הנחשבת לאחת העתיקות מבין ערי גרמניה. האתרים בולטים באזור מרכז העיר הם אנדרטת בטהובן- אנדרטה שהוקמה לזכרו של המלחין הנודע בטהובן שנולד בעיר במאה ה-18 אזור כיכר השוק בו נערכים ירידים, פסטיבלים ומופעים מוסיקאליים בהם ניתן לחזות תוך ישיבה באחד מבתי הקפה הנעימים המקיפים את המקום, בנוסף ניתן לבקר בבזילקת מיניסטר שנחשבת ליפה והגדולה שמבין כנסיות בון שנשתמרה גם באופן יפה לאורך מאות שנים.

העיר העתיקה של בון- אחד ממוקדי המשיכה התיירותיים של בון כיום הוא אזור העיר העתיקה. לאורך מספר שנים שופץ אזור העיר העתיקה והפך להיות אזור שכולו מדרחוב בו לא נוסעות מכוניות והתיירים יכולים לנוע בבטחה וליהנות ממגוון הצעות בילוי ביניהן: בתי קפה, מסעדות, בוטיקים, חנויות מזכרות וכמובן לטייל בין הרחובות והסמטאות העומדות כאן כבר מאות שנים ומאופיינות בסגנון בנייה מיוחד ובארכיטקטורה אופיינית לימים עברו. באזור העיר העתיקה ישנם לא מעט אולמות המשמשים אזורי תצוגה לגלריות ותערוכות קבועות ומתחלפות ולכן מי שחפץ באומנות קלאסית כמו גם אומנות מודרנית יוכל למצוא כאן לא מעט פיסות יצירה מקוריות שווה לחזות בהן.

שדרת המוזיאונים של בון- על אף שבון איבדה את תואר הבירה לברלין, היא עדיין מורגשת כעיר לאומית בעלת מעמד לאומי והדבר ניכר בכמות המוזיאונים ומבני הממשל שעדיין קיימים בה ופועלים באופן שוטף. שדירת המוזיאונים של בון מכילה את רוב המוזיאונים הגדולים והחשובים שבעיר וממוקמת ברובע בד גודסברג. בין המוזיאונים מומלץ לבקר במוזיאון אלכסנדר קונינג שהוא מוזיאון לזואולוגיה המכיל אוסף מרשים של מוצגים זואולוגיים הנחשבים לגדולים והחשובים בגרמניה כולה, במוזיאון להיסטוריה גרמנית של בון ניתן ללמוד על ההיסטוריה של גרמניה המודרנית (זו שלאחר קריסת גרמניה הנאצית וסוף מלחמת העולם השנייה בשנת 1945). מוזיאון האומנות של בון אף הוא אחת מיצירות הארכיטקטורה הבולטות בעיר ובעל אופי מיוחד בו ניתן לחזות בתערוכות קבועות ותערוכות מתחלפות שונות ומעניינות בסוגי אומנות שונים ומגוונים.

קרנבל בון (נובמבר-פברואר)- אם זכיתם להגיע לבון בין החודשים אמצע נובמבר ועד סוף פברואר, אל תרשו לעצמכם לוותר על "קרנבל בון המסורתי". הקרנבל מתרחש מידי שנה ברובע בוייל שבעיר המצוי מעבר לגדה המזרחית של נהר הריין ומקושר למרכז העיר באמצעות גשר. בשאר ימות שנה אין כאן יותר מידי לעשות, אך בתקופת הקרנבל רוב מוקדי העניין של העיר מדלגים מעל נהר הריין ועוברים למשך מספר חודשים לגדה המזרחית. שכונת רובע בוייל מתעוררת לחיים ונשטפת בשורה של אירועים תרבותיים הכוללים מופעי תרבות, פסטיבלים, קרנבלים אירועי חוצות תערוכות וירידים ההופכים את האווירה ברובע לחגיגה לעניים! שווה לבקר ולא להחמיץ…

 

הוסף תגובה