בוואריה, גרמניה – Bavaria

בוואריה, גרמניה – Bavaria

אין לנו ספק שהאסוציאציה הראשונה שעלתה לכם לראש כשלחצם על השם "בוואריה" הוא קרם הבוואריה – הקינוח האולטימטיבי. אך החדשות הרעות הם שמדובר בערך תיירותי על המדינה הגדולה ברפובליקה הגרמנית, החדשות הטובות שקרם הבוואריה קרוי כמובן על שם המקום מה שאומר שהוא נחשב לקינוח ולמאכל המקומי. מומלץ לנסוע כל הדרך לבוואריה על מנת לטעום את המעדן בטעם המקורי! כמובן שלצד בילוי קולינרי משובח ניתן לקפוץ לחיות באגדה הבווארית- ארמונות ישנים, טירות עתיקות, סיפורים על נסיכים, נסיכות ואבירים וכמובן נופים עוצרי נשימה של אלפים מושלגים והמון אתרי סקי נפלאים. אז קדימה ארזו תיק- הקינוח עלינו!

בוואריה- כרטיס ביקור
שם מלא: המדינה החופשית של בוואריה
מדינה: גרמניה
בירה: מינכן
שטח: 70,549 קמ"ר
אוכלוסיה: 12,520,000 נפש
שפה: גרמנית (התושבים מדברים בווארית שהיא ניב של גרמנית).
מטבע: יורו (מטבע האיחוד האירופי)

בוואריה- מידע כללי
גרמניה היא למעשה רפובליקה פדראלית המורכבת משורה של מדינות שהתאחדו ביניהן. בוואריה היא הגדולה והחשובה במדינות גרמניה ממוקמת בדרום המדינה וגובלת באוסטריה. בוואריה נחשבת לאחת המדינות המרכזיות בגרמניה מאחר והיא מהווה מרכז תיירותי חשוב המושך אליו תיירים רבים שכן האלפים הגרמניים מצויים בשטחה ובירתה היא מינכן- אחת הערים התיירותיות והמפותחות ביותר בגרמניה המודרנית. תושביה של בוואריה ידועים בשמרנותם ובאופן כללי ניתן לומר שבוואריה היא למעשה מעוז השמרנות הגרמני (הדבר ניכר גם נוכח העובדה שיותר מ-60% מתושביה נוצרים קתולים אדוקים ואילו השאר פרוטסטנטים). בוואריה נפרשת על שטח רב וכוללת בתוכה כאמור את פסגותיהם הגבוהות של שרשרת האלפים הגרמניים בהם הוקמו עשרות אתרי סקי לטובת המקומיים והתיירים כמו גם את ההר הגבוה ביותר בגרמניה- הצוגשפיצה.

בוואריה- מה לראות ומה לעשות
מינכן (Munich)- הגדולה שבערי מדינת בוואריה (ואף נחשבת לבירתה). כיום העיר מדורגת כעיר השלישית בגודלה בגרמניה והיא בעלת אופי אוניברסיטאי אקדמי צעיר ומרתק. אומנם בביקור ראשון בעיר היא תראה מעט אפורה, אך התרבות בה שוקקת. מינכן טומנת בחובה אתרים אקדמיים רבים כמו גם האוניברסיטה של מינכן שנחשבת לאחת האוניברסיטאות החשובות והגדולות בגרמניה. העיר ממוקמת על גדות נהר איזר מה שהופך את מיקומה לאסטרטגי וליפה שבעתיים.

ארמון נימפנבורג (Nymphenburg)- ארמון נימפנבורג הוא ארמון נפלא הממוקם לא הרחק ממינכן (מרחק של כ- 15 דקות נסיעה). הארמון המפואר והגנים המקיפים אותו היו מקום מושבם של שושלת ויטלסבאך ששלטה בבוואריה במשך שנים רבות. בניית הארמון הושלמה לקראת סוף המאה ה-18 וכיום הוא אתר תיירותי הפתוח לקהל הרחב. בארמון חדרים רבים ומפוארים וגנים נפלאים המהווים ריאה ירוקה ומקום נפלא לנוח ולטייל בשמש המלטפת (כשזו מועילה בטובה לצאת מבין העננים). כחלק מהגנים ניתן לבקר גם בגן הבוטני הסמוך שם ניתן לחזות במינים שונים של צמחים הגדלים בחממות מיוחדות המאפשרות להם תנאי אקלים ייחודיים.

האלפים הגרמניים- אזור האלפים הגרמניים הוא אזור נפלא ומרשים ביופיו. פסגות האלפים הנישאות (שהם שרשרת ההרים הגבוהה ביותר באירופה) חוצים את בוואריה ותורמים רבות לעיצובה כמדינה בעלת נופים עוצרי נשימה. לאורך האלפים הבוואריים ניתן למצוא שורה של אתרי סקי ולצידם מרכזים תיירותיים לטובת המוני התיירים המגיעים לגלוש במורדות ההרים. אך גם למי שאינו חובב סקי מומלץ להגיע לאזור בו הנופים עוצרי נשימה, הפסגות המושלגות לא מותירות אף אחד אדיש וכמובן הביקור בעיר גרמי-פרנקירשן Garmisch-Partenkirchen)) העיר הציורית הנפלאה הממוקמת למרגלות הר הצוגשפיצה שנחשב להר הגבוה ביותר בגרמניה (רום של 2966 מטרים מעל פני הים!) ניתן כיום לטפס לפסגת ההר (אל דאגה- ניתן לעשות זאת או ברכב או ברכבל) ומשם נשקף נוף יפיפה על כל האזור- מומלץ בחום! (או יותר נכון בקור… בגלל הטמפרטורות הנמוכות ושכבת השלג העבה).

נירנברג (Nurnberg)- בזיכרון הקולקטיבי שלנו כישראלים ויהודים העיר נירנברג מקושרת אסוציאטיבית למשפטי נירנברג- משפטי הפושעים הנאצים בתום מלחמת העולם השנייה. אך נירנברג היא עיר יפיפייה בת יותר מ-1000 שנה הבנויה בצורה קלאסית על נהר הפנגיץ הגדול. העיר בעלת מבנים קלאסיים וציוריים בעלת אופי מרשים והטיול בה הוא באווירה פסטוראלית מאוד. כיום חיים בה לא פחות מ-500,000 תושבים הגרים בבתיה הנפלאים ונהנים מהשלווה התמידית ה"רובצת" במקום. בינות תעלות המים יש מספר כנסיות עתיקות, ארמונות וטירות המקנות לעיר אווירה של אגדה אחת גדולה על אבירים נסיכות מלכים ומלכות. רוב בתיה של העיר משוחזרים מאחר והיא חרבה כמעט כליל בהפצצות בעלות הברית במלחמת העולם השנייה, דבר שלא ניכר בה כיום. אם תביטו היטב תוכלו לראות אולי פה ושם שרידים לאותן הפצצות קשות (ואף לעיתים בקרן רחוב תוכלו להבחין על הבתים בתמונות מהימים ההם שלאחר מלחמת העולם השנייה בהם תוכלו להבחין איך היה נראה המקום בו אתם עומדים לאחר שחרבה העיר).

 

 

הוסף תגובה