באניוס, אקוודור – Banos De Agua Santa

באניוס, אקוודור – Banos De Agua Santa

באניוס היא עיירה קטנה הממוקמת כשלוש וחצי שעות נסיעה מבירת אקוודור, קיטו. נסיעות אל קיטו יוצאות מהתחנה המרכזית בקיטו לאורך כל ימות השבוע וזאת בגלל שבאניוס נחשבת לעיר תיירותית וזאת על אף שהיא אינה גדולה במיוחד. אטרקציות הטבע הקיימות בסביבתה כמו גם העובדה שהיא שוכנת בסמוך להר הגעש הפעיל טונגוראוהה המשקיף על העיר הופכים אותה לאזור עלייה לרגל למטיילים הבאים לחזות בהר הגעש המבעבע, לערוך תצפית על לוע ההר המלא בלבה אותה ניתן לראות מפסגת אחד ההרים המשקיפים על הר הטונגוראוהה וליהנות מהמעיינות החמים המצויים בסביבת העיר.

העיר באניוס נקראת כך על שם המעיינות החמים המצויים בסביבתה. באניוס בספרדית היא אמבטיה ולמעשה העיר קיבלה את שמה בגלל אותם מעיינות שהם התוצר של הפעילות הוולקנית הענפה המתקיימת באזור אשר מחממת את מי האגמים ומקווי המים והופכת אותם ל"אמבטיות" של ממש.

בגלל שהר הגעש טונגוראוהה נוטה להתפרץ לעיתים קרובות ולפזר עשן ואפר המגיע עד לעיר עצמה השוכנת למרגלותיו מומלץ לבדוק בסוכנויות התיירים, מרכזי האינפורמציה למטיילים או באינטרנט ובחדשות על המצב בבאניוס על מנת שלא תגיעו אליה בזמן התפרצות סוערת שלא מיטבה עם תנאי המחייה בעיר ההופכים לבלתי נסבלים. בכל הנוגע להתפרצויות לבה געשיות מוטב לחזות בהם מרחוק ועל כן וודאו שלא תקלעו לאחת מהן.

סוכנויות המטיילים בבאניוס מציעות לא מעט אטרקציות למטיילים הכוללות יציאה לטיולים באזור הכולל את המעיינות החמים הידועים, טבע עוצר נשימה ונופים נפלאים. טיולים רגליים כמו גם טיולים סוסים ופרידות הם אטרקציות נפלאות באזור. לחובבי הספורט האתגרי יש לא מעט הצעות גם כן: ניתן לבצע כאן סנפלינג מפלים, רפטינג, מצנחי רחיפה, טיולי טרקטורונים ואופנועים אתגריים והכל בסביבה טבעית מרשימה- רק תבחרו!

התחבורה

אל באניוס נוחה מאוד. אוטובוסים אליה וממנה יוצאים לכיוון הבירה קיטו בתדירות של אחת לחצי שעה (בשעות העומס) ואחת לשעה בשעות העמוסות פחות. הנסיעה אורכת כ- 3.5 שעות ומביאה אתכם עד למרכז העיר לתחנת האוטובוסים המרכזית השוכנת בלב העיירה הקטנה אך התיירותית מאוד הזאת.

הוסף תגובה