באלי, אינדונזיה – Bali

באלי, אינדונזיה – Bali

באלי, אי החלומות של הארכיפלג האינדונזי, הוא ללא ספק המפורסם והידוע שמבין האיים האינדונזיים השונים ובשנים האחרונות הפך להיות המרכז התיירותי של הארכיפלג המושך אליו אלפי תיירים מידי חודש בעיקר בעונות התיירות. המלונות כאן מפוארים, החופים כאן מדהימים והשקיעות- אין מה לדבר! בנוסף לאוהבי הטיולים יש כאן לא מעט אזורי טיול, טראקים הרי געש ואפילו שמורת ג'ונגלים מדהימה. בקיצור זכרו את הסיסמא: בא לי על באלי!

באלי – כרטיס ביקור
שם: האי באלי
מדינה: אינדונזיה
עיר בירה: דנפאסאר
שטח: 5623 קמ"ר
אוכלוסיה: 3 מליון נפש
תושבים: 95% הינדים (ריכוז הינדים גבוהה מהממוצע במדינה בה קיים רוב מוסלמי).
מטבע: רופיה אינדונזית
אקלים: האי באלי ממוקדם דרומית לקו המשווה, מה שמייצר בו אקלים משווני קלאסי. האקלים בבאלי מחולק לשתי עונות מרכזיות העונה הגשומה (אוקטובר-אפריל) והעונה היבשה (מאי-ספטמבר) בשתי העונות הטמפרטורות גבוהות וחם ולח לאורך כל ימות השנה. המשתנה בין העונות היא בעיקר כמות המשקעים הממוצעת.
תחבורה: רוב התיירים מגיעים אל באלי דרך נמל התעופה נגורה ראי (Ngurah Rai)המצוי שני ק"מ בלבד מאזור קוטה שהוא לב ליבה התיירותי של באלי. ברחבי האי הדרכים היעילות ביותר לנסיעה הן באמצעות אוטובוסים או הבמו (Bemo) שהם מעין מוניות שירות (טנדרים דו מושביים) הנוסעים במסלולים קבועים ברחבי האי. כמובן שניתן לשכור רכבים (אופציה יקרה יותר) אופנועים או אופניים (תלוי כמה רחוק תרצו להגיע) וכמובן להשתמש בנהגי המוניות. אם אתם מחליטים לנהוג בבאלי רק זכרו שהנהיגה כאן היא בצד שמאל!

האי באלי- מידע כללי והתמצאות
האי באלי הוא מהגדולים והמפורסמים מבין כל איי אינדונזיה, יש האומרים שהוא אחד היפים אך על טעם וריח ניתן להתווכח. הנתון איתו לא ניתן להתווכח הוא שהאי באלי הוא אחד מיעדי התיירות המועדפים ביותר ברחבי אינדונזיה והוא אחד מריכוזי התיירים הגדולים ביותר מבין כ הארכיפלג האינדונזי.

האי באלי ממוקם בסמוך לקצה המזרחי של האי ג'אווה (Java) . האי ידוע בשרשרת ההרים הנישאים הפזורים לכל אורכו ומסתיימים במזרחו של האי בפסגתו של הר הגונאנג אגונג (Gunung Agung) שהוא הר געש פעיל המהווה את הפסגה הגבוהה ביותר בשרשרת הרי באלי ומכאן שהוא גם יעד תיירותי בולט ומרכזי למטיילים ההרפתקנים שמעוניינים לראות לבה ולוע הר געש פעיל ואמיתי מעשן.

בשולי ההרים חצובות בסלע טרסות בהן מגודלים גידולי אורז בידי החקלאים המקומיים, ושיפולים מוריקים מגידולים מרהיבים. במערב האי מצוי פארק לאומי ענק התוחם בתוכו יערות טרופיים מרהיבים עם צמחייה עבותה ובעלי חיים החיים בהם ומשמרים את אורח חייהם הפראי. מקיפים את האי מכל עבריו חופיה היפים של באלי שהיא האטרקציה התיירותית המרכזית של אי ושם גם ריכוזי בתי המלון ומרכזי התיירות של האי.

אזור החופים הדרומיים של האי הם בעלי התנאים הטובים ביותר לגלישת רוח, ואכן שם חובבי גלישה רבים מתרכזים על מנת להתאמן וליהנות מתנאים אולטימטיביים לגלישה.

עיקר התיירות באזור באלי מרוכזת בחצי האי קוטה (Kuta) אשר ירש את הבכורה מדנפאסאר (Denpasar) הבירה אליה רוב התיירים כלל אינם מגיעים ומעדיפים להתמקד בקוטה הסמוכה לים ומהווה את מוקד הבילויים המרכזים של האי.

באלי- אתרים מרכזיים
דנפאסאר (Denpasar)- דנפאסאר היא בירת האי באלי, שוכנת בדרומו (כעשרה ק"מ צפונית למפרץ קוטה) והיא הגדולה מבין כל ערי האי. מרוכזים בה כחצי מליון נפשות מאוכלוסייתה של באלי. העיר צפופה ועמוסה ובכנות לא יותר מידי מעניינת או תיירותית. יחד עם זאת אם כבר הגעתם ניתן למצוא כאן את המוזיאון הלאומי של באלי בו יש יצירות אומנות מקומיות, ממצאים ארכיאולוגיים פרה-היסטוריים הוכחה להתיישבות הקדומה ברחבי האי ועוד. בנוסף בדנפאסאר מתקיים מידי יום השוק הגדול ביותר ברחבי באלי שוק פאסאר באדאנג Pasar Badung)) העמוס בדוכנים ורוכלים המציעים את מרכולתם משעות הבוקר המקודמות ועד לשעות הערב.

מפרץ קוטה (Kuta Bay)-
מפרץ קוטה הוא מעין לשון יבשה המצויה מדרום לדנפאסאר הבירה. מיקומו האסטרטגי של מפרץ קוטה (קרבתו לים ולשדה התעופה) ויופיו המרהיב הופך אותו לאטרקציה עבור התיירים הרבים המעדיפים להשתקע באזור זה, ליהנות מיופיו וחופיו ומכאן לצאת מקסימום לטיולי יום ברחבי שאר האי באלי. על גדותיו של המפרץ פרוסים שני חופים מרכזיים קוטה (Kuta) ולגיאן (Legian). החופים מרהיבים, החול זהוב, המלונות מפוארים ויפים והשקיעות מרהיבות. אין ספק שהתייר הממוצע והנופש לא צריך יותר. באזור מפרץ קוטה מקומות רבים ללינה, אך ככל שמתקרבים אל המפרץ עצמו ואל החופים מחירי המלונות הולכים ומאמירים ועל כן ניתן להתפשר על מקומות לינה זולים יותר גם בעיירות הסמוכות דוגמת לגיאן (Legian), סמיניאק-קרובוקן (Seminyak-Kerobokan) ואחרות בהן הלינה זולה יותר והקרבה אל החופים (גם של קוטה עצמה) רבה.

הר הגעש גונאנג אגונג (Gunung Agung)-
הר הגעש המצוי במזרח האי, הוא שיאה של שרשרת ההרים הגבוהה והמרכזית בבאלי. ההר המתנשא לגובה של מעל 3100 מטרים מעל פני הים נחשב כיום כהר געש פעיל על אף שהתפרצותו המאסיבית הקטלנית האחרונה הייתה בשנות השישים של המאה העשרים (אז היא קברה תחתיה לא פחות מ-1000 כפריים). עד ההתפרצות הבאה מהווה הר הגעש אטרקציה תיירותית עבור המטיילים וחובבי הטראקים המגיעים אל האי והמדריכים המקומיים מוציאים אליו סיורי יום המתחילים לרוב לפני עלות השחר, אז יוצאים בלוויית מדריך ומתחילים את הטיפוס על מנת לנסות ולהעפיל אל הפסגה לפני עלות השחר, אז ניתן לראות את לועו מעשן ואף את הלבה מבעבעת. ההר נחשב בקרב המסורת של אנשי באלי כמשכנם של האלים והוא בעל ערך דתי קדוש, ניתן לבקר במהלך העלייה על ההר במקדש המצוי עליו ולהביא מנחה לאלים (רוב המדריכים המקומיים כוללים ביקור במקדש במסלול הטיול). החוויה מרשימה מאוד אך קחו בחשבון כי הטיפוס הוא לא פשוט ודורש מאמץ.

הר הגעש גונאנג באטור (Gunung Batur)-
אומנם אינו גבוה כמו הגונאנג אגונג ומתנשא רק לגובה של כ- 1700 מטרים, אך הגונאנג באטור נחשב אף הוא לאחד היפים מהנופים שבאי באלי. הר הגעש כבוי ברובו ולועו מלא באגם האגם דנאו באטור (Danau Batur)המרשים ביופיו. סיורים מודרכים יוצאים אל פסגתו של הר הגעש בעיקר בשעות הבוקר על מנת לחזות מהנופים היפים הנשקפים מפסגתו על רקע הזריחות היפות של באלי.

פארק באראט
– הפארק הלאומי של באלי- (Taman National Bali Barat) במערב האי משתרע הפארק הלאומי באראט שהוא שמורת הטבע הגדולה והיפה ביותר בבאלי. הפארק חולש על לא פחות מ-200 דונמים של ג'ונגלים הסמוכים לחופי הים ועל כן כולל גם שוניות אלמוגים מרהיבות ואתרי צלילה נפלאים. ברחבי הפארק קיימים מספר מסלולים לטיול בג'ונגלים (מוטב לצאת לטיול עם מדריך מקומי מורשה מטעם הפארק). במהלך הטיול בג'ונגלים ניתן לחזות בבעלי החיים הרבים והמגוונים החיים במעבה הג'ונגלים ביניהם זנים שונים של קופים, זוחלים ונחשים, סנאים, יונקים, חזירי בר, מיני ציפורים טרופיות ייחודיות, דגה מרשימה באתרי הצלילה ועוד.

הוסף תגובה