באגו, בורמה (מיאנמר) – Bago

באגו, בורמה (מיאנמר) – Bago

באגו- מידע כללי
באגו היא אחת הערים המעניינות בבורמה. אומנם ממבט חטוף על העיר היא תראה לכם מבולגנת ומלוכלכת נורא, אך באגו אוצרת בתוכה יש יאמרו את האתרים היפים ביותר שניתן למצוא כיום בבורמה. העיר באגו הייתה בראשית ימיה בירת בורמה התחתונה, אז היא כונתה בשם "פאגה". במאה ה-18 חרבה העיר על ידי הבורמזים ועמדה חרבה יותר ממאה שנה. לאחר מאה שנה שוחזרה העיר אך לא חזרה לימי זוהרה טרום החרבתה במאה ה-18.

באגו- מה לראות ומה לעשות?
ארמון קאנבאוואצאדי (Kanbawzathdi Palace)- הארמון הממוקם כיום בלב באגו נבנה במאה ה-16 לכבודו של המלך ביינאונג שמלך בעיר בימי זוהרה, אז הייתה בירתה של בורמה התחתונה. הארמון הענק הכיל לא פחות מ-76 חדרים ואולמות שונים. לרוע המזל הארמון נשרף כשלושה עשורים לאחר שנבנה ושוחזר האמינו או לא רק בשנת 1990! מלאכת השחזור ארכה לא פחות משנתיים ובתומה נפתח הארמון מחדש כמוזיאון הפתוח לקהל הרחב.

פסל הבודהה הרוכן (Shwe Tha Lyaung)- הבודהה הרוכן הוא פסל בודהה ענק הנחשב לאחד מפסלי הבודהה הגדולים ביותר המצויים כיום במיאנמר. אורכו כ-55 מטרים והוא שוכב על צידו ברוב הוד והדר בהיכל ענק שמקיף אותו. הפסל העצום עשוי מאבן לבנה וצבוע בצבעים בוהקים ומרשימים. אחת התמונות הפופולאריות ביותר היא כמובן תצלום של אדם העומד ליד ראשו העצום של בודהה. בהתחשב בעובדה שאורכה של כל אחת מאזניו היא 4 מטרים המחזה של אדם עומד ליד הראש העצום משעשע מאוד והופך להיות למחזה ולתמונה בלתי נשכחת. סביב היכל הבודהה הרוכן התפתחה תעשיית תיירות שלמה של רוכלים ומוכרי מזכרות כמו גם היריד היומי המתכנס מחוץ להיכל מידי ערב ומהווה אטרקציה תרבותית בפני עצמה.

פגודת שווה-מאו-דאו (Shwemawdaw Paya)- הסיפור על פגודת שווה-מאו-דאו הוא מוזר עד ממש מצחיק. הפגודה נחשבת לפגודה הגבוהה ביותר בכל מיאנמר ומתנשאת לגובה רב של למעלה מ-100 מטרים. האגדה מספרת שהפגודה נבנתה במקור על ידי שני סוחרים מאמינים שעשו את דרכם מהודו למיאנמר כאשר באמתחתם, שימו לב, שתיים משערותיו של בודהה. השניים התרגשו כל כך שהחליטו להקים את הפגודה מעל שתי השערות שקברו תחתיהם. אגדות אחרות מספרות שלימים גם נוספו לשם שיניו של בודהה והמקום זכה למעמד של קדושה רב בעיקר מצד בית המלוכה הבורמזי של מלכי מון. הפגודה העצומה חרבה לא מעט פעמים לאורך ההיסטוריה והמבנה הנוכחי בו תזכו לחזות אתם הוא פרי בנייה משוחזרת של שנות החמישים של המאה ה-20.

פגודת הקייאיק-פון (Kyaik-Pun Pagoda)- מדובר באחת הפגודות הפחות מוכרות בבאגו, אולי בשל מיקומה היחסית מרוחק (בקצה הדרומי של העיר) היא אינה זוכה לזרם המבקרים והתיירים לה היא ראויה הודות ליופייה וייחודיותה. הפגודה המרשימה מעוצבת בצורת ארבעה פסלי ענק של בודהה (27 מטרים גובהו של כל אחד!) היושבים גב על גב ופונים אל ארבע רוחות השמיים השונות. הפסלים צבועים בצבעים בוהקים ומקושטים כיאה לפסלי הבודהה הבורמזים הידועים בסגנונם המוזהב ויש שיאמרו מצועצע.

 

הוסף תגובה