ארמון המלך, בנגקוק

ארמון המלך, בנגקוק

תאילנד היא מלוכה שבה שולט המלך התאילנדי עד ימינו, ארמון המלך הגדול (The Grand Palace) הוא אחד הסמלים החשובים של בית המלוכה התאילנדי, ועם זאת המלך עצמו כבר לא שוכן כאן יותר דרך קבע (הוא העתיק את מגוריו כבר לפני שנים למלון הצ'יטרלדה המצוי בצפון בנגקוק) כיום משמש ארמון המלך הגדול לטקסים ולאירועים מיוחדים בלבד. עם זאת הוא נחשב לאחד מאתרי התיירות הפופולאריים ביותר בבנגקוק וכאחד מהסמלים החשובים של בית המלוכה התאי.

ארמון המלך הוא למעשה קומפלקס של לא פחות מ-100 מבנים שונים הכוללים את אולמות הארמון, מקשים שונים, גנים, מוזיאונים ואוספים מלכותיים שונים המוצגים כולם לקהל הרחב המבקר במתחם הארמון. הביקור במתחם הארמון כולל למעשה כרטיס כניסה משולב לכל המבנים השונים לרבות מקדש הוואט פרא קאו (Wat Phra Kaew) הידוע יותר בשמו "צקדש בודהה האיזמרגד" בו מוצג לראווה פסלו הענק של בודהה העשוי כולו מאבן האיזמרגד.

קומפלקס המבנים של ארמון המלך מוקף כולו בחומה גבוהה, והתיירים עוברים את שערי הכניסה ונכנסים למסלול חד כיווני בו מתקדמים ממוצג למוצג ומחדר לחדר באופן שבו לא ניתן לחזור לאחור (שימו לב שאתם חווים כל מיצג כי לא תוכלו לעשות "מקצה השלמות").

הארמון נבנה במאה ה-18 (שנת 1728) על ידי המלך ראמה הראשון והוא מגולל באמצעות ציורים ואומנות תאית את האפוס ההודי על הנסיך ראמה. מומלץ להכיר את ההיסטוריה של האפוס (המכונה הראמאקיין) על מנת להבין את משמעות הציורים והיצירות היפות המקיפות את הארמון.

מלבד ארכיטקטורה באמת מרשימה וייחודית כמובן שישנם כמה מוצגים ומתחמים מומלצים במיוחד. הראשון בהם הוא כמובן מתחם מקדש בודהה האיזמרגד, מעבר לביקור בו ישנו גם מתחם מוזיאון הנשקים התאי המלכותי בו מוצגים לראווה מגוון כלי נשק של הממלכה התאית לאורך ההיסטוריה. מתחם נוסף הוא אזור מתחם התכשיטים המלכותי בו תוכלו להתבונן בחלק מאוצרות הכתר התאי, יש כאן מוצגים רבים של תכשיטים, מטבעות זהב, בגדים מוזהבים של המלך ושל בודהה ועוד.

ארמון המלך – מידע שימושי

כתובת– Na Phra Lan Road, Phra Nakhon, Bangkok

שעות פתיחה: הארמון פתוח מידי יום בין השעות 08:30-15:30 (הקדימו בואכם לשעות הבוקר על מנת שלא להיקלע
לעומסי תיירים).

כרטיסי כניסה: מחיר כרטיס כניסה לכל קומפלקס הארמון (כולל מקדש בודהה האיזמרגד) 350 באט.

סיורים מודרכים: במקום מתקיימים סיורים מודרכים בתשלום, עם זאת אופציה זולה יותר ונוחה לא פחות הוא "מדריך אודיאלי" (כלומר אוזניות המגוללות באנגלית את הסיפור וההסברים באזורים השונים של המתחם). מחיר הדרכה אודיאלית- 200 באט נוספים.

 

הוסף תגובה