אקפולקו, מקסיקו – Acapulco

אקפולקו, מקסיקו – Acapulco

אקפולקו היא עיר הנופש הפופולארית ביותר בחוף המערבי של מקסיקו. אם קנקון היא בירת החוף המזרחי, אין ספק כי אקפולקו לא יורדת ממנה ומפארת בכבוד רק את החוף המערבי. אקפולקו היא עיר נפלאה היושבת על מפרץ נפלא עוד יותר בשם: "באיה דה אקפולקו" אשר מחולק למעשה לשניים: האזור התיירותי והאזור העירוני. מה יותר מגניב אתכם? זה רק אתם תחליטו. והאמת היא שהשילוב בין השניים יוצר בילוי מושלם במחירים לא גבוהים במיוחד- כמובן אם יודעים להתנהל בצורה חכמה.

אזור המלונות (Zona Hotelera) היוקרתי של אקפולקו הוא כאמור מהיפים והמפוארים במקסיקו. יש כאן מלונות יוקרתיים שרק בחלומותיכם תוכלו להרשות לעצמכם בתור מוצ'ילרים לבלות בהם לילה..ומצד שני יש כאן לא מעט הוסטלים נחמדים הממוקמים באזור העירוני העממי של העיר שנמצא לא הרחק וממוקם בדיוק על אותו מפרץ נפלא.

הדרך החכמה ביותר להתנהל באקפולקו וליהנות ממה שלעיר יש להציע במחירים סבירים היא למצוא הוסטל זול באזור העממי ולקחת אוטובוס לאזור המלונות שם מרוכזים כל האטרקציות, החופים, הבילויים, אזורי ספורט המים, אזורי הקניות הענקיים וכמובן- הבחורות היפות שמשתזפות על החוף.

יש לא מעט אטרקציות שכבר הפכו להיות מסורת באקפולקו כאשר הגדולה הידועה והמפורסמת בהן הם "קופצי הצוקים של אקפולקו" (Clavadistas) אותם קופצים הם גברים מקומיים שריריים ושזופים המבצעים קפיצות משוגעות ובלתי הגיוניות מגובה של כ-50 מטרים משיאי צוקי לה קברדה. המחזה מרשים (קצת מפחיד ומטורף) והוא בגדר "חובה" עבור כל תייר שמכבד את עצמו ואת ביקורו באקפולקו. כמובן שהצפייה בתשלום (35 פזו) אבל המחזה מרהיב ושווה!

לצד אטרקציית קופצי הצוקים יש לא מעט אטרקציות מסורתיות שהמרכזית בהן הם כמובן החופים של אקפולקו. אומנם יש יפים מהם ברחבי היבשת אבל אלה נודעים במיוחד והמוני אמריקאים ואמריקאיות נופשים כאן וממתגים את המקום כיוקרתי. זהו למעשה גן עדן ואתר הנופש המועדף על תושבי החוף המערבי של ארצות הברית שמבלים כאן את חופשותיהם.

החוף המומלץ ביותר באזור אקפולקו הוא חוף "לה קודנסה" (playa la condeca) שלמרות שהגלים בו לא מאפשרים רחצה בטוחה במים (ראו הוזהרתם) יש כאן לא מעט אזורים שניתן לנפוש בהם וליהנות מהשמש החמימה.

חיי הלילה– של אקפולקו מלאים בפאבים, מועדונים ובילויים- הכל לטובת מאות ואלפי התיירים האמריקאים הגודשים את האזור בשיא עונת התיירות. המועדונים פועלים לאורך כל השבוע אך המסיבות הטובות ביותר מתרכזות כמובן בסופי השבוע אז העיר לובשת חג והמועדונים פתוחים עד השעות הקטנות של הלילה. כמובן שרוב המועדונים הטובים בעיר ממוקמים באזור המלונות (Zona Hotelera) מה שמצריך נסיעה בתחבורה ציבורית עבור אלה שמתאכסנים בהוסטלים צנועים באזור העממי של אקפולקו.

תחבורה– התחבורה המקומית באקפולקו מבוססת על מוניות וצ'יקן באסים. תוכלו לנוע באזור המפרץ די בקלות ומחירי המוניות לא גבוהים במיוחד (תלוי על איזה נהג נפלתם וכמה אתם טובים בהתמקחות על מחיר). התחנה המרכזית של אקפולקו- "אחידו" (Ejido) מקשרת אותה עם מגוון יעדים ברחבי מקסיקו מהם יוצאות נסיעות ישירות אל עיר הנופש אשר הובלטת ביניהם היא כמובן הבירה מקסיקו סיטי (מרחק נסיעה של 5 וחצי שעות). כמובן שאם ידכם משגת תוכלו להגיע לכאן בטיסה מקומית מכל פינה במקסיקו (וכמובן מארצות הברית) ולחסוך לכם שעות רבות של נסיעה מפרכת.

הוסף תגובה