אסונסיון, פרגוואי (Asuncion)

אסונסיון, פרגוואי (Asuncion)

אסונסיון היא בירתה של פרגוואי ואחת הערים הגדולות ביותר במדינה. על אף שאוכלוסייתה מונה 500 אלף איש בלבד היא עדיין נחשבת לעיר הגדולה בפרגוואי שמאוכלסת רוב רובה בדלילות. אסונסיון נחשבת לאחת הערים העתיקות ביותר בדרום אמריקה שלאחר גילוי היבשת על-ידי הספרדים, העיר הוקמה כבר במאה ה-16 וממנה יצאו משלחות של חלוצים ומגלי ארצות ספרדיים על מנת להקים נקודות התיישבות שונות ברחבי היבשת.

אסונסיון שהיא מקום מושבה של ממשלת פרגוואי היא עיר של ניגודים. יש בה ישן אל מול חדש, עושר ראוותני של עשירי המדינה שנותרו נצר לשלטון הרודני ששלט בה לאורך שנים רבות לצד עוני קשה של רבים מתושבי העיר. ברחבי העיר יש שרידים רבים לשלטון הקולוניאליסטי הספרדי. מבנים עתיקים רבים פזורים ברחבי העיר ומוסדות משטר ושלטון כמו מעונו של נשיא פרגוואי, בית הנבחרים ומקום קבורתם של חשובי האומה הפרגוואית מפארים את הבירה.

בעיר יש מספר מוזיאונים העוסקים במורשת של המדינה, ההיסטוריה של פרגוואי ומספר אוניברסיטאות מרכזיות בהן לומדים הסטודנטים מרחבי המדינה המגיעים אליה על מנת לרכוש השכלה.

חיי לילה לא קיימים כמעט באסונסיון. ישנם בתי קפה ומסעדות שממוקמים בעיקר בחצרות פנימיים של בתים, אך אין כאן פאבים ומועדונים שפתוחים עד השעות הקטנות של הלילה. עם לומר את האמת העיר הולכת לישון מאוד מוקדם ונקודות העניין בה לא רבות.

תחבורה באסונסיון מושתת על חברות אוטובוסים לאומיות של פרגוואי ממנה יוצאים קווי אוטובוס לרחבי פרגוואי כמו גם למדינות השכנות ובראשן ארגנטינה אשר גובלת בפרגוואי בסמוך לאסונסיון. נמל תעופה בינלאומי מצוי אף הוא בפרברי העיר בו נוחתות טיסות ממגוון יעדים ברחבי היבשת וממדינות שונות ברחבי העולם.

הוסף תגובה