אנטיגואה, גואטמאלה – Antigua

אנטיגואה, גואטמאלה – Antigua

אנטיגואה היא בירתה תיירותית והלא רשמית של גואטמאלה. כל המטיילים נוחתים בגואטמאלה סיטי הבירה ובורחים ממנה מספר דקות אחרי הנחיתה באוטובוס ישיר לאנטיגואה שהיא בירה תיירותית הרבה יותר, נעימה הרבה יותר ומעניינת הרבה יותר מגואטמאלה סיטי שהיא לא יותר מכרך סואן אפור ומשעמם.

אנטיגואה המקבלת בשמחה את התיירים הרבים הפוקדים את גואטמאלה היא עיר קולוניאלית טיפוסית ומקסימה המשלבת בתוכה מסורתיות: בנייה נמוכה של בתים צבעוניים, רחובות מרוצפים באבנים משתלבות, כנסיות, כיכר מרכזית וכנסיות, כל אלה לצד חיי לילה סוערים, תיירים רבים, מועדוני ריקודים, פאבים מעולים ובתי קפה נפלאים.

אנטיגואה היא עיר עתיקה מאוד והיא הייתה בין הערים הראשונות שיושבו על ידי הספרדים בגואטמאלה במאה ה-16. הבנייה בה מאפיינת את התרבות הספרדית ששלטה ברחבי גואטמאלה והיא זו שהופכת את העיר לפנינה אמיתית בעיני המטיילים הרבים הפוקדים אותה חלקם למטרת "תחנת מעבר", שכן באנטיגואה התחנה המרכזית הגדולה וממנה יוצאים אוטובוסים ושאטלים (מוניות השירות הגואטמאליות לכל רחבי המדינה), חלקם כעיר תיירותית וחלקם כנקודת יציאה לטרקים המעולים המצויים בסביבתה.

התמצאות

באנטיגואה היא משימה פשוטה מאוד. יש בה מספר רחובות מרכזיים מהם יוצאים רחובות משניים וסמטאות צרות. רוב העסקים סובבים את כיכר השוק המרכזית. התחנה המרכזית של האוטובוסים של גואטמאלה נמצאת לא הרחק ממרכז העיר (אך מצריכה נסיעה במונית). אל התחנה המרכזית של אנטיגואה מגיעים "צ'יקן באסים" – האוטובוסים המקומיים והדחוסים של

גואטמאלה שעל אף שאינם מדייקים לעולם ואינם מסודרים להחריד יובילו אתכם למחוז חפציכם כמעט בכל רחבי המדינה. פשוט סמכו על הנהגים, אמרו להם את יעד הנסיעה והם יגידו לכם מתי עליכם לרדת על מנת להחליף אוטובוס אם תצטרכו לעשות כן.

בתי ספר רבים לספרדית פרוסים ברחבי אנטיגואה ורבים המטיילים הישראלים שעוצרים את מסעם או מתחילים אותו בלימוד יסודות השפה הספרדית באנטיגואה. הלימודים נערכים באנגלית והם לא מורכבים מידי אך חשובים מאוד וישנו את הטיול שלכם במרכז ודרום אמריקה לבלי הכר. ההתמצאות ברחבי אמריקה הלטינית קלה ונוחה הרבה יותר לדוברי ספרדית ועל כן מומלץ לעצור את הטיול לשבוע-שבועיים וללמוד קצת ספרדית. (לא תצטערו…)

טרק מפורסם ומומלץ מאוד אותו לא כדאי לפספס הוא הטראק המרשים להר הגעש הפעיל "הפקאיה" (Volcan Pacaya) כל סוכנויות התיירים באנטיגואה ישמחו למכור לכם דילים וטיולים מאורגנים להר הגעש המרשים הזה. עשו סקר שוק קצר ובחרו את האופציה הזולה ביותר (רובם זהים בטיב ובמרכיבי הטיול). הטרק הוא טיול בן יום אחד של עליה ללוע הר הגעש עד לנקודה בה רואים לבה זורמת ממרחק של מטרים ספורים בלבד! לא תוכלו לחוות חוויה שכזו הרבה פעמים לאורך הטיול במרכז אמריקה. לאמיצים ולאניני הטעם מומלץ להביא מבעוד מועד מרשמלו ושיפודים מהסופר באנטיגואה כך תוכלו לעשות מרשמלו על מדורת לבה.

שוק האיכרים של אנטיגואה שוקק ומלא חיים לאורך כל ימות השבוע אך לקראת סוף השבוע הוא עשיר ומומלץ לביקור עוד יותר. יש בשוק הכל! תוכלו להשלים כאן את רשימת הציוד שלכם אם שכחתם בטעות משהו בבית והכל ממש ממש בזול! (מומלץ רק שתצטיידו בשיחון עברית-ספרדית על מנת להסביר לרוכלים מה אתם מחפשים כי הם לא מבינים מילה באנגלית…)

חיי הלילה

של אנטיגואה שוקקים אף הם. עם רדת הלילה נפגשים כל התיירים בבתי הקפה והמועדונים הנפלאים של העיר שלובשים חג מידי ערב. בלילות הפאבים ומספר מועדונים עם סגנונות מוזיקה מקומיים ומערביים נפתחים באזור הכיכר המרכזית ומסיבות מעולות מתקיימות בעיר מידי ערב. חפשו את המסיבה התורנית הטובה ביותר (זה לא קשה משתי סיבות: הראשונה היא שבדרך כלל יש אחת כזאת והשנייה היא, תוכלו פשוט לעקוב אחר נחיל הישראלים הנוהר למקום).

הוסף תגובה