אי הפסחא – צ'ילה (Isla de Pascua)

אי הפסחא – צ'ילה (Isla de Pascua)

אי הפסחא או כפי שהוא מכונה בספה המקומית "ראפה נוי" הוא אי קטן הממוקם 3700 ק"מ מערבית לקו החוף של צילה ומסוף המאה ה- 19 מסופח רשמית למדינה.

אי הפסחא הוא אומנם לא יעד תיירותי מובהק שרבים מהישראלים אשר מבקרים בדרום אמריקה נוסעים אליו אך ללא ספק הוא טומן בחובו מסתורין, תעלומה בלתי פתורה והרבה יופי עבור מטיילים שרוצים לחוות חוויה עוצמתית, מרתקת ובעיקר בלתי שגרתית.

אי הפסחא הוא אחת מתעלומות צורות ההתיישבות הגדולות שקיימות היום בעולם. כיום האי מיושב בכ- 4000 תושבים בלבד רובם פוליניזם ומיעוטים צ'יליאנים. בעבר יושב האי כנראה ע"י בני שבטים פולינזים שהגיעו אליו דרך הים או בדרך מסתורית אחרת. בני שבטים אלה יצרו מאות פסלים ענקיים בצורת פרצופים שסותתו בדייקנות רבה ויש האומרים אף באורך פלא מאבן בזלת חזקה ושחורה והובלו לחלקים שונים לאורך האי ואף לנקודות נידחות מאוד בו.

פועלם של תושבי אי הפסחא כמו גם דרך הגעתם ליישוב האי נותרו בגדר תעלומה שכן לא ברור איך הצליחו לגלף את הפסלים באמצעים הפרימיטיביים שהיו בידם (לא היו להם כלי גילוף מתכת) ואת הכתובות שנמצאו על אי אופף מסתורין נוסף שכן הן לא פוענחו עד היום.

היעלמותם של בוני הפסלים העתיקים אף היא אפופה מסתורין והסברה היא שעקב אסון אקולוגי קשה או על מנת לסחוב את המוני הפסלים על בולי עץ נכרתו כל העצים שגדלו על פני האי דבר שהפר את האיזון ופגע בבעלי החיים שהפסיקו להתרבות ונכחדו. עקב כך לבני האדם לא היה מה לאכול והם נאלצו לפתח חברה קניבלית בה אכלו איש את רעהו ובכך גזרו כליה על היישוב כולו.

אי הפסחא המפורסם והסיפור המסתורי על העלמות תושביו הפך ברבות הימים לסמל על איתנו של הטבע אל מול אפסותו של האדם ומה קורה כאשר בני האדם חושבים שהם יכולים לגבור על איתני הטבע.

אל אי הפסחא ניתן להגיע בטיסות ישירות מצ'ילה, הטיסה אינה זולה מאוד מאחר והיעד נחשב לתיירותי לאנשים עמידים, ועל כן אלו מביניכם שרוצים לחוות את החוויה המיוחדת והלא שגרתית יאלצו להיפרד מסכום כסף בלתי מבוטל אך יזכו בחוויה שאין שנייה לה.

הוסף תגובה