אטלנטה, ג'ורג'יה (ארצות הברית)- Atlanta

אטלנטה, ג'ורג'יה (ארצות הברית)- Atlanta

אטלנטה הייתה במשך שנים עיר מנומנמת ונכשלת כשאר ערי הדרום של ארצות הברית. היה זה הנשיא ג'ימי קרטר מושל ג'ורג'יה ולימים נשיא ארצות הברית שהפך אותה לבירת הדרום. העיר שידעה תנופת בנייה השתנה לבלי היכר והפכה להיות עיר משגשגת מלאה מרכזי בילוי, תרבות, פארקים ואירועים. בואו ליהנות ממגוון האטרקציות שלאטלנטה יש להציע וגם אתם לא תוכלו להישאר אדישים.

אטלנטה – כרטיס ביקור
שם: אטלנטה
מדינה: ג'ורג'יה
פדרציה: ארצות הברית
שטח: 343 קמ"ר
אוכלוסייה: 519,000 נפש
שעון: השעון המקומי של אטלנטה מאחר את שעון ישראל ב-7 שעות.
מטבע: דולר אמריקאי
שפה: אנגלית
אקלים: האקלים באטלנטה הוא אקלים סובטרופי. החורף בה קר והטמפרטורות אף יורדות מתחת לאפס ויורד שלג, לעומתו החורף המושלג הקיץ דווקא חם מאוד ולח. רוב המשקעים יורדים בחורף, אך גם לא יהיה מפתיע להיתקל בגשם באמצע הקיץ וזאת בשל אחוזי הלחות הגבוהים.

אטלנטה – מידע כללי
אטלנטה היא עיר הבירה של מדינת ג'ורג'יה שהיא אחת ממדינות הפדרציה של ארצות הברית. אטלנטה היא אף העיר הגדולה ביותר בג'ורג'יה ומהווה מרכז מטרופוליטאני חשוב בכל האזור. אטלנטה נחשבת לאחת הערים המרכזיות, הגדולות והחשובות במדינות הדרום של ארצות הברית. שמה של אטלנטה נקשר היסטורית בשמם של מספר מנהיגים חשובים בהיסטוריה האמריקאית ביניהם מרטין לותר קינג שהוביל את המאבק לשוויון בין שחורים ללבנים והחל את המהפכה מעיר הולדתו אטלנטה. כמו כן באטלנטה בסוף המאה ה-19 נרקח המתכון הסודי והחל להיות מיוצר ומשווק מותג הקוקה קולה שהפך להיות לאחר המותגים הנמכרים והמוכרים ביותר בכל העולם.

עד למאה ה-20 סבלה אטלנטה מדימוי של עיר נכשלת ממדינות הדרום אשר ממעדן לא הצליח להשתוות לערים הגדולות של מדינות צפון ארצות הברית. לאחר מאמצי פיתוח ותנופת בנייה מאסיבית הצליחה אטלנטה ליישר קו אל מול ערי הצפון כאשר השיא היה בשנת 1996 כאשר התקיימו בה המשחקים האולימפיים "אטלנטה-1996" מה שסיפק את החותמת על הצבתה של אטלנטה כאחת הערים החשובות והמשפיעות בארצות הברית.

אטלנטה – התמצאות
אטלנטה שבמדינת ג'ורג'יה ממוקמת באזור הצפון מערבי של המדינה, היא מרוקחת כ-300 ק"מ מהאוקיינוס האטלנטי וכ- 440 ק"מ ממפרץ מקסיקו. העיר אטלנטה נבנה תוך תכנון מוקפד ועל כן סדר רחובותיה מאוד מאורגן ומסדור, דבר המקל משמעותית על ההתמצאות בה. בלב העיר נמצאת צומת "פייב פוינטס" (Five Points) שהיא צומת גדולה בצורת כוכב (ומכאן גם מקור שמה) היא מהווה נקודת מפגש של חמישה רחובות גדולים החוצים את אטלנטה לאורכה ולרוחבה.

אטלנטה – מה לראות ומה לעשות?
עולם קוקה קולה (Coca-Cola World)- הסיפור מתחיל בשנת 1886 כאשר רוקח תושב אטלנטה בשם ד"ר פמברטין ממציא את המשקה שבין מרכיביו היו שיח עלי הקוקה וגז אגוזי הקולה. השילוב המנצח בין השניים הופך ברבות הימים לאחד מהמשקאות הפופולאריים ביותר בעולם הקרוי בפי רבים: "קוקה קולה". הנוסחא של פמברטין נשמרת בסוד כבר למעלה מ-100 שנה וממרכז ההנהלה הראשית של חברה קוקה קולה באטלנטה שולטים כיום על מאותה מפעלים של החברה הפזורים ברחבי העולם ומוכרים את המשקאות מסדרת קולה למיליארדים שגומעים אותם באהבה. במרכז המבקרים בעולם קוקה קולה תוכלו להתחקות אחר סיפורו של המשקה השחור בעל הטעם המסתורי, להשתתף במגוון פעילויות שהמכנה המשותף שלהם הוא כמובן- קולה, לקנות אינספור מזכרות עם המותג המפורסם וכמובן לטעום משקאות קולה בטעמיהם הקלאסיים כמו גם בטעמים ייחודיים המיוצרים בכל העולם כמו קולה ענבים, קולה וניל, קולה לימון ואפילו קולה ליצ'י. הביקור מומלץ לכל המשפחה אך אין ספק שהילדים הם אלה שיהינו בעיקר!

אטלנטה התת קרקעית (Underground Atlana)- אחד האזורים היפים ביותר באטלנטה בכלל לא מצוי מעל פני האדמה על מתחת! מי שאינו יודע על קיומו של האזור לא יוכל להבחין בו מעל פני הקרקע, ויתקשה לדמיין שעולם שלם תוסס ומלא הפתעות חבוי ממש מתחת לרחובותיה החדישים של אטלנטה הסואנת מעל פני הקרקע. מתחם "אטלנטה התת קרקעית" הוא מתחם חנויות, אוכל, מסעדות ומרכזי קניות אשר כל כולו משחזר את רחובותיה של העיר כפי שהיו במאה ה-19. הרחובות התת קרקעיים מרוצבים באבן ומאירים אותם פנסי גז ממש כמו בימים ההם אי שם לפני למעלה ממאה שנה. תחילתו של האזור בכך שכוסה אט אט באמצעות מבנים, מסילות ברזל וגשרים שנבנו מעליו ועליהם נבנתה אטלנטה החדשה של המה ה-20. החלל שנותר מוזנח שוחזר בשנות ה-60 של המאה ה-20 והחל להיות אתר תיירותי משגשג בעשורים האחרונים כפנינה של שחזור ושימור החיים ההיסטוריים באטלנטה כאשר הם פוגשים את התרבות העכשווית הקדמה ואזורי הבילוי.

ליטל פייב פויטס (Little Five Points)- אם חשקה נפשכם בקצת בוהמייניות נוסח אטלנטה הפרפר של ליטל פייב פוינטס (הקרוי של שם צומת הצטלבות הרחובות בצורת כוכב המצויה במרכז העיר) מאגד תחתיו את כל הסטודנטים הצעירים והזרוקים של הבוהמה של אטלנטה. חנויות קטנות, בתי קפה ומלונות בוטיק כמו גם חנויות אומנים קטנות ותיאטראות קטנים מעטרים את רחובות השכונה. האווירה הזרוקה נותרה כאן על אף שהבתים כבר מטופחים, יפים ויקרים מאוד. מומלץ לבקר כאן בשעות אחר הצהריים וליהנות מטיול ברחובות הססגוניים.

גראנט פארק (Grant Park)- הפארק הגדול של אטלנטה ממקום מדרום לאזור הדאונטאון. הפארק מכיל בתוכו תצוגה מרהיבה המתארת את קרבות מלחמת האזרחים שהתחללו באזור בראשית ימיה של ארצות הברית. המיצג המרהיב המכונה "הסייקלורמה של אטלנטה" (Atlana Cyclorama) מכיל ציור מעגלי ענק המגולל את סיפור הקרב ומסתובב סביב הצופה ב-360 מעלות. לימים נוסף ליצירת האומנות גם מיצג אור קולי מרהיב ותצוגה תלת ממדית המגוללת את סיפור קרבות מלחמת האזרחים בצבעים, קולות ואפקטים מיוחדים.

האקווריום של ג'ורג'יה (Georgia Aquarium)- לצד גן החיות של אטלנטה שהוא גן חיות חביב המצוי בלב הגראנט פארק נפתח לא מזמן (בשנת 2005) האקווריום של ג'ורג'יה. זהו האקווריום הלאומי של מדינת ג'ורג'יה המתהדר לעת עתה בתואר "האקווריום הגדול בעולם". מדובר על גן חיות תת מימי לחיות מים החיות באוקיינוסים, בנהרות ובימים במקומות שונים ורחוקים ברחבי העולם. אדריכלי הפארק השכילו ליצור אזורי מחייה התואמים את בתי הגידול המקוריים של החיות הימיות בין אם אלו תנאי אקלים קוטביים ארקטיים, בין אם טרופיים ובין אם כבמעמקי האוקיינוסים. בכל אחד מבתי הגידול ניתן לראות עשרות אלפי בעלי החיים המשתייכים למעל 500 זנים של בעלי חיים המצויים באקווריומים הענקיים.

אולפני סי אן אן (CNN Studio Tours)- אולפני CNN כבר הפכו מזמן לאגדה תקשורתית בימיה. האולפנים של תחנת החדשות הגדולה ביותר בעולם משדרים חדשות למיליארדים של תושבים המחוברים לענקית החדשות 24 שעות ביממה באמצעות ערוצי הכבלים והלוויין. חברות החדשות של CNN הייתה מבין חלוצות תחום החדשות הגלובאליות וכיום היא מתהדרת בלוח שידורים עמוס של משדרי חדשות מסביב לשעון ממגוון יעדים ברחבי העולם. מרכז העצבים של ענקית התקשורת מצוי באטלנטה לא הרחק מן הכפר האולימפי משם מתנהלת הבקרה על השידורים ואף נערכים חלק מהשידורים עצמם (כיום ישנם גם אולפנים באירופה, ואסיה) אך מרכז השליטה נותר באטלנטה. מרכז המבקרים של CNN מציג את ההיסטוריה של תחנת השידור ועורך סיורים מודרכים ברחבי התחנה. הסיור מרתק ומכניס את המבקרים לעולם של תקשורת ומדיה מהחדשות והמתקדמות שקיימות היום בעולם.

פארק "סיקס פלאגס" (Six Flags Over Georgia)– פארק השעשועים האדיר מסדרת הפארקים המעולים Six Flags מצוי כרבע שעה נסיעה מאזור הדאנטאון. הייחודיות של פארק זה הוא בחלוקתו ל-6 אזורים שונים כאשר כל אחד מהם מגולל את סיפורה של תקופה אחרת מחיי אטלנטה כאשר כמובן כל תקופה משולבת בתוך מגוון אטרקציות של מתקנים שעשועים ובידור אשר חלקם חביבים ונעימים וחלקם מפחידים ומלאי ריגושים. תוכלו למצוא כאן רכבות הרים אדירות, מתקני הרפתקאות מפחידים ומסמרי שיער ומופעי בידור מעולים. מומלץ בחום לכל המשפחה!

 

הוסף תגובה