אוקלנד, ניו זילנד

אוקלנד, ניו זילנד

אוקלנד היא העיר הגדולה ביותר בניו זילנד (על אף שאינה עיר הבירה), היא מהווה אחד מהשערים החשובים בכניסה לניו זילנד, היא העיר המאוכלסת ביותר, הצפופה ביותר, המרכזית ביותר ובה מרוכז מרכז הסחר והכלכלה החשוב והגדול של ניו זילנד. יש המוצאים את אוקלנד במידה רבה דומה לתל אביב שלנו, שכן היא בולטת בחשיבותה ברמה המדינית ואף הבינלאומית אך היא כאמור אינה זוכה למעמד של בירת ניו זילנד, ואולי טוב שכך. נקייה מכל חובה רשמית או קודים שמרניים המחייבים ערי בירה, אוקלנד היא ללא ספק אחת הערים המרתקות והמתוירות ביותר בניו זילנד.
 
אוקלנד היא עיר מגוונת מאוד, הקהילות הרבות החיות בה יוצרות בה מרקם תרבותי מעניין של מגוון תרבויות החיות בשלום ובהנאה רבה זו עם זו. מגוון פעילויות לאורך לוח השנה של אוקלנד מאפשרות לכל קבוצה תרבותית לבוא בעיר לידי ביטוי, לקיים בה שלל אירועים וטקסים תרבותיים ודתיים שלה ולתיירים המגיעים מחוץ לעיר מהווה אוקלנד פסיפס תרבותי מרתק ומציעה עשרות פעילויות נפלאות: פסטיבלים, מופעים, אירועי תרבות, ירידים ושווקים של מזון ואומנויות מידי יום ביומו.
 
כאשר תגיעו לאוקלנד מומלץ מאוד להתעניין בלשכות התיירות או אפילו בעיתונים היומיים על הפעילויות המתקיימות לאורך תקופת שהותכם בעיר. עונת הקיץ (בין החודשים דצמבר ועד סוף מרץ) היא התקופה המשופעת בפעילויות ואירועים. כמעט מידי שבוע מתקיים פסטיבל תרבותי כלשהו, אירועים פתוחים ללא תשלום מתקיימים במתחם The Edgeשהוא מכלול תרבותי של ארבעה תיאטראות גדולים במרכז אוקלנד.
 
 
מה כדאי לראות ולעשות באוקלנד

מגדל התצפית "סקיי טאוור" (Sky Tower)אחד מסימני ההיכר המוכרים ביותר של אוקלנד הוא מגדל התצפית דמוי הסיכה עם המסעדה והמצפה שממוקמים בחלקו העליון שבנוי כמו "כדור". סביב המגדל התפתחה תעשייה תיירותית ענפה, העלייה למגדל עולה לא מעט כסף (ולכן מומלץ מאוד לבחור ביום בהיר ואף לעלות בשעת דמדומים וכך לזכות לראות את הנוף ביום ובלילה). במעלה המגדל יש את מסעדת ה"אורביט" המציעה אוכל טעים, אך יקר! בנוסף לאמיצים מביניכם ניתן לקפוץ סוג של קפיצה חופשית ממרומי המגדל- חווית אקסטרים למשוגעים לדבר בלבד.

 

שיט ופעילות ימית:אוקלנד מציעה מגוון רחב של פעילויות ימיות (כיאה לעיר נמל ובה לא פחות מארבעה נמלים שונים!) ניתן למצוא מגוון סירות להשכרה בדרגות פאר שונות: החל מסירות מפרש וכלה ביאכטות מפוארות (ואף מפוארות מאוד!) כמובן שניתן להצטרף גם למגוון הטיולים המאורגנים שמציעות סוכנות הטיולים של אוקלנד. יש מספר לא מבוטל של סירות תיירים שיוצאות לסיורים בין האיים השונים הפזורים במפרץ אוקלנד, וזו בהחלט חוויה נפלאה ביום שמש קייצי ונעים. לחובבי האקסטרים עם פתיחת עונת הרחצה בחודשי הקיץ שלל פעילויות אקסטרים ימיות מחכות לכם על חופי הים בריכוזי התיירים.

 

גן החיות של אוקלנד:הוא פינת חמד נפלאה במדינה שהטבע ושימור החי והצומח עומד בראש מעייניה. העולם הטבעי של ניו זילנד הוא בהחלט מרהיב וייחודי. למי שלא מתכנן לצאת לטרקים ולחוות את הטבע האמיתי של ניו זילנד, גן החיות של אוקלנד הוא אטרקציה נפלאה. יש כאן חיות מרהיבות מכל העולם ובעיקר מניו זילנד. גם חיות שכנראה לא תצליחו כיום לראות מסתובבות חופשי ברחבי ניו זילנד ולכן כדאי לצפות בהם בגן החיות הזה.

 

העולם התת ימי של קלי טרלטון Kelly Tarlton`s Underwater World))- אם בבעלי חיים עסקינן הינה עוד אתר נפלא לחובבי בעלי החיים התת ימיים שביניכם. העולם התת ימי מצוי באזור המישן ביי (Mission Bay)ומכיל אקווריומים גדולים בהם שוחים מגוון דגים כמו כרישים, דולפינים צבי ים ועוד. באמצעות מנהרות זכוכית מיוחדות ניתן לטייל בתוך האקווריומים כאשר מכל הצדדים יקיפו אתכם הדגים המרהיבים. בנוסף במקום ניתן לבקר בקרחון עליו חיים פינגווינים שהובאו לכאן מאנטארקטיקה השכנה ומקיימים כאן אורח חיים מקפיא כמעט כמו בטבע.

 

שוק אוטרה (Otara Market)השוק ממוקם בסמוך למרכז אוטרה באוקלנד, הוא שוק בעל אופי פולינזי אותנטי. הוא מתקיים מידי יום שבת ומציע מגוון רוכלים שפורשים את מרכולתם המגוונת. מי שרוצה לחוות אווירה מקומית אותנטית מומלץ לו לטייל בשווקיה של אוקלנד וליהנות מעושרה התרבותי.

 

מוזיאון אוקלנד (Auckland Museum)לחובבי ההיסטוריה והאנתרופולוגיה שביניכם יהיה מוזיאון אוקלנד חגיגה של היסטוריה תרבותית מרתקת. המוזיאון שממוקם בלב ליבו של פארק דומיין הנפלא משלב מוצגים  מתחום עולם הטבע ומעולם התרבות המאורית הילידית של  ניו זילנד. תוכלו לחוות פה חוויה תרבותית מרגשת, לראות מוצגים מרשימים ותוצרי תרבות של המאורים וגם לחוות במופע מאורי אותנטי.

 
תרבות
התרבות של אוקלנד מגוונת והיא מהווה מרכז תרבותי מדיר של בני תרבויות שונות שהתקבצו אל העיר מכל העולם. לא מפתיע שבאוקלנד לוח השנה עמוס במגוון חגים ואירועים של בני כל התרבויות והדתות. הכל תלוי באיזה יום של השנה הגעתם אל העיר: כך תוכלו למצוא כאן חגיגות של "יום יפן", "ראש השנה הסיני", חג המולד, יום סנט פטריק הקדוש, וכמובן חגים ומועדים פולינזים ומאורים אותנטיים. בנוסף תרבות הבילוי של תושבי אוקלנד מאוד מפותחת ויש כאן מגוון רחב של אזורי בילוי הפתוחים עד השעות הקטנות של הלילה. תושבי אוקלנד אוהבים לשתות אלכוהול ובירה ולכן תוכלו למצוא כאן המוני פאבים, בדגש על פאבים איריים בהם מנוגנת מוזיקה אירית אותנטית והבירה זורמת בכמויות גדולות.

טיולים
אוקלנד מהווה שער יציאה נוח לטיול הגדול ברחבי ניו זילנד. המדינה הגדולה הנפרשת על פני שטחים עצומים ובלתי מיושבים מצריכה היערכות מתאימה לפני הטיול הגדול. אוקלנד היא מקום נוח בו ניתן למצוא את הכל ולכן מטיילים רבים מתחילים להיערך בה לקראת היצירה לאזורים המרוחקים והפחות מיושבים. באוקלנד תעשייה נרחבת של החלפת רכבים וקניית רכבים משומשים (רוב המטיילים קונים או שוכרים ואנים גדולים בהם ניתן גם ללון). בנוסף סוכנויות המטיילים מציעות מגוון הצעות לטיולים מאורגנים וגם ציוד טרקים למטיילים.

איך מגיעים
באוקלנד נמצא נמל התעופה הגדול והמרכזי של ניו זילנד, והוא בדרך כלל הדרך המרכזית באמצעותה מגיעים כל התיירים לניו זילנד. טיסות מדרום מזרח אסיה, ארה"ב ומדינות ספורות מדרום אמריקה נוחתות באוקלנד באופן סדיר. גם טיסות סדירות ממגוון יעדים באוסטרליה יכולות להביא אתכם בקלות אל אוקלנד. מנמל התעופה הדרך אל מרכז העיר קלה ומהירה יחסית (נמל התעופה ממוקם כ-40 דקות נסיעה ממרכז העיר). את הדרך ניתן לעשות באוטובוסים שיוצאים באופן סדיר לאורך כל שעות היום משדה התעופה לכל חלקי העיר ובפרט לאזור מרכזי התיירות והמלונות.  

אוכל
אוקלנד היא עיר מערבית לכל דבר, ניתן למצוא כאן את כל רשתות המסעדות המערביות ש"כבשו" גם את ניו זילנד. מקדונלדס יביט אליהם בכל פינה ברחבי העיר ולא תוכלו לפספס את ה-Mהגדולה שצצה בכל קרן רחוב. עם זאת באוקלנד יש גם מגוון רחב של מסעדות שמציעות אוכל עולם מגוון. קשה לומר שהמטבח הניו זילנד פיתח טעם קולינארי ייחודי משלו, ולכן המסעדות כאן הן בעיקר בהשפעות אסיאתיות: כמו אוכל הודי, אוכל תאילנדי וכד' שניתן למצוא באופן מגוון ובכל קשת המחירים.

מזג אוויר באוקלנד
אוקלנד ממוקמת באופן יחסי בצפונה של ניו זילנד מה שהופך את האקלים בה לממוזג ונעים יותר מבשאר אזורי המדינה. הטמפרטורות באוקלנד מתונות יותר ופחות קיצוניות הן בקיץ שמאופיין בטמפרטורות נמוכות יחסית לשאר המדינה, והן בחורף אז הטמפרטורות גבוהות יחסית לממוצע ורמת הקור בהחלט נסבלת. עם זאת ההפכפכות של האקלים הניו זילנדי לא פוסחת גם על אוקלנד ולכן יום שהתחיל בתור שמש יכול להסתיים בגשם אפרורי ומן הצד שני דווקא יום עם בוקר אפרורי לא בהכרח יסתיים כך, יש עוד סיכוי לשמש מלטפת בצהריים! העונה הטובה ביותר להגיע לביקור באוקלנד (כמו גם בכל ניו זילנד) היא עונת הקיץ (אשר מתקיימת במהופך מעונות השנה בישראל: בין החודשים ספטמבר לאפריל). על אף שהחורף באוקלנד מתון יותר מבשאר המדינה עדיף לצורכי תיירות שלא להגיע לכאן בעונה זו.

הוסף תגובה