אוסאקה, יפן – Osaka

אוסאקה, יפן – Osaka

אוסקה היא העיר השלישית בגודלה ביפן, היא ממוקמת על גדותיו של נהר היודו במפרץ אוסאקה, בחבל קאנסאי והיא למעשה בירת מחוז אוסאקה. היא נחשבת לעיר חשובה מאוד מבחינה פיננסית לאורך כל ההיסטוריה של יפן ועד היום היא מהווה מרכז כלכלי חשוב לכלכלתה של יפן. תושביה לאורך כל השנים היו סוחרים והיא ביססה עצמה על טהרת המסחר כעיר נמל חשובה ומרכזית ביפן.

אוסאקה- כרטיס ביקור

שם: אוסאקה
מדינה: יפן
מחוז: אוסאקה
חבל ארץ: קנסאי
שטח: 222 קמ"ר
אוכלוסייה: 2,636,000 נפש
מטבע: ין יפני

בהיסטוריה של אוסאקה בימיו של הקיסר היא נקראה נאניווה (Naniwa) ואף הייתה הבירה של הקיסרות היפנית לתקופה מסוימת. כיום אוסאקה היא אחת הערים העמוסות, הצפופות והמתועשות ביפן. היא אפורה, סואנת וצפופה מאוד אורח החיים בה צפוף מאוד ואינטנסיבי לאורך שעות היום בו היא דומה לכרך סואן ולפקעת עצבים, אך עם רדת הלילה נדלקים שלל אורות הניאון ושלטי הפרסומת ואוסקאה לובשת חג- אז היא מקבלת מראה "ניו-יורקי" מקסים ושלל אתרי הבילויים- הפאבים, המועדונים, התיאטראות ומרכזי הבילויים מתעוררים לחיים ואז למעשה יכולים התיירים להתחיל וליהנות מקסמה של אוסאקה.

אתרים מומלצים- אוסאקה

תיאטראות יפניים מסורתיים– אחד המקומות הטובים ביותר לראות את המופעים של התיאטרון היפני המסורתי היא אוסאקה. התיאטרון היפני המסורתי מתחלק לשלושה סוגים מרכזיים: תיאטרון "הקאבוקי" (Kabuki) שמאופיין בהעלאת הצגות מלודרמטיות בעל מוטיבים צעקניים רועשים ורגשיים מאוד, תיאטרון ה"נו" (No) תיאטרון מסכות אשר מאופק הרבה יותר מסגנון ה"קאבוקי" והסוג השלישי הוא תיאטרון הבונראקו (Bunraku) שהוא תיאטרון בובות ייחודי המאפיין את הפולקלור היפני. זהו תיאטרון מרתק ועתיק יומין אשר מהווה סגנון אומנות ייחודי שהולך והופך להיות נדיר גם ביפן ואוסקאה הוא אחד המקומות האחרונות בעולם כולו אשר ניתן לראות מופעים של תיאטרון הבונראקו.

עולם הספא של אוסקאה– אחד המקומות המושלמים לבילוי ומנוחה באוסאקה הוא "עולם הספא" הממוקם ממש במרכז העיר. המקום הוא גן עדן לאוהבי המסאז' והספא. יש כאן מעיינות חמים מפוארים המתחלקים לשני אולמות בסגנון אירופאי ובסגנון אסייתי. האגף האירופאי מעוצב בסגנון יווני-רומאי עתיק מלא בפסלים יווניים עתיקים ואווירת תור הזהב של יוון ורומא ואילו האגף האסייתי מעוצב ברוח תרבות המזרח על כל הפאר וההדר המשתמע מכך. בכל אגף יש פחות או יותר אותן אטרקציות פינוק נפלאות של בריכות חמות בגדלים ובטמפרטורות שונות, סאונה, מיטות מסאז' ועוד. בחלק העליון של עולם הספא יש מעין "מיני פארק מים" מלא במגלשות מים לטובת הילדים של המתפנקים באזור הספא.

הטירה של אוסאקה (Osaka Jo)- ממש בלב ליבה של אוסאקה, בין גורדי השחקים והאוטוסטראדות הסואנות שוכנת לה הטירה העתיקה של אוסאקה. יש המכנים אותה "הטירה הוורודה" (בשל צבעה הוורד) והיא למעשה פרט חריג בנוף האורבאני האפור משהו של אוסאקה. הטירה ומקומה בלב הכרך הסואן יוצרת שילוב מקסים של ישן וחדש ואם ממשיכים עוד קצת לכיוון מוזיאון ההיסטוריה של אוסאקה ניתן לקבל תצפית נפלאה של הטירה המיוחדת על רקע הנוף האורבאני (אם זו לא הייתה המציאות ניתן היה לומר שמדובר בהדבקה של טירה על רק של נוף).

האקווריום של אוסאקה (Osaka aquarium)- יש המכנים אותו גם "המצפה התת-ימי של אוסאקה". לדבריהם של היפנים מדובר באקווריום הגדול ביותר בעולם. מדובר למעשה באקווריום ענק המתפרש על כמה וכמה קומות המכיל מאות סוגים של דגים מסוגים וגדלים שונים: מדגיגונים קטנים ועד כריש לוויתן ענק. ניתן לראות במקום: כרישים, דולפינים, אריות ים דגי מים מתוקים ומים מלוחים ועוד ועוד. אין ספק שמדובר באטרקציה ייחודית עבור אוהבי הדגים ובעלי החיים. ניתן לטייל בין חלונות האקווריומים השונים ואף להיכנס לצינורות פלסטיק מיוחדים המאפשרים למבקרים להלך בתוך עולם המים כאשר הדגים מקיפים אותם ושוחים מכל עבריהם.

פארק יוניברסל סטודיוז- אוסקה (Universal Studios Osaka- Japan)- אחיו היפני של פארק יוניברסל האגדי של ארה"ב. אומנם קצת פחות גרנדיוזי ממנו אך בעל מאפיינים דומים. מי שהרחיק עד יפן וטרם ביקר בפארק המקורי מומלץ לבקר. הפארק הבנוי כשילוב של "עיר סרטים" ענקית המכילה תפאורות מדומות, סדנאות להכרת האפקטים המיוחדים בקולנוע וכד' עם "פארק שעשועים" המכיל כ- 20 מתקנים ואטרקציות שונות ומשונות של רכבות הרים, סימולאטורים מגניבים והכל מבוסס על טהרת הסרטים של חברת יוניברסל. מומלץ מאוד לבקר- במיוחד עם ילדים.

מגדל התצפית של אוסאקה (Floaing garden Observatory) – זהו למעשה גורד שחקים עצום מימדים אשר מאפשר לתיירים המבקרים באוסאקה לזכות בנקודת תצפית עוצרת נשימה ממרום קומותיו הרבות. משם ניתן לראות את קו הרקיע של אוסאקה את האיים המקיפים אותה ואת הגשרים העצומים המחברים ביניהם.

שדה התעופה של קונסאי- שדה התעופה של קונסאי מצוי בסמוך לאוסאקה ולמעשה קצת מוזר לכתוב על שדה תעופה בתור אטרקציה אך כאן ללא ספק מדובר במקרה מיוחד. שדה התעופה של קונסאי הוא למעשה שדה תעופה הבנוי כולו על אי מלאכותי בלב ים שנבנה על ידי המהנדסים היפנים במיוחד לצורך הקמת שדה התעופה. יש יאמרו מוזר ויש יאמרו פלא טכנולוגי בקנה מידה בינלאומי. כך או כך מומלץ לחזות בפלא (או לפחות לבחור שטיסתכם תמריא משם) שדה התעופה חולש על אי מלאכותי בגודל 5000 דונם הנמצא בעומק של 5 ק"מ מקו החוף ומקשר אליו גשר מהארוכים בעולם עליו סלולה אוטוסטראדה רב מסלולית חדשנית. המיזם בא לענות למעשה באופן מקורי על מפגעי הרעש שעושים שדות תעופה בינלאומיים בערים הגדולות בעולם. מיוחד, מוזר ובעיקר מדהים!

הוסף תגובה