אוטווה, קנדה – Ottawa

אוטווה, קנדה – Ottawa

אוטווה הבירה הקנדית, היא לא אחת מיעדי התיירות הראשונים שקופצים לראשו של התייר הממוצע בקנדה (מעטים וודאי גם יזהו אותה בתור בירת קנדה). עם זאת אוטווה היא עיר נפלאה לבילוי. יש כאן לא פחות מ-60 פסטיבלים לאורך כל השנה, יש עיצוב נפלא של עיר השוכנת על גדול נהר אוטווה ונחצית על ידי שתי תעלות ענקיות שהיופי בהן הוא שבשיא עונת החורף הן קופאות לחלוטין והופכות בין לילה להיות מגרש ההחלקה הגדול ביותר בעולם!

אוטווה – כרטיס ביקור
שם: אוטווה
מדינה: קנדה
פרובינציה: אונטריו
שטח: 2,778 קמ"ר
אוכלוסייה: 813,000 נפש
שפה: אנגלית, צרפתית
מטבע: דולר קנדי
אקלים: מזג האוויר באוטווה כיאה לאזור הצפוני בו היא ממוקמת מאוד קיצוני בין עונת הקיץ לבין עונת החורף. בעונת הקיץ הטמפרטורות באוטווה נעימות וחמימות, כאשר המעלות נעות בין 25-30 מעלות. לעומת זאת החורף באוטווה קשה וקר מאוד, הטמפרטורות צוללות עמוק מתחת לאפס ונעות בין 10- לבין 25- מלוות כמובן במזג אוויר סוער וסופות שלגים וקרח.
תחבורה: אוטווה כבירת קנדה מקושרת ליתר הערים הגדולות במדינה באמצעות מערכת כבישים וקווי תחבורה ציבורית (אוטובוסים ורכבות). בסמוך לעיר מצוי שדה התעופה הבינלאומי מקדונלד קרטייה. בנוסף בתוך אוטווה פועלת רכבת ה-"או" שהיא רכבת קלה הנוסעת במספר קווים לאורכה ולרוחבה של העיר.

אוטווה- מידע כללי
אוטווה היא בירת קנדה, עם זאת היא העיר הרביעית בגודלה בלבד בקנדה. היא ממוקמת בדרום מזרח קנדה, בפרובינציית אונטריו על גבול פרובינציית קוויבק. אוטווה נבנתה על גדות נהר אוטווה הזורם בעמק אוטווה. אוטווה רחוקה מאוד מהערים הגדולות האחרות של קנדה, היא ממוקמת 400 קילומטרים מזרחית מטורונטו ו-190 קילומטרים מערבית ממונטריאול. על היותה של אוטווה יעד תיירותי לא מועדף במיוחד, רבים מהתיירים פוסחים עליה הן בשל המרחק הרב משאר יעדי התיירות הפופולאריים (כמו טורונטו, מונטריאול וונקובר). עם זאת אוטווה היא בירה נפלאה לבילוי ולביקור. יש בה לא פחות מ-60 פסטיבלים וקרנבלים שונים המתקיימים לאורך השנה במגוון תחומים. האווירה בה ייחודית ושמחה במיוחד והעובדה שהיא אינה עמוסה וגדושה בהמוני תיירים הופך אותה לפנינה של ממש.

אוטווה – מה לראות ומה לעשות?
 פסטיבלי החורף של אוטווה – על אף שהחורף הוא העונה הקשה באוטווה ומזג האוויר צונח אל מתחת ל-0 במספר בלתי מבוטל של מעלות, בימים בהירים ניתן ליהנות משלל פעילויות חורף שלאוטווה יש להציע והראשונה בהן- מסלול ההחלקה הגדול ביותר בעולם. מאחר ואת אוטווה חוצה תעלת רידו (Rideau) שבימים רגילים משמשת עורק תחבורה ימי חשוב, בעונת החורף הופכת התעלה למעין מסלול החלקה עצום באורך של 8 קילומטרים המזמין את התיירים והמקומיים לתחרויות של הלקה גלישה ושאר פעילויות חורף מהנות במיוחד. שלל תחרויות ספורט חורפי מתקיימות בתקופה זאת באוטווה לרבות טריאתלון מיוחד של ספורט חורף. בנוסף מתקיימים בעונת החורף שלל פסטיבלים חורפיים של פיסול בקרח, מסיבות קרח ועוד שלל אירועים מקפיאים במיוחד- מומלץ להתלבש טוב.

שוק ביי ווארד (By Ward Market)– אחת מפינות החמד של אוטווה הוא שוק ביי ווארד הססגוני והצבעוני. מדובר בשוק אומנים המציג לראווה מגוון יצירות אומנות ומלאכות יד של אומני אוטווה. השוק בנוי בצורה של מעין דוכנים לצד חנויות וגלריות אומנים. כל חנות תפרוש בפניכם את מרכולתה. תוכלו למצוא כאן שלל מוצרים ויצירות לקנייה, אך יותר מכל החוויה של השיטוט בשוק עושה אווירה טובה ושמחה בלב. האזור נחמד מאוד לטיול בשעות היום, ועוד יותר נחמד לבילוי בשעות הלילה, אז נזנחים הדוכנים ונפתחים אזורי הבילוי והמסעדות שעוטפות את השוק, כך שללא ספק אזור שוק ביי ווארד נפלא לטיול בעיקר בשעות בין הערביים אז ניתן ליהנות משלהי השוק ומתחילת חגיגות הלילה.

מוזיאונים באוטווה– אוטווה כיאה לבירת קנדה אוצרת בתוכה לא מעט מוזיאונים ומרכזי תרבות לאומיים לאומה הקנדית. בין שלל המוזיאונים אותם ניתן למצוא באוטווה תוכלו לבקר בגלריה הלאומית של קנדה שאוצרת מוצגי אומנות ויצירות שונות בתחום האומנות על כל תקופותיה בדגש על אומנות קנדית מקומית. בנוסף מוזיאונים היסטוריים ולאומיים כמו מוזיאון המלחמה הקנדי או המוזיאון הקנדי לתרבות שאוצרים את ההיסטוריה הלאומית של קנדה. מוזיאונים אחרים בתחום המדע והטכנולוגיה הם מוזיאון המדע של קנדה ומוזיאון האוויר הקנדי כמו גם מוזיאון המדע והטכנולוגיה. קריית המוזיאונים של אוטווה היא ללא ספק הזדמנות נהדרת לחקור, ללמוד ולהכיר עוד את האומה הקנדית שאנחנו בתור ישראלים לא מכירים מספיק.

 

הוסף תגובה