אגם אטיטלאן (לאגו אטיטלאן), גואטמלה – Lago Atitlan

אגם אטיטלאן (לאגו אטיטלאן), גואטמלה – Lago Atitlan

אגם אטיטלאן המצוי דרומית לבירה גואטמאלה סיטי נחשב לאגם העמוק ביותר במרכז אמריקה והוא אחד היעדים המועדפים על תיירים שפוקדים אותו ואת הכפרים שסביבו בהמוניהם ורבים מהם מציינים את האגם כאחד המקומות היפים ביותר בהם ביקרו בביקורם בגואטמלה ובדרום אמריקה בכלל.

אגם אטיטלאן השוכן באזור של פעילות וולקנית ענפה היה בעברו לוע של הר געש ענק שקרס והאגם כולו מנוקז בתוך לועו. על כן טמפרטורת המים לרוב חמימה וזאת בעקבות הפעילות הגועשת המתקיימת מתחת לפני הקרקע. מימיו הכחולים של האגם נראים למרחוק ומהווים אטרקציה מרהיבה עבור מאות המטיילים הפוקדים את האזור.

סביב אגם אטיטלאן התפתחו לא מעט כפרים ועיר אחת גדולה- פנחצ'ל. העיר פנחצ'ל נחשבת לאחת הערים הגדולות בגואטמלה אך על אף מרכזיותה וראשיותה היא אינה מוקד המשיכה המרכזי לתיירים והכפרים הקטנים השוכנים בסביבתה ולשפת האגם הפכו למוקדי משיכה אטרקטיביים יותר למטיילים. המפורסמים שבכפרים סביב האגם- סן פדרו לה לגונה (San Pedro La Laguna) וסן מרקוס לה לגונה (San Marcos la Laguna) שניהם שונים זה מזה בתכלית באופיים ומושכים אליהם קהלים מסוגים שונים. סן פדרו מושכת עליה את המטיילים ה"סטלנים" יותר והיא יודעה בתור כפר בו מאוד קל למצוא סמים ומסיבות טראנסים פסיכודאליות ואילו סן מרקוס שלווה הרבה יותר ויודעה בפולחנים המסורתיים המיוחדים שבה ובאווירת ה"שאנטי" האופיינית לה.

עורק התחבורה המרכזי באזור אגם הטיטלאן הוא באמצעות סירות. יש סירות דייגים וסירות מנוע המשייטות לאורך כל היום בין המזחים השונים של הכפרים סביב האגם ועל כן אתם לא חייבים להתביית על מקום אחד ולבקר בכל אחד מהכפרים בטרם תחליטו איפה תרצו להניח את ראשכם בסופו של יום. יש לא מעט מרכזים של "ספורט ימי" (בסגנון מסורתי גואטמלי- אל תצפו ליותר מידי) סביב אגם אטיטלאן: תוכלו לשכור סירות משוטים, סירות פדאלים קטנות, וסירות קאנו בהן תוכלו לשייט להנאתכם במימי האגם.

סביב האגם יש לא מעט טראקים מומלצים ביניהם טיפוס להר הגש "סן פדרו" (San Pedro) הצופה על הכפר סן פדרו וטרק סובב אטיטלאן שהוא אחד הטרקים המומלצים באזור זה בו ניתן להקיף רגלית במשך מספר ימים את האגם כולו ולעבור בכל התחנות והכפרים מסביבו.

תחבורה– כפי שכבר צוין התחבורה בין הערים לשפת האגם היא באמצעות סירות. לאזור האגם ניתן להגיע בצ'יקן בסים או בשאטלים ממגוון ערים מרכזיות בגואטמלה ביניהם אנטיגואה וגואטמלה סיטי.

הוסף תגובה