קייפטאון, דרום אפריקה

קייפטאון, דרום אפריקה

קייפטאון – כרטיס ביקור

שם: קייפטאון (Cape Town)
מדינה: דרום אפריקה
מחוז: הכף המערבי
שטח: 2,454 קמ"ר
אוכלוסייה: 3,497,000 נפש
מטבע: ראנד דרום אפריקאי
שעון: השעון המקומי בדרום אפריקה זהה לשעון ישראל
 
קייפטאון – מידע כללי

קייפטאון נחשבת לאחת מבין שלושת הבירות של דרום אפריקה. בדרום אפריקה לכל בירה יש ייעוד אחד מבין שלושת הזרועות של המדינה (מחוקקת, המבצעת והשופטת) כאשר בקייפטאון יושב הפרלמנט מה שהופך אותה להיות הבירה התחיקתית של דרום אפריקה.
 
קייפטאון ממוקמת על חצי אי הכף המצוי בדרומה של יבשת אפריקה ממש בסמוך לאזור הקרוי "כף התקווה הטובה" שהוא המפגש שבין האוקיינוס האטלנטי לבין האוקיינוס ההודי. האזור הגיאוגרפי המרהיב עליו ממוקמת קייפטאון הופך אותה להיות אחת הבירות היפות והמיוחדות ביותר בעולם והיווה בסיס להיותה אתר תיירותי מועדף ביבשת אפריקה בכלל ובדרום אפריקה בפרט מזה שנים רבות.
 
קייפטאון אשר בנויה על שפת הכף נחשבת לעיר נמל בעל חשיבות אסטרטגית גבוהה מבחינת תחבורה ימית. כבר בעבר זיהו האירופאים את מיקומו האסטרטגי של הכף כחשוב על מנת להוות תחנת עגינה ואספקה לסירות אשר עושות את המסע מיבשת אירופה לכיוון המזרח הרחוק (כיום הדרך התקצרה עקב תעלת סואץ אך עדיין מדובר בעורק תחבורה ימי חשוב).
 
קייפטאון בנויה סביב "הר השולחן" (Table mountain)אשר הוכלל בשנת 2011 ברשימה של 7 פלאי תבל מה שמספק לקייפטאון יוקרה רבה ועוד סיבה למשוך אליה תיירים מכל קצוות תבל. הר השולחן אשר קייפטאון מקיפה אותו מכל עבריו הוא נקודת ציון תיירותית מרהיבה ומהווה מעבר להיותו פארק טבע נפלא גם נקודת תצפית מצוינת על כל אזור קייפטאון וכף התקווה הטובה.
 
קייפטאון – מה לראות ומה לעשות?

הר השולחן (Table Moutain)הוא אחד מהאטרקציות הטבעיות המרכזיות באזור קייפטאון. מדובר על הר שטוח הקטום בפסגתו ומתנשא לגובה של 1,086 מטרים מעל פני הים. העיר קייפטאון נבנתה פחות או יותר סביבו והוא אחד הסמלים הבולטים של העיר וגם נקודה בולטת בקו הנוף של העיר שלא ניתן להתעלם ממנה. להר השולחן ניתן לעלות בשתי דרכים או ברגל (באחד מבין עשרות מסלולי הטיפוס להר המסומנים כהלכה ומסווגים לפי רמות קושי שונות) והדרך השנייה היא באמצעות רכבל. כאשר מעפילים לפסגה או יותר נכון לאזור "השולחן" ניתן לזכות בנוף מרהיב הן לכיוון דרום לכיוון כף התקווה הטובה והן לכיוון צפון לאזוריה הצפוניים של קייפטאון. הר השולחן זכה להיכלל ברשימת שבעת פלאי תבל שנקבעה על ידי ארגון אונסק"ו בשנת 2011 ולכן הוא זוכה לתהילה ופופולאריות רבה. סביב ההר התפתחו אטרקציות תיירותיות מגוונות של פעילויות ספורט ואקסטרים כמו סנפלינג, מצנחי רחיפה ועוד.

 

רחוב לונג (Long Street)הרחוב המרכזי של קייפטאון הוא גם מרכז העצבים של העיר. הוא מהווה ביום מרכז מסחרי חשוב. עשרות רבות של חנויות נמצאות לכל אורכו ויש כאן המון סחורה שניתן לקנות- תענוג לחובבי השופינג. בשעות הערב הופך רחוב לונג ובפרט חלקו הדרומי להיות מרכז הבילויים של קייפטאון. לאורך הרחוב נפתחים כל הפאבים והבארים כמו גם שלל מועדונים ומסעדות המציעות לאלפי התיירים הפוקדים את העיר אזורים נפלאים לבילוי והנאה.

 

קומפני גרדנס (company gardens)- זהו פארק ירוק יפיפה ורחב ידיים אשר מלבד המדשאות הנפלאות שבו בעלי החיים המשוטטים בהנאה בין העצים או שוחים במימי האגמים יש גם לא מעט מוזיאונים כמו הגלריה הלאומית של דרום אפריקה. מומלץ להגיע לאזור אם אתם חובבי מוזיאונים ואומנות או אם חיפשתם לכם פינת חמד ירוקה לנוח בה ולנשום אוויר צח אחרי הצהריים.

 

כף התקווה הטובה(Cape Of The good Hope) – אחד מאתרי התיירות הפופולאריים ביותר בדרום אפריקה הנמצא בסמוך לעיר קייפטאון הוא אזור כף התקווה הטובה. רבים נוטים לבלבל אותו עם קייפ פויינט (Cape Point)אשר מהווה את ה"שפיץ" האמיתי של חצי אי הכף שמחבר למעשה את שני האוקיינוסים האטלנטי וההודי בחיבור דרמטי ומרהיב בקצה יבשת אפריקה. אל אין זה משנה כי שתי הנקודות מצויות באותו מתחם של פארק לאומי מרהיב שמעבר לתצפית הכף וחיבור האוקיינוסים מציע גם מסלולי הליכה נפלאים ביערות, ברכות נפלאות, המו מה לראות ובעלי חיים. אם כבר הגעתם עד לאזור קייפ פויינט מומלץ לא להתעצל ולטפס את המגדלור המצוי ממש ב"שפיץ" היבשת משם ניתן לזכות בתצפית באמת מרהיבה ובלתי שגרתית על החיבור והמיזוג של שנייה האוקיינוסים- האטלנטי ממערב וההודי ממזרח.

 

נמל קייפטאון ((V&A Waterfronts– נמל קייפטאון היה מוזנח לאורך עשרות שנים עד שחברה בריטית החליטה להוציא אותו מנמנומו ולהפוך אותו לאטרקציה תיירותית של ממש. כיום לאחר שהנמל הפך להיות לאחד האזורים השוקקים והפופולאריים בקרב תיירים המגיעים לקייפטאון קשה להבין איך לא עשו זאת קודם. הרציפים הישנים שופצו וכל האזור קיבל מתיחת פנים מרהיבה שהפכה אותו למרכז בילויים לכל המשפחה. יש כאן מסעדות, מרכזי קניות גדולים, שכונות יוקרה של עשירי דרום אפריקה וגם אקווריום ענק המציע למבקרים מבט מקרוב על חיות תת ימיות החיות בשני האוקיינוס המתמזגים ממש לנגד עיניי המבקרים בקייפטאון. 

צילומים:  Andres de Wet ,Andreas Tusche, Johnny24
 

הוסף תגובה