ארגנטינה

ארגנטינה

סיפור של אהבה ממבט ראשון! ארגנטינה הפכה במרוצת השנים ליעד המועדף ביותר לתחילת המסע הגדול לדרום אמריקה של אלפי הישראלים הצעירים אשר מגשימים את חלומם בטיול הענק לאחר השירות הצבאי, אחרים דווקא בוחרים לקנח בארגנטינה כיעד אחרון החותם את מסעם. כך או כך בין אם בחרת לטייל בדרום אמריקה כ"גל עולה" (מדרום לצפון) או כ"גל יורד" (מצפון לדרום) בהתאם לעונות השנה, ארגנטינה תהיה בעבור המטייל בה אחת הארצות היפות, המגוונות והאטרקטיביות ביותר!

עם היצע גדול של אתרי טבע מרהיבים, ממערכת מפלי האיגוואסו המפורסמים בכל העולם ועד ארץ האש ונופי פטגוניה המדהימים, עם תרבות הכדורגל, האהבה למסעדות, בשר בקר ואיך אפשר בלי מוסיקה ספרדית וטנגו סוחף, ארגנטינה הפכה במרוצת השנים לפצצת תיירות ולאחד המוקדים התיירותיים המלהיבים ביותר מבין מדינות דרום אמריקה.

ארגנטינה – כרטיס ביקור
שם מלא: הרפובליקה ארגנטינה
עיר הבירה: בואנוס איירס
משטר: דמוקרטיה נשיאותית פדראלית
אוכלוסייה: 40,914,000 תושבים
מטבע: פזו ארגנטינאי
שפה שולטת: ספרדית (בניב ארגנטינאי)
דת: רוב התושבים נוצרים קתולים (מעל 90%)
אקלים: מזג האוויר בארגנטינה מאוד מגוון ומשתנה בהתאם לאזורים השונים במדינה המתפרשת על שטח רב. בצפון האקלים טרופי, במרכז חם ולח ובדרום קר מאוד בשל הקרבה לקוטב הדרומי ולאנטארקטיקה. ברכסים הגבוהים במדינה יש פסגות מושלגות לאורך כל השנה ובאופן כללי ניתן לומר שמזג האוויר המאפיין את האזורים השונים בארגנטינה (בין אם חם או קר) מאפיין את האזור לאורך כל השנה.

ארגנטינה- קצת היסטוריה
המתיישבים הראשונים על אדמת ארגנטינה היו האינדיאניים בני השבטים הילידיים שאף הצליחו להרחיק ממנה בשל התנגדותם את המשלחות הראשונות של האדם הלבן שהגיע אליהם מספרד במאה ה-16. לאחר השתלטות הספרדים על ארגנטינה והתמקמותם בעיקר באזור בואנוס איירס החלו מרידות של האינדיאנים בכובש הספרדי שהגיעו לסופן בשנת 1810, בה קיבלה ארגנטינה עצמאות מהכובש הספרדי.

לאחר קבלת עצמאותה של ארגנטינה פתחה המדינה הצעירה את שעריה להמוני מהגרים שמצאו בה בית חדש והחלו בה חיים חדשים. הדבר תרם רבות לצמיחתה ושגשוגה מבחינה כלכלית ומדינית.

בשנים הראשונות של המאה העשרים סבלה ארגנטינה כמו כל העולם מנזקי המשבר הכלכלי הגדול העולמי שכן כלכלתה קרסה לאחר קריסת רוב כלכלות העולם שהשקיעו בה ובתעשייה המתפתחת בה משאבים רבים. ההתמוטטות הכלכלית הייתה קרקע פורייה לעלייתו של חואן פרון ואשתו אווה לשלטון בהפיכה צבאית. פרון שהיה רודן הנהיג במדינה שלטון צבאי, לאחר נפילתו לא ידעה המדינה יציבות פוליטית ושלטו בה משטרים צבאיים שהטילו איימה על האזרחים ומלחמת גרילה השתוללה ברחובות.

השקט שב בהדרגה לארגנטינה רק לקראת שנות התשעים עם השבת הסדר על קנו וכינון הפדרציה בהתבסס על החוקה המקורית והישנה של ארגנטינה מהמאה ה-19. הממשל שנבחר שוב בדרך דמוקרטית החל לשים בהדרגה קץ לשחיתות ולאלימות שהשתוללה ברחובות ושיקם את כלכלתה הרעועה של ארגנטינה.

ארגנטינה- גיאוגרפיה, החי והצומח
ארגנטינה היא מדינה גדולה החולשת על שטח רב ברצועה המזרחית של יבשת דרום אמריקה (היא מדורגת כ-8 בגודלה בעולם!) היא גובלת במערב עם צ'ילה והמפריד ביניהם הוא רכס הריה אנדים המהווה גבול טבעי בין שתי המדינות.

ארגנטינה מגוונת מאוד בטופוגרפיה שלה וזה בשל היותה פרושה לאורך חלקים נרחבים מיבשת דרום אמריקה ובכך חולשת על אזורי טופוגרפיה ואקלים שונים ביבשת. ניתן למצוא בה את רכס הרי האנדים המרשים הנישא לגובה רב במערב, בצפון ניתן לחזות ביערות טרופיים עבותים, במרכז המדינה אזורים צחיחים ומישוריים ואילו בדרום באזור חבל פטגוניה אזורים ההרים המלאים בקרחונים ואגמים מרהיבים כמו גם באיים של ארץ האש בעלי האקלים האנטרקטי כמעט.

החי והצומח בארגנטינה מגוון ועשיר מאוד אף הוא. הממשלה השכילה להגדיר במדינה פארקים לאומיים רבים ואזורים מוגנים ושמורים המגנים על בתי הגידול של בעלי החיים והצמחייה הייחודית באזור. בארגנטינה ניתן ליהנות מפארקים לאומיים שונים בהם ניתן לבקר, לצאת לטרקים וליהנות מבעלי חיים פראיים החיים בטבע באופן חופשי כמו תנינים, פומות, יונקים ימיים שונים, עופות מים וביצות שונים ועוד.

ארגנטינה- מה לראות ומה לעשות?
מה יש לומר על "מה לעשות בארגנטינה?" ואולי קל יותר להשיב על "מה אי אפשר לעשות בה…" ארגנטינה משופעת באטרקציות תיירותיות רבות ומקדמת פנייה לתייר בכלל ולתייר הישראלי בפרט שאוהב כמובן: לאכול בשר, לשמוע מוסיקה טובה, לטייל ולצאת לטרקים וכמובן – ספורט וכדורגל.

ארגנטינה ידועה מאוד מבחינת התפתחותה התרבותית וזאת יש המייחסים להגירה הרבה אליה ממדינות אירופה בתחילת ימיה. כך או כך ארגנטינה היא אם מוסיקת הטנגו שהביאה אחריה את סגנון הריקוד הנפלא אותו ניתן ללמוד ולרקוד במועדונים רבים ואף לקחת קורסים קצרים לאוהבי הריקוד מביניכם.

מן הצד השני של המתרס אוהבי הכדורגל יוכלו למצוא בארגנטינה את תרבות הכדורגל הידועה שלה ואת הקבוצות הנפלאות שסוחפות מיליוני אוהדים מכל העולם. רוב הישראלים אינם מפספסים את ההזדמנות לצפות במשחק כדורגל ארגנטינאי אמיתי על מנת לחוות את אווירת הכדורגל שיצרה עבור הכדורגל העולמי את הכדורגלנים והקבוצות הטובות בעולם.

לאחר שנהניתם מריקוד הטנגו הסוחף או משחק הכדורגל, ארגנטינה היא ללא ספק גם מרכז קולינרי חשוב והאוכל הארגנטינאי ובייחוד מאכלי הבשר מהמטבח הארגנטינאי נודעו למרחוק. בשר הבקר, הסטייקים עתירי הקילוגרמים, גריל האסאדו המפורסם, הצ'וריסו והאמפנדה הינם תרומתם של הארגנטינאים לתרבות האוכל העולמית ואין ספק שבמקום מולדת מאכלים אלה ניתן ליהנות מהם בצורה הטובה ביותר. לאוהבי השפות וגם לפרקטיים שפשוט מאוד רוצים לחזק את הספרדית על מנת שיוכלו להתמצא ביתר קלות בהמשך מסעם ביבשת אמריקה הדרומית שרובה ככולה דוברת ספרדית, ניתן ללמוד בבואנוס איירס ספרדית ורבים עושים זאת בשבועות הראשונים עם הגעתם לארגנטינה. בבואנוס איירס בתי ספר רבים לספרדית לדוברי אנגלית והלמידה קלה ואינה אורכת זמן רב.

הטבע המגוון מאוד בארגנטינה אף הוא לא מותיר תיירים רבים אדישים ורבים יוצאים לעשרות טרקים בנופיה השונים לאורכה ולרוחבה. בארגנטינה מספר אטרקציות תיירותיות שנחשבות ל"חובה" עבור כל מטייל ותייר ביבשת דרום אמריקה ביניהם מפלי האיגואסו המרהיבים ביופיים, אזורי פטגוניה מלאי הקרחונים, הקרחון המתנפץ (ה"פיץ רוי") הנחשב לאחד המראות המרהיבים בעולם וביקור באושוואיה הנחשבת לעיר הדרומית ביותר בעולם.

ארגנטינה- דברים שחשוב לדעת וכדאי לזכור!
וויזה ואשרות כניסה– לתייר הישראלי אין צורך בהנפקת וויזה מיוחדת לכניסה למדינה. אשרת הכניסה שתקבלו תהיה ל-90 יום ועל כן אם תרצו להאריכה או שתעשו זאת באחת מלשכות ההגירה (קחו בחשבון שתאלצו לשלם על הארכת האשרה) או שפשוט תחצו את הגבול לצ'ילה או לאורוגוואי השכנות ולכשתשובו לארגנטינה בשנית תקבלו שוב אשרה ל-90 יום נוספים.
בריאות ומחלות– באזורי היערות יש סכנת כולרה וקדחת דאנגי שאינה קיימת באזורים העירוניים ובריכוזי האוכלוסייה הגדולים.
מטבע– פזו ארגנטינאי (ניתן להשתמש במקומות רבים גם בדולרים אמריקאיים)
שעון– השעון המקומי בארגנטינה מאחר את השעון המקומי בישראל ב-5 שעות.
חשמל– 220 וולט.
עלות מחייה– ארגנטינה נחשבת למדינה יקרה יחסית מבין מדינות דרום אמריקה, יחד עם זאת המטייל "הצנוע" יוכל להסתדר בה ולחיות בה מבלי לפשוט את הרגל.
תחבורה ומסלול טיול מועדף– רבים מהמטיילים בדרום אמריקה מתחילים את מסעם בארגנטינה ("גל עולה") בנחיתה באחד משדות התעופה של בואנוס איירס הבירה אליה מגיעות טיסות מכל קצוות תבל (ואף טיסות ישירות כיום מישראל). מבואנוס איירס רבים לוקחים טיסת פנים לאושוואיה העיר הדרומית ביותר בארגנטינה ובעולם כולו ומשם מתחילים לטייל ולעלות צפונה במעלה המדינה, רבים נוהגים אף "לזגזג" בין ארגנטינה לצ'ילה שכנתה ממערב בטיול על רכס האנדים המרשים המשתרע כאמור כגבול טבעי בין שתי המדינות ורווי במקומות מרהיבים לבקר בהם.

הוסף תגובה