שנגחאי, סין – Shanghai

שנגחאי, סין – Shanghai

שנגחאי היא העיר השנייה בגודלה בסין (אחרי בייג'ינג הבירה). היא נחשבת לאחת הערים הגדולות והעמוסות ביותר בעולם והיא ללא ספר העיר המערבית ביותר בסין כולה. לכינויים רבים זכתה שנגחאי במרוצת השנים: חלקם מחמיאים, חלקם מעט פחות. כינו אותה "הזונה של המזרח", "מלכת האוריינט", "פאריז הסינית" ועוד. והאמת, הכל נכון- שנגחאי היא שילוב מרתק של עיר מערבית ושוקקת בה ניתן להתעשר בקלות, אך גם לאבד את כל הונך ברגע, עיר של תפארת גורדי שחקים ויוקרה לצד זנות, סרסורים ולא מעט פשיעה. שנגחאי היא כל מה שחלמתם לראות בעיר גדולה- ואפילו מעט יותר!

שנגחאי- כרטיס ביקור

שם: שנגחאי
מדינה: סין
אוכלוסייה: 15,980,000 נפש
אקלים: שנגחאי מאופיינת במזג אוויר טרופי- מונסוני המאופיין בחורפים קרירים ויבשים וקיצים חמים לחים וגשומים (הודות לגשמי המונסון הרווחים בעונה זו של השנה). בעונת הסתיו (אוקטובר-דצמבר) יש לעיתים סופות טייפון המאיימות לפקוד את האזור, חלקן חולפות בעיר וחלקן חולפות לידה אך יוצרות מערכו אקלים סוערות באזור.

תחבורה: כמו ביתר הערים העמוסות בעולם להיכנס לשנגחאי ברכב היא משימה בלתי אפשרית ועל כן מומלץ מראש לוותר על מכונית שכורה. השילוט בעייתי רובו בסינית והאוטוסטראדות העמוסות מחלפים יקשו עליכם את הניווט (וזה עוד מבלי שאמרנו מילה על פקקים של מיליוני מכוניות). הדרך הטובה ביותר להתנהלות בשנגחאי היא באמצעות הרכבת התחתית היעילה המודרנית והמהירה שלה. התחנות פרוסות ברחבי כל העיר וקל מאוד להתמצא ולנווט בה את דרכם בין אתר אחד למשנהו.

שנגחאי- התמצאות

שנגחאי הנמצאת במזרח סין יושבת על דלתא ענקית של נהר היאנג-טסה החוצה את כל סין ונשפך את הים בדיוק באזור בו ממוקמת שנגחאי ומכאן חשיבותה האסטרטגית הגדולה של העיר שהייתה במרוצת ההיסטוריה לאחת הערים החשובות והמשפיעות בסין. העיר ממוקמת על שתי גדותיו של נהר החואנג-פו החוצה אותה לשני חלקיה המרכזיים.

שנגחאי נחלקת לשני אזורים: פודונג (pudong)- ממזרח לנהג החואנג-פו ופוסי (Puxi) ממערב לנהר. מרבית אתרי התיירות המעניינים נמצאים באזור הפוסי. קל יחסית להתמצא ברחובותיה של העיר כי הם כתובים באותיות רומיות שהם תעתיק של השמות הסינים המסורתיים.

אתרים ואטרקציות:

הבאנד- (The Bund) ללא ספק אחת האטרקציות ואתרי התיירות המרכזיים והמפורסמים של שנגחאי. הבאנד הוא אחד מהשרידים ההיסטוריים של שנגחאי המסמלים את תחילת פריחתה כעיר מסחר עם המערב. באזור זה היו מתקיימות עסקאות החליפין והמסחר בין הסוחרים האירופאים שהגיעו כל הדרך אל המזרח הרחוק על מנת לסחור עם הסינים בכל הטוב האסייתי. כיום הבאנד הוא טיילת נפלאה עמוסת בתי מלון, פאבים, מועדונים ומרכזי בילוי. כמעט לא נותר זכר למרכז הסחר המרתק שאפיין את המקום בתחילת דרכו. סגנון הבנייה והארכיטקטורה מזכירים במידה מסוימת לדעת רבים את דאון-טאון ניו-יורק. ניתן לצפות מגדות הנהר אל עבר רובע פו-דונג הנוצץ הנמצא מעברו השני הזוהר באור יקרות מידי ערב. הטיילת עמוסה מאוד והיא אחת האטרקציות המושכות כמויות רבות של תיירים לאורך כל שעות היום.

העיר הצרפתית- (The Frenchtown) הייתה בעבר האזור בו היה הזיכיון הצרפתי בתוך שנגחאי. האזור כיום עמוס במרכזי קניות המאופיינים בחנויות אופנה ובוטיקים יוקרתיים. אין ספק שהניחוחות הצרפתיים ניכרים כאן ושופינג הוא שם המשחק. אם ארנקכם מלא מזומנים תוכלו ללא ספק ליהנות כאן ואם לא- אז Window Shopping עשוי להיות שם המשחק עבורכם- המחירים כאן לא זולים אבל האווירה שווה מאוד! באזור העיר הצרפתית מצויים גם גני יו-אן (Yuyuan Gardens) אשר נבנו לפני מאות שנים על ידי שושלת מינג המפורסמת והמכובדת של סין. הגנים נהרסו כליל במהלך מלחמת האופיום אך שוקמו ברבות השנים וכיום מהווים אתר תיירות המושך אליו אלפי תיירים מידי יום.

פו-דונג (Pu Dong)- הגדה המזרחית של נהר החואנג-פו בו נבנה הרובע החדש והנוצץ של שנגחאי המזכיר לרבים את מנהטן הניו-יורקית. יש כאן גורדי שחקים נישאים לגובה רב, המון מסכי פלאזמה ואורות נוצצים המעירים את המגדלים באור צבעוני ויפיפה מה שהופך את קו הרקיע של שנגחאי למרשים מאוד. אזור פו-דונג מתאפיין בסגנון ארכיטקטוני מרשים ביותר. טובי האדריכלים בעולם הגיעו לכאן על מנת לעצב את גורדי השחקים הגבוהים והמטורפים בעולם. יש כאן מבנים ענקיים עוצרי נשימה הייחודיים ברמה בינלאומית מבחינת הערך הארכיטקטוני שלהם. לחובבי הארכיטקטורה רובע זה הוא פשוט גן-עדן!

המנהרה התיירותית- (sightseeing Tunnel) זוהי ללא ספק אחת האטרקציות המעניינות או שמא משונות של שנגחאי. המנהרה התיירותית מחברת למעשה את חלקו הצפוני של הבאנד עם מקבילו מעבר לנהר החואנג-פו בצד המזרחי. הנסיעה לאורך המנהרה היא בקרוניות המדמות מסע למעבה האדמה באמצעות קרני לייזר, אפקטים של תאורה וסאונד הבוקעים מרמקולים בתוך ומחוץ לקרוניות. זוהי אטרקציה מיוחדת ומרגשת (בעיקר למשפחות עם ילדים) אך גם למבוגרים שרוצים להפוך את חציית הנהר למשהו מרגש מעט יותר מסתם שיט.

מגדל הטלוויזיה של שנגחאי- (Oriental Pearl TV Tower) – מגדל הטלוויזיה של שנגחאי הוא ללא ספק אחד האטרקציות המרשימות ביותר בעיר. הבניין החדש יחסית הוא אחד המגדלים הגבוהים ביתר בכל רחבי סין. הוא מתנשא לגובה של 468 מטרים ואין ספק כי לא ניתן לפספס אותו. הוא אחד המאפיינים הבולטים בקו הרקיע של שנגחאי- מגדל סיכה צר וארוך שבראשו כדור שם נמצאת נקודת התצפית הגבוהה ובה מסעדה מסתובבת. ניתן לעלות (בתשלום כמובן) למרומי המגדל במעלית מהירה הטסה למרומי המגדל בקצב מסחרר! ממעלה מגדל הטלוויזיה ניתן לראות את קו הרקיע המרשים של שנגחאי ולקבל תמונה פנוראמית ממעוף הציפור על אחת הערים היפות בעולם.

תיאטרון שנגחאי – (Shanghai Grand Theater) אזור תיאטרון שנגחאי הוא יפה ומרשים מבחינה ארכיטקטונית. יש סביבו לא מעט מרכזי בילויים מסעדות ובתי קפה אך ליבת האטרקציה היא ללא ספק מופעי האקרובאטיקה הסיניים המתקיימים באולמות השונים מידי ערב. מי שלא חזה במופע אקרובאטיקה סיני במהלך ביקורו בסין לא ראה פלא מימיו ועל כן ביקור באחד ממופעים אלה הוא בגדר חובה! האקרובאטיים הסינים ידועים בכל העולם בתעוזה שלהם, הגמישות והתרגילים המסוכנים ועוצרי הנשימה אותם מבצעים במיומנות רבה.

מגדל ג'ין מאו- (Jin Mao Building) הוא אחד המגדלים הגבוהים ביותר בעולם והגבוה ביותר בסין. הוא מתנשא לגובה של מעל 400 מטרים והוא בנוי ברוח מספר 8 שהוא סימן למזל על פי המסורת הסינית ועל כן יש בו 88 קומות, בסיסו מתומן (8 צלעות) ובנייתו הסתיימה בשנת 1998. חלק מקומות הבניין משמשות למשרדים ובעלה הבניין שוכן מלון הייאט היוקרתי.

מוזיאון שנגחאי- המבנה המרשים של מוזיאון שנגחאי יפה הן מבחינת ארכיטקטונית, אך לא פחות מבחינת התוכן של מוצגיו. המוזיאון מכיל לא מעט פרטי אספנות ומוצגים של המסורת הסינית העתיקה. אין ספק כי זהו מקום מצוין עבור אלה הרוצים ללמוד על המסורת הסינית בכלל ועל אורח החיים באזור שנגחאי לאורך ההיסטוריה.

שייט על נהר חואנגפו– הנהר החוצה את שנגחאי לשני עבריה הוא אחת הדרכים היפות ביותר להשקיף על העיר. זו הזדמנות נהדרת לראות את קו הרקיע הנפלא של שנגחאי העמוס בגורדי השחקים הייחודיים הנפלאים בעיצובם באור יום אך לא פחות מרשימים כאשר הם זוהרים באור יקרות בשעות הלילה. מומלץ מאוד לעזוב את היבשה ולהשקיף על העיר מלב הנהר. התמונה הפנוראמית שתתפרש לנגד עיניכם תהיה עוצרת נשימה ואין ספק כי לא תוכלו להשיג מראה זה משום נקודה אחרת בעיר.

הוסף תגובה