פלורידה, ארצות הברית

פלורידה, ארצות הברית

פלורידה היא מדינה בדרום מערב ארצות הברית, היא ללא ספק "בירת המשפחות" של החוף המזרחי וזוכה לפופולאריות רבה בקרב תיירים ובעיקר בקרב משפחות עקב היותה שילוב מוצלח מאוד של מזג אוויר חמים, ערים פופולאריות באווירה לטינית וקריבית כמו מיאמי ואזור החופים המרהיבים של מיאמי ביץ' וכמובן ממלכת הפארקים של דיסני באורלנדו.
 
אין ספק שכמעט כל טיול עם ילדים לאזור החוף המזרחי עושה לפחות "תחנה" במדינת פלורידה על מנת ליהנות ממלכת הפארקים של דיסני הכוללים שורה של פארקים ביניהם Magic Kingdom, אפקוט סנטר, Animal Kingdom, Disney MGM Studiosואחרים. בנוסף לצד הפארקים של דיסני כמובן שמככבים גם גרסת החוף המזרחי של Universal Studiosו"עולם המים" (Sea World)כך שתעסוקה לילדים ולכל המשפחה לא חסרה במדינת פלורידה.
 
בנוסף לעולם הילדים שמדמה את פלורידה ל"גן משחקים" ענק לא ניתן להתעלם מרצועת החוף המרשימה הנפרשת באזור מיאמי ביץ', ומשורת האיים של ה"פלורידה קיז"(Florida Keys)  ובראשם כמובן ה"קי ווסט" (Key West)האי הפופולארי בקרב התיירים בחלק זה של פלורידה המהווה אתר נופש קסום באווירה קריבית נפלאה.
 
ישראלים רבים אוהבים את פלורידה ומרגישים בה מאוד בבית מאחר ופלורידה היא ללא ספק אזור המלא בישראלים לשעבר או ביהודים אמריקאים אמידים מאוד שמרוכזים באזור זה של ארצות הברית וחיים חיים של עושר ומותרות. אזורים שלמים של ארצות הברית מלאים בקהילות יהודיות ענפות בהם מתקיימים חיי קהילה יהודים תוססים, פעילות פרו ישראלית וציונית ומגוון תוכניות של חילופי תלמידים וסטודנטים, ברית ערים תאומות עם ערים בישראל ועוד.
 
בקיצור, פלורידה היא גן עדן לישראלים. המון אטרקציות ובילויים לכל המשפחה, חופי ים של אוקיינוס אינסופי מרהיבים, אווירה קריבית קסומה ושמש נהדרת. כל אלה  ממתינים לכם בפלורידה, ארץ האפשריות הבלי מוגבלות, ממלכת הילדים וכל המשפחה של החוף המזרחי של ארצות הברית.
 
מה כדאי לראות ולעשות בפלורידה

מיאמי  (Miami)מיאמי היא אחת הערים הגדולות בפלורידה אם לא הגדולה בהן. היא עיר קסומה או למעשה מטרופולין גדול המורכב מכמה וכמה ערים ותתי שכונות קטנות יותר. כולן בעלות אופי טרופי נפלא. החלק התיירותי המוצלח ביותר של מיאמי בו מתרכזים רוב התיירים הוא אזור מאימי ביץ'  (Miami Beach)הנמצא למעשה על אי המחובר באמצעות מערכת כבישים וגשרים עם היבשת עצמה (ולכן לא באמת תרגישו שאתם נמצאים על אי). רצועת החוף של מיאמי ביץ' והשכונות המפוארות שלה היא גן עדן לעשירי תבל המגיעים להתפנק כאן בשורה של בתי קיט. יש כאן שכונות שלמות של יהודים אמידים שהקימו כאן מתחמים וטירות אקסקלוסיביות מרהיבות. אך גם אם אין לכם דוד יהודי עשיר מיאמי להתארח בטירתו המפוארת תוכלו ליהנות מרצועת החוף הנפלאה עמוסת הדקלים של מיאמי ביץ'. רצועת החוף המורכבת מחופים נפלאים וטיילת נהדרת לאורך החוף הצופה לאוקיינוס האטלנטי האינסופי, מלאה במסעדות, פאבים בארים ומועדונים הפתוחים עד השעות הקטנות של הלילה. סצנת חיי הלילה של מיאמי תוססת ולא תותיר גם את הבליינים הפרועים ביותר שבכם אדישים. בנוסף לסצנת הבילויים התוססת, חופי הים הזהובים ושאר מוקדי הבילוי התרבות היהודית במיאמי מאוד בולטת ויהודים ירגישו בה מיד את החיבור אל המורשת. אחד האתרים הבולטים בתחום ההיסטוריה היהודית היא האנדרטה המרהיבה לזכר השואה הממוקמת במיאמי ביץ', מדובר על בריכת גדולה מרוצפת באבן ירושלמית שהוטסה לכאן מישראל. ממרכז הבריכה מגיחה כאילו ממעבה האדמה יד ברונזה ענקית ועליה פסלים של דמויות של יהודים, קורבנות השואה המנסים להימלט מגורלם הטראגי. בסמוך לאנדרטה יש מוזיאון קטן הפתוח בשעות היום ומרכז הנצחה לשואה. נסו להקדיש לאתר זה שעה או שתיים בין שלל האטרקציות של מיאמי, החוויה היא עצמתית ומרגשת.

 

אורלנדו (Orlando) הפנינה השנייה במדינת פלורידה היא ללא ספק "עיר הילדים" אורלנדו. העיר עצמה אינה מעניינת במיוחדת ועיקר מוקד ההתעניינות התיירותי הוא בשלל הפארקים והאטרקציות לילדים ולכל המשפחה העוטפים אותה מכל עבריה. ממלכת "עולמו של דיסני" (Disney World)הכוללת שורה של פארקים ומתחמי בילוי תמלא בעבורכם לפחות 3-4 ימים מלאים של חופשה (בהינתן שתקדישו יום שלם לכל פארק ובהחלט יש מה לעשות יום שלם בפארק של דיסני). כל פארק מוקדש לתחום אחר ומיוחד בדרכו ועל כן מאוד קשה להעדיף את האחד ולוותר על האחרים, נסו את כולם! פארק הממלכה הקסומה (Magic Kingdom)הוא הפארק הקלאסי ומכיל את כל המתקנים המפורסמים והדמויות האהובות של דיסני, פארק "ממלכת החיות" (The Animal Kingdom)הוא פארק בסגנון ספארי אפריקאי מרהיב, פארק "Disney MGM Studios" מוקדש לתחום הפקת הסרטים והפעלולים (ובמידת מה חופף לפארק Universal Studiosולכן ניתן לבחור באחד מהם), ופארק "מרכז אפקוט" (Epcot Center)הוא עולם המחר העתידני המציג בצורה חווית את עולמנו שלנו ואת עולם המדע והעתיד. לצד הפארקים של דיסני יש כמובן את פארק Universal Studios  המפורסם והמציג את עולם הסרטים והפעלולים הקולנועיים בשורה של מתקנים וסימולאטורים עוצרי נשימה ואת פארק "עולם המים" (Sea World)שהוא המיוחד והשונה מכל יתר הפארקים האחרים שכן הוא סוג של "גן חיות" לחיות תת ימיות ובו ניתן לצפות במופעים ובבריכות ענק של דולפינים, אריות ים, לווייתנים, צבי ים, כרישים ועוד כל זאת לצד שלל מתקנים המשלבים מים, טבע ולמידה חווייתית על העולם הים והאוקיינוסים התת-ימיים.

 

הפארק הלאומי אוורגליידז (Everglades)לצד כל האטרקציות האנושיות יציר בני האדם, אם אלו אזורי התיירות השוקקים של מיאמי ביץ' או ממלכת הפארקים של אורלנדו, הפארק הלאומי אוורגליידז הוא ללא ספק "עולם הטבע" של פלורידה. זהו הפארק הלאומי ואוצר הטבע המרהיב של פלורידה הנמצא בדרום המדינה ומורכב כולו ממעין ביצה אחת גדולה הנפרשת על פני שטחים נרחבים עמוסים בצמחייה עבותה, ובתי גידול למינים שונים של בעלי חיים ובניהם דגה עשירה, עופות משלל סוגים ומינים וכמובן האליגטור (מין של תנין) אדיר המימדים שהוא ללא ספק המלך הבלתי מעורער של פארק אוורגליידז ועומד בראש שרשרת המזון ב"גלגל החיים" של הפארק. שמורת הטבע אדירת המימדים הזו מזמינה אתכם לשלל אטרקציות טבעיות באזור שכולו הוגדר כפארק לאומי וכאתר מורשת עולמית מטעם ארגון אונסק"ו של האום כבר בסוף שנות ה-70 של המאה הקודמת. אפשרויות הטיול ברחבי הפארק מגוונות, ישנם מסלולים רגליים, שבילי אופניים ומקומות בהם ניתנים לשכיר ציוד רכיבה, אזורים בהם ניתן לטייל ברכב ואפילו אזורים בהם ניתן לשוט בסירות קיאק ולהתרשם מהטבע באמצעות שיט הרפתקני. פרטים רבים ניתן למצוא במרכזי התיירים ברחבי הפארק שם ניתן לקבל גם מפות שבילים והצעות לסיורים מאורגנים ברחבי הפארק. "אזהרת מסע" אחת היא עקיצות היתושים שגם הם אוהבים את האזור הביצתי. לכן מומלץ להצטייד בחומרים נגד יתושים ובכילות (במידה ואתם מתכננים לינת קימפינג). אומנם אין יתושים המפיצים מלריה באזור אך העקיצות בהחלט טורדניות ומתגברות בעיקר בעונת הקיץ.

 

פלורידה קיז (Florida Keys)אזור אחר מרהיב במדינת פלורידה היא שרשרת האיים הנקראת פלורידה קיז הנפרשת מקו החוף בדרומה של המדינה ועד האי הדרומי ביותר בשרשרת ה"קי ווסט" (Key West)הנמצא בסופה של השרשרת בת ה-42 איים חלקם מיושבים והאחרים אינם מיושבים. המיוחד בשרשרת האיים הזאת מלבד יופייה הייחודי והטבע עוצר הנשימה הוא שהיא מחוברת כולה באמצעות כביש מספר 1 (US1)שהוא כביש שכולו תלוי על עמודים ושוזר את שרשרת האיים כבמחרוזת נפלאה. הנסיעה על הכביש כאילו יוצאת ממקום מבטחים על היבשת ויעדה לא ברור- אי שם בלב האוקיינוס. הנופים הנשקפים לאורך הכביש נפלאים והמסע עד לקי ווסט בקצה השני של השרשרת רצוף אטרקציות נהדרות. לאורך הדרך שמורות טבע, אתרי תיירות וחופים אדירים שמהווים רק הקדמה לדבר האמיתי שנמצא בקי ווסט, שם הטבע עוצר הנשימה משתלב נפלא עם פיתוח תיירותי, חופים מוכרזים ותיירותיים ואזורי בילוי. השקיעות הנפלאות של אזור פלורידה קיז נודעו למרחוק ולכן מצאו לכם מקום טוב לחזות ממנו בשמש השוקעת אל תוככי האוקיינוס כאשר היא צובעת את הרקיע בגוונים שונים של אדום נפלא!

איך מגיעים
הדרך הנוחה ביותר להגיע לאזור מדינת פלורידה היא באמצעות טיסות מישראל לניו יורק ומשם בטיסת המשך לשדות התעופה במיאמי או באורלנדו (טיסות כאלה מבצעת חברת אל על הישראלית על בסיס קבוע). אפשרות אחרת היא לטוס בטיסה של חברה אירופאית לאחד היעדים באירופה ומשם בטיסת קישור לשדות התעופה במיאמי ובאורלנדו. מאחר ומי שבוחר לטייל בפלורידה בסופו של דבר ימצא את עצמו גם במיאמי וגם באורלנדו, שכן אלו שני היעדים הפופולאריים ביותר במדינה והם אף אינם רחוקים זה מזה, אין זה משנה האם תנחתו באורלנדו או במיאמי, בחרו את הדיל הזול והמתאים לכם ביותר, על מסלול הטיול הדבר לא ישפיע באופן משמעותי.  בתוככי פלורידה הדרך הנוחה ביותר להתנהל היא באמצעות השכרת רכב. על אף שניתן להגיע באמצעות תחבורה ציבורית (בעיקר אוטובוסים של חברות תיירות) מעיר לעיר מאחר ומדובר במרחבים גדולים ובערים שפרושות על פני שטח רב הדרך הנוחה ביותר היא רכב שכור. במיאמי ובאורלנדו אין רכבות תחתיות יעילות ולכן קשה להתחמק משכירת רכב. רכב שכור הוא ללא ספק האופציה הנוחה והמשתלמת ביותר לתיירים שרוצים לחוות את פלורידה בצורה מיטבית.
 
מחירים
פלורידה בשל היותה תיירותית מאוד ועמוסה באטרקציות פופולאריות בקרב תיירים היא אינה מהזולות שבמדינות ארצות הברית. אתרי התיירות בה אינם זולים והשהות בה יקרה יחסית (בעיקר הלינה היא זו שמייקרת את השהות). עם זאת ניתן כבכל מקום למצוא את אזורי הלינה הזולים יותר המרוכזים בדרך כלל בתוככי הערים ולא באזורי התיירות. כך למשל מתחמי המלונות באזורי הפארקים של דיסני באורלנדו  יהיו יקרים יותר מאשר מלונות בתוך אורלנדו עצמה. באותו אופן גם מלונות במיאמי העיר יהיו זולים יותר ממלונות במתחמי מיאמי ביץ'. עם זאת יש לעיתים דילים משתלמים של מלון וכניסה לפארקים באורלנדו שיכולים להיות משתלמים הרבה יותר בהתחשב בכך שלא צריך להוציא כספים נוספים על נסיעות שכן המלונות במתחם דיסני וורלד קרובים לפארקים ולרוב כוללים שאטלים מהמלונות אל הפארק ובחזרה לאורך כל שעות היום.

מזג אוויר בפלורידה
מזג האוויר בפלורידה נוח לאורך רוב ימות השנה, האקלים הוא אקלים משווני מה שאומר שהטמפרטורות נוחות וחמות לאורך כל חודשי השנה וימי הגשמים מעטים יחסית. עונת הקיץ (חודשים יוני עד אוקטובר) מאופיינת באקלים חם מאוד ולח, ולכן אם תגיעו בחודשים אלו צפו ימים לוהטים ולחים מאוד (די דומה למצב הקיץ בישראל), לעומת זאת אם תגיעו בין החודשים מרץ עד יוני תזכו למזג אוויר אביבי ונעים שיקל על הטיול שלכם ועל שהותכם באקלים הלח.

צילומים: Towpilot, Jonathan Zander

הוסף תגובה