פארק אולפני יוניברסל, ארצות הברית

פארק אולפני יוניברסל, ארצות הברית

ביקור בפארק השעשועים של אולפני יוניברסל (Universal Studios Theme Park) הוא אחת מהחוויות המועדפות והמומלצות לביקור הן בחוף המערבי והן בחוף המזרחי של ארצות הברית. שני הפארקים (המקורי המצוי בסמוך לאולפני יוניברסל בלוס אנג'לס קליפורניה, והחדיש יותר המצוי במתחם הפארקים בחוף המזרחי באורלנדו) מספיק חוויה נפלאה, מהנה ומרתקת של הצצה אל מאחורי הקלעים של תעשיית הסרטים המשגשגת של הוליווד בכלל ושל אולפני יוניברסל בפרט.

הפארקים מושתתים כולם על סרטים מפורסמים, ואולי המפורסמים ביותר של יוניברסל לאורך השנים: פארק היורה, סדרת סרטי המומיה, משפחת סימפסון, סדרת סרטי שרק, הסרט "עולם המים", קינג קונג, מלתעות ועוד ועוד… הפעילות בפארק מתחלקת לשני סוגים מרכזיים: מתקנים ומופעים.

בזירת המתקנים ישנם מתקנים שונים ומגוונים כאשר כל מתקן מבוסס על סרט מצליח אחר, לרוב מדובר בסימולאטורים וסרטי שלושה וארבעה מימדים, אך ישנם גם מתקנים של רכבות הרים (כמו מתקן המומיה) או מתקני "נפילה" מפחידים כמו פארק היורה. הייחודיות במתקנים שבפארק יוניברסל סטודיוז הוא שכל מתקן מכניס את המבקרים בו גם לאווירת הסרטים שעליהם הוא מבוסס ואין מדובר רק במתקן של לונה פארק רגיל.

בזירת המופעים ישנם מופעים שונים המתקיימים מספר פעמים ביום ואותם בהחלט אסור לפספס. יש מופעים של אפקטים מיוחדים ופירוטכניקה בקולנוע (מופע "עולם המים") יש מופע של אפקטים ויזואליים ודיגיטאליים בו מדגימים כיצד באמצעות טכנולוגיה מודרנית ואנימציה יוצרים מציאות בקולנוע, מופעים של חיות בקולנוע, מופע של להיטי המוסיקה של אולפני יוניברסל ועוד…

טיפ חשוב לארגון היום על מנת להספיק ליהנות מכל המתקנים ומכל המופעים הוא לקחת את המפה של הפארק המכילה גם טבלה עם המופעים המתקיימים מידי יום ושעותיהם ולסמן לאילו מופעים אתם מעוניינים ללכת ומתי. מאחר והמתקנים פעילים לאורך כל היום ובאופן בלתי פוסק נסו להכניסם בין המופעים השונים, שכן אם תפספסו את שעות המופעים לא תוכלו לראותם כלל וחבל!

בנוסף לכל המתקנים והמופעים כמו בכל פארק שמכבד את עצמו, כמובן תוכלו ליהנות מחנויות רבות של מוצרי האולפנים המציעות בובות, מזכרות ועוד המון דברים שיזכירו לכם את החוויות והבילויים שתחוו לאורך הביקור בפארק. בנוסף לאורך כל היום תוכלו לפגוש את גיבורי הסרטים של האולפנים המטיילים בפארק ומזמינים אתכם להצטלם עימם. תוכלו להצטלם עם שרק ופיונה, דורה, דרקולה, מרלין מורנו, האחים בלוז, וודי דה וודפקר ועוד ועוד… שימו לב שבכל מקום יהיו צלמים מטעם הפארק שיציעו לצלם אתכם ויאפשרו לכם לרכוש לאחר מכן את התמונה, עם זאת הם אדיבים מאוד ויהיו מוכנים לצלם אתכם גם המצלמה שלכם בחינם!
שני הפארקים, הן הפארק בחוף המזרחי באורלנדו, והן הפארק המקורי בחוף המערבי בלוס אנג'לס זהים במידה רבה מבחינת המתקנים והמופעים, אך עדיין יש ביניהם הבדל אחד משמעותי. בפארק בלוס אנג'לס המבקרים יכולים לזכות לסיור מודרך בתוך מתחם האולפנים של יוניברסל סטודיוז. הסיור נערך לאורך כל שעות היום באמצעות אוטובוסים ומדריכים שלוקחים את התיירים לתוך האולפנים עצמם (שטח עצום) וחושפים בפניהם תפאורות אמיתיות וסטים מפורסמים מתוך הסרטים הגדולים של אולפני יוניברסל. הסיור הוא חוויתי מאוד ומדגים ומדגיש את הכוח שביצירת האשליה של הקולנוע. בפארק המקביל באורלנדו הסיור באולפנים אינו קיים (מאחר והאולפנים מצויים כאמור רק בחוף המערבי), אך ישנם מספר תחליפים ראויים המדגימים את כל אותם סטים של תפאורות ואפקטים מיוחדים גם בפארק באורלנדו.

לצד הפארק בלוס אנג'לס תוכלו לבקר גם בטיילת הנפלאה שנבנתה מחוץ לפארק עצמו ומכונה The CItyWalk אשר גם היא מעוצבת כמובן ברוח סרטי הקולנוע הגדולים של האולפנים. יש כאן מסעדות רבות שכל מסעדה נושאת שם של סרט אחר או מעוצבת בסגנון קולנועי כזה או אחר. יש המון חנויות של מזכרות וגם חנויות מותגים. הכל מאוד יקר, וזה בהחלט לא המקום לשופינג, אבל מאוד כיף להסתובב ולבלות בעיקר בשעות הערב אחרי סגירת הפארק. במקום יש במה של מופעים ולרוב (בעיקר בסופי שבוע) מתקיימים כאן מופעים פתוחים לקהל הרחב או מסיבות בניצוחם של די.ג'ייז טובים מלוס אנג'לס שבאים להרים את הקצב של המסיבה.

אולפני יוניברסל – מידע שימושי

• שעות פתיחה: שעות הפתיחה משתנות בהתאם ליום ולתקופה, באופן כללי הפארקים פתוחים בין השעות 10:00-18:00 אך כאמור מומלץ להסתכל באתרי האינטרנט הרשמיים המצורפים על השעות הספציפיות ביום הביקור שלכם.
• כרטיסי כניסה: מחירי הכניסה נעים סביב מחיר מינימאלי של 70 דולר, אך מומלץ להתעדכן באתרי האינטרנט הרשמיים על מבצעים שונים אותם מציע הפארק (ראה מטה).
• מבצעים ודילים: ניתן לשלב כרטיסים עם פארקים נוספים ולזכות להנחה, ניתן להזמין דיל של מלון+כרטיס כניסה, ניתן להזמין כרטיס כניסה+שאטל מהמלון אל הפארק וכד'. בנוסף ניתן לשדרג את הכרטיסים לכרטיסי Front Line- המבטיחים מסלול מהיר ללא עמידה בתור. אם אתם מגיעים באמצע שבוע שדרוג זה מיותר כי לרוב התורים אינם גדולים במיוחד. בנוסף ניתן לשדרג את הכרטיס לחוויית VIP שתבטיח לכם סיור אישי עם מדריך ושאר פינוקים.
• אתרי אינטרנט רשמיים:
o פארק אולפני יוניברסל לוס אנג'לס, קליפורניה: www.universalstudioshollywood.com
o פארק אולפני יוניברסל אורלנדו, פלורידה: www.universalorlando.com
 

 

הוסף תגובה