סקסוניה, גרמניה – Sachsen

סקסוניה, גרמניה – Sachsen

סקסוניה היא אחת מ-16 מדינות הרפובליקה הפדראלית הגרמנית. היא לא הגדולה ביותר, לא מרובת האוכלוסין ביותר וגם לא המפורסמת ביותר אך כדברי השיר- "היא לא דומה לאף אחת ויש בה קסם מיוחד!" את הקסם הזה עוד לא גילתה התיירות הבינלאומית שלא פוקדת את המקום בהמוניה, אך הגרמנים כבר הבינו את הפוטנציאל הטמון בסקסוניה ומקפידים לפקוד אותה וליהנות מהאווירה הקסומה השורה בשטחה לאורך כל ימות השנה.

סקסוניה – כרטיס ביקור
שם
: סקסוניה (בגרמנית: זאקסן)
מדינה: גרמניה
שטח: 18,400 קמ"ר
אוכלוסיה: 4,291,000 נפש
שפה: גרמנית
מטבע: יורו

סקסוניה- מידע כללי
סקסוניה היא אחת מ-16 המדינות המרכיבות את הרפובליקה הגרמנית. כידוע גרמניה היא רפובליקה פדראלית המורכבת מ-16 מדינות אשר לכל אחת מהמדינות צורת שלטון יחסית עצמאית וכפופה כמובן לשלטון הפדראלי הכללי היושב בברלין הבירה. סקסוניה היא מדינה קטנה בשטחה יחסית למדינות האחרות אך נמצאת בדירוג השישי מבחינת צפיפות וכמות האוכלוסייה. סקסוניה ממוקמת בחלק המזרחי של הרפובליקה הגרמנית (גרמניה המזרחית של לפני האיחוד) ובירתה דרזדן.

סקסוניה- מה לראות ומה לעשות
סקסוניה היא אינה יעד תיירותי מספר אחת בגרמניה. כמו כל שאר מדינות גרמניה המזרחית לשעבר היא סובלת משיעורי אבטלה גבוהים והתיירים ברובם מעדיפים לפסוח אליה מאחר וישנם אתרים פופולאריים יותר לביקור ברפובליקה הגרמנית הענקית וסקסוניה אינה מדורגת בעשירייה הפותחת.

יחד עם זאת ואולי בניגוד לדעת תיירי החוץ, מבחינת תיירות פנים סקסוניה נחשבת ליעד יחסית פופולארי עבור הגרמנים. אולי משום שהם מעדיפים את האזורים אליהם תיירי החוץ פחות מגיעים ואולי כי הם מזהים משהו שאנחנו לא, התיירים הגרמנים פוקדים מידי שנה את הערים השונות שבתחומה של סקסוניה לשמחתם של תושבי המקום.

עיר הבירה של סקסוניה הלוא הין דרזדן היא אחת מהערים היפות ביותר בגרמניה. הגרמנים מכנים אותה "פירנצה של גרמניה" והאמת שיש הרבה בדבריהם. מדובר באחת הערים היפות שבימי זוהרה הייתה לאחד מפלאי הארכיטקטורה האירופאית שחרבו במלחמת העולם השנייה. לאחר איחוד גרמניה נעשו מאמצים כבירים להחזיר את דרזדן לימיה היפים וניכר שבמידת הצלחה לא מעטה.

נהר האלבה העובר בתחומה של סקסוניה הוא אחד מהנהרות הגדולים והיפים החוצים את גרמניה והוא בורא סביבו עולם אקולוגי שלם של טבע, צמחיה, אגמים ושלל נופים נפלאים המשתקפים במימי הנהר. הערים הבנויות על גדותיו של נהר האלבה הן אגדה פסטוראלית ואין ספק ששיט על מימיו יכולה להיות חוויה נהדרת.

מקומה הנפלא של סקסוניה על קו התפר שבין פראג בירת צ'כיה במזרח לבין ברלין במערב הופך אותה לנקודת מעבר נוחה למי שמתכנן טיול גרמניה-צ'כיה ומחפש היכן לעשות תחנת ביניים בנסיעה שבין הבירה הגרמנית לבירה הצ'כית. אם אתם בדרכם אל או מאחת הבירות עשו לעצמכם טובה וצאו לשוח בפסטוראליות ובשלווה של סקסוניה- האמינו לנו לא תצטערו.
 

 

הוסף תגובה