משולש הזהב, תאילנד

משולש הזהב, תאילנד

משולש הזהב (Sop Ruak) הוא מפגש הגבולות שבין שלוש מדינות: תאילנד, מינאמר (בורמה) ולאוס. מפגש הגבולות המשולש מצוי בסמוך לגבולה הצפוני של תאילנד ומושך אליו תיירים רבים המבקרים בו כחלק מסיורים באזורי הטבע המרהיבים של צפון תאילנד. אזור הגבול נמצא על גדות נהר המקונג (Mekong River) המהווה גם גבול ימי בין המדינות השונות ואפיק תחבורתי חשוב.

משולש הזהב קרוי בשם זה כשריד היסטורי לימים שבהם שלטו באזור כנופיות של מבריחי וסוחרי סמים אלימים ופראיים שהטילו מורא על כל האזור וכל המקומיים. ה"זהב" בשם המקום הוא סממן לכמות הכסף שגלגלו סוחרי סמים אשר הובילו על שיירות של פרדות כמויות אדירות של אופיום. דרך אחרת להברחת סמים הייתה באמצעות שיט בסירות על מימי הנהר וחציית הגבולות. בשנים האחרונות הצליחו השלטונות לעצור את תופעת הסחר בסמים הפרועה במשולש הגבולות וזיהו את הפוטנציאל התיירותי העצום הטמון באזור היפה והמעניין הזה. בשנות ה-90 הוקמו באזור מספר אתרים תיירותיים מוסדרים ונקבע שלט "משולש הזהב" אשר העניק למקום אף באופן רשמי את שמו.

אתרים מומלצים באזור "משולש הזהב" בצד התיאלנדי:

• פסל בודהה המוזהב– פסל הבודהה העצום העשוי כולו זהב והיושב בתוך מעין מבנה של סירת מתכת גדולה נבנה ונחנך באזור לפני מספר שנים לרגל יום הולדתה ה-60 של הנסיכה התאילנדית סירקיט. מאז הוא מהווה מוקד משיכה ועלייה לרגל של תיירים המבקרים באזור משולש הזהב. סביב פסל הבודהה התפתח אזור מסחר פורח של דוכנים עם מזכרות, אוכל ושאר דברים שכיף לבזבז עליהם את הכסף.

• מוזיאון היכל האופיום (Hall Of Opium)– זהו השריד הכמעט אחרון להיסטוריה הפרועה של אזור משלוש הזהב. המוזיאון הבנוי בצורה של מוזיאון מודרני מגולל את ההיסטוריה של אזור משולש הזהב בתקופותיו החשוכות יותר והתיירותיות פחות. הסיור במוזיאון (בתשלום של כ-300 באט לכרטיס) אורך מספר שעות ומציג בצורה מעניינת את הימים בהם אזור משולש הזהב היה נתון לשליטתן של כנופיות אלימות ששלטו ביד רמה בסחר האופיום במתחם המעבר בין הגבולות.

• דוי טונג (Doi tung)– גם הוא מתחם מרהיב המציג את ארמונה והגנים היפים של המלכה האם התאילנדית. יש כאן בקתת עץ מסורתית מרהיבה ביופייה ממנה ניתן להשקיף על הנוף. לבקר בגנים היפים המטופלים בצורה מקצועית על ידי גננים המתחזקים את הפריחה והצמחייה היפה במקום בצורה באמת מעוררת התפעלות. הכניסה למתחם הדוי טונג אף הוא בתשלום סמלי.

חצית הגבול ללאוס:

מטיילים רבים לא עומדים בפיתוי ומחליטים (רובם באופן ספונטני אגב) לחצות את הגבול לביקור קצר בין כמה שעות בלאוס. לרוב לביקורים הללו בעיר השוכנת מן העבר השני של הנהר ובמפגש משלוש הזהב, יש מספר טעמים: חלק מהתיירים פשוט מבצעים יציאה מתאילנד על מנת להאריך את אשרת התייר שקיבלו ברשויות ההגירה של תאילנד בשלושה חודשים נוספים (לפרטים נוספים ראה: ויזה בתאילנד). אחרים נהנים מאזור התיירות והמסחר שהוקם בלאוס מן הצד השני של הגבול המציע לתיירים מגוון רחב של חנויות שווקים ואזורים שניתן לקנות בהם כמעט מכל הבא ליד, ואפשרות נוספת היא הימורים בבתי הקזינו שהוקמו מצד הגבול של לאוס. תרבות ההימורים בתאילנד אסורה באופן גורף ונמצאת באופן מוחלט מחוץ לחוק, לפיכך תיירים רבים שהז'יטונים מדגדגים באצבעותיהם חוצים את הגבול ללאוס, מהמרים קצת ונרגעים.

על מנת לחצות את הגבול ללאוס יש לקחת מעבורת היוצאת מן הצד התאילנדי ושטה שיט לא ארוך על מימיו של נהר המקונג, עד למעגן המעבורות מן העבר השני של משולש הזהב בתחום שיפוטה של לאוס.

 

הוסף תגובה