מפעל הגלידה של גלידת בן אנד ג'ריס, וורמונט

מפעל הגלידה של גלידת בן אנד ג'ריס, וורמונט

בן אנד ג'ריס – מידע כללי
מי לא מכיר את מותג הגלידה המעולה בן אנד ג'ריס? הוא כנראה אחד מתאגידי הגלידות הגדולים ביותר בעולם שמיוצר במדינות רבות, ומרכזו כמו גם המפעל המקורי מצוי במדינת וורמונט שבארצות הברית. תחילת דרכה בשנות השבעים אז שני חברים בן כהן וג'רי גרינפילד למדו קורס של הכנת גלידות בהתכתבות. בהשקעה ראשונית ולאחר סיום הקורס הקימו דוכן גלידה קטן בעיר ברלינגטון במדינת וורמונט. הם החלו להצליח ושם נודע למרחוק. העסק הלך וגדל לאורך השניים והשניים נודעו בעיקר במנהג "יום גביע חינם" שבמהלכו חלקו גלידה בחינם לעוברים ולשבים. בעקבות ההצלחה הלך המפעל וגדל והפך לתאגיד בן אנד ג'ריס הגדול המוכר כיום, שמונה עשרות מפעלים הנושאים את השם ואת תג האיכות של המותג מסביב לעולם בעוד המפעל המרכזי שלו נותר בוורמונט בסמוך לעיר ווטרברי (Waterbury) שם גם הוקם מרכז מבקרים אינטראקטיבי לכל המשפחה.

מרכז המבקרים של גלידת בן אנד ג'ריס
מרכז המבקרים של בן אנד ג'ריס ממוקם בסמוך למפעל המצוי בלב אזור קסום הגובל ביער ירוק בסמוך לעיר ווטרברי (Waterbury) במדינת וורמונט שבארצות הברית. המפעל עורך סיורים מודרכים המתאימים לכל הגילאים המשלבים גם אלמנטים של כיף וחוויה וגם אלמנטים חינוכיים המדברים על פוטנציאל של השקעה, יזמות ותהליך של יצור גלידות.

הסיור מתחיל באולם קולנוע מיוחד (Cow Over The Moon Theater) בו מוצגת ההיסטוריה של מפעל בן אנד ג'ריס עוד משנות ה-70 אז החלו צמד החברים בתהליך שהסתיים בתאגיד גלידות ענק. לאחר הסרט יוצאים לסיור באולמות היצור של המפעל. כמובן שהמבקרים יכולים להשקיף רק מרחוק על פס הייצור ששמור בסטריליות קפדנית. המבט שניתן על תהליך הייצור ואולמות היצור הענקיים הוא ממעוף הציפור המאפשר להתרשם מפס היצור והמכונות המשוכללות המייצרות אלפי גביעי גלידה מידי יום.

התחנה האחרונה של הסיור היא גם החלק המהנה ביותר. ניחשתם נכון- מדובר באולם הטעימות. שם תוכלו לטעום דוגמיות למגוון הטעמים המעולים של גלידות בן אנד ג'ריס ולבקר בחנות המפעל המגניבה שם ניתן כמובן לקנות גלידה במגוון טעמים וכמובן גם לא מעט מזכרות מהביקור במקום.

בעונת הקיץ ניתן לנצל את ההזדמנות של הביקור במקום למגוון פעילויות בטבע. הנוף הקסום באזור הפסטוראלי מזמין את המבקרים לטיול בשבילים הסמוכים. לעיתים מתקיימות פעילויות מטעם המפעל לילדים גם במדשאות הסמוכות.

מרכז המבקרים של גלידת בן אנד ג'ריס – מידע שימושי
ימי פעילות– המרכז פתוח שבעה ימים בשבוע (אם כי הגלידה מיוצרת בימים שני עד שישי בלבד).
שעות פעילות– משנות בהתאם לעונות השנה. באופן כללי מתקיימים סיורים לאורך כל שעות היום מידי חצי שעה.
מחיר כרטיס– מבוגרים 3 דולר, נוער 2 דולר ילדים מתחת לגיל 12 בחינם!

 

הוסף תגובה