מוזיאון הירשהורן, וושינגטון DC

מוזיאון הירשהורן, וושינגטון DC

מידע כללי
מוזיאון הירשהורן (Hirshhorn Museum) הוא אחד מבין שורת המוזיאונים הנפלאים הנפרשים לאורך שדירת המול (The Mall) הניצבת בלב ליבה של וושינגטון בסמוך מאוד לגבעת הקפיטול. מוזיאון הירשהורן הוא אחד המוזיאונים היפים בעולם לאומנות מודרנית. הוא אומנם לא הגדול או המפואר מבין שורת המוזיאונים העומדים סדורים בזה אחר זה לאורך שדרות המול, אך ללא ספק הוא שווה ביקור ולו גם כביקור קצר וחטוף.

לא ניתן להתעלם מהמבנה של מוזיאון הירשהורן, המבנה העגול דמות הדסקית אוצר בתוכו כ-4000 יצירות אומנות שונות- תמונות, פסלים, ציורים ועוד התלויים ומוצבים בתערוכות הקבועות המוצגות בו. כמו כן בחזית המוזיאון ניצב גן פסלים מרשים ובו לא פחות מ-2000 פסלים שונות ומגוונים המרשימים מאוד. אוסף המוזיאון הוא פרי תרומתו של הבנקאי היהודי העשיר יוסף ה. הירשהורן שנפטר בשנת 1981 והוריש את אוסף האומנות הגדול שלו להנהלת המוזיאון.

הנקודה היהודית של המוזיאון הן יצירותיו של הצייר והפסל המפורסם יעקב אגם המוצבות גם הן כחלק אינטגראלי מהאוסף הקבוע המוצג במוזיאון. יצירותיו של אגם, שנחשב לאחד מגדולי האמנים בישראל אשר קנו לעצמם גם שם בינלאומי, ידועות בייחודיותן ובצבעוניותן ולכן לא תתקשו לזהות אותם מבין שלל יצירות האומנות המוצגות במוזיאון.

מה לעשות במוזיאון?

• תצוגת יצירות האומנות: תצוגת יצירות האומנות המוצגת כולה בתוך המבנה המעוגל כוללת מספר תצוגות מרשימות, אשר גם הן בעלות אופי מעגלי. המבנה כולל מספר קומות בהן מוצגות כל אלפי יצירות האומנות המאגדות פיסות היסטוריה שונות שכאמור כולן נאספו ונאצרו על ידי האספן היהודי העשיר לאורך השנים. המבנה המעוגל כולל אף חצר פנימית בליבו ובה גם כן ניתן להתרשם מיצירות אומנות שונות.

• תצוגת גן הפסלים: גם הפסלים היפיפייה של המוזיאון מציג שורה של פסלים מרהיבים (כ-2000) של טובי הפסלים והאומנים בעולם. רוב הפסלים כמו גם יצירות האומנות נושאות אופי של אומנות מודרנית אשר ניתנת לפירוש למספר פנים והדורשת דמיון יצירתי על מנת לפענח את המסרים והרעיונות שניצבו בראשם של האומנים בבואם לפסל את היצירה.

קצת פרטים ומידע שימושי:

• כתובת: Independence Avenue at Seventh Street SW

• שעות פתיחה: המוזיאון פתוח מידי יום בין השעות 10:00-17:30, גן הפסלים פתוח כל יום החל משעה 07:30 בבוקר ועד השקיעה. (ב-25.12, חג המולד, המוזיאון סגור).

• כרטיסים ומחירים: הכניסה למוזיאון ולגן הפסלים בחינם.

• אתר רשמי: http://hirshhorn.si.edu

 

הוסף תגובה