ויינטיאן (ויינג צ'אן), לאוס- Vientiane

ויינטיאן (ויינג צ'אן), לאוס- Vientiane

ויינטיאן היא בירתה של הרפובליקה של לאוס, שוכנת על גדותיו של נהר המקונג ושמה האמיתי הוא למעשה ויינג-צ'אן. את שמה ויינטיאן קבלה מהשלטון הקולוניאליסטי הצרפתי שעיוות את הגיית השם בשפת הלאו המקומית. פירוש שמה של העיר "עיר עץ האלמוג". למרות שיחסית לאזורים אחרים בלאוס נחשבת ויינטיאן לעיר מזוהמת רועשת ומלוכלכת אין ספק שיחסית לבירות אסיאתיות אחרות היא ממש גם עדן של יופי וכפריות. שרידי הקולוניאליזם הצרפתי ניכרים פה בכל פינה- המבנים עדיין קיימים, סגנון הבנייה מאוד אירופאי ופה ושם ניתן עדיין למצוא מאפיות המוכרות באגטים בניחוח צרפתי.

ויינטיאן- כרטיס ביקור

שם: ויינטיאן
מדינה: לאוס
מחוז: ויינטיאן
אוכלוסייה: 450,000 תושבים
מטבע: קיפ
תחבורה: כיאה למעמדה כבירתה של מדינת לאוס בצמוד לויינטיאן ממוקם שדה תעופה בינלאומי המרוחק ממנה בסה"כ 4 ק"מ מערבית. בשדה התעופה נוחתות טיסות משלל יעדים באזור כמו בנגקוק, האנוי, הו צ'י מין סיטי, פנום-פן, סיאם ריפ, צ'אנג מאי ואחרים. ויינטיאן מחוברת למגוון יעדים גם באמצעות מסילות רכבת וגם באמצעות מערכת הכבישים המגיעים אליה אפילו מתאילנד ווייטנאם השכנות.

ויינטיאן- אתרים שכדאי לראות

שער הניצחון הלאי (Patuxai)- מדובר ללא ספר באחד השרידים המובהקים לשלטון הקולוניאליסטי הצרפתי אשר שלט בויינטיאן ובלאוס כולה עד לפני זמן לא רב. שער הניצחון הלאי אשר נבנה לזכרם של הלוחמים במלחמת העצמאות של לאוס מצרפת. חלקו התחתון של השער הוא העתק כמעט מדויק של שער הניצחון הפריזאי בניצב בלב שדרות השאנז אליזה הצרפתיות ואילו חציו העליון בעל מאפיינים לאיים מסורתיים וארכיטקטורה מסורתית מקומית. אם חושבים על כך, הבחירה במאפיין מונומנטאלי שכל כך מאפיין את האויב הצרפתי באנדרטה המציינת את המאבק בו היא בחירה די תמוהה. כך או כך, ניתן לעלות על השער (ממש כמו על אחיו הפריזאי) ולהקיף ממנו על כל העיר ממעוף הציפור.

שוק הבוקר של ויינטיאן (Talat Sao)- ניתן לומר שזהו מרכזה האמיתי של ויינטיאן. שוק הבוקר שוכן במבנה מקורה בין שתי קומות המאגד סביבו את כל מה שתושב לאי יכול לבקש או לחפש. ממש בסמוך לשוק מצויים סניף הדואר הראשי, תחנת האוטובוסים המקומית, תחנת מידע לתיירים (Tourist Information) ועוד. ניתן לקנות בשוק כמעט הכל והוא חביב במיוחד על התיירים המחפשים קניות בזול (קחו בחשבון שהאיכות אינה גבוהה). בסמוך לשוק הבוקר שהוא ללא ספק השוק הגדול והמפורסם של ויינטיאן יש עוד מספר שווקים אשר היפה והמעניין בהם הוא השוק האתני שם נמכרים אומנויות ומלאכות יד מקומיות. בשוק הבוקר אין "מציאות". על מנת למצוא מציאות נסו להתרחק קצת מהתוואי המרכזי של השוק על השווקים המקיפים או ועל החנויות הצדדיות- שם האזור הופך להיות פחות תיירותי והמחירים יורדים ביחס ישר.

המוזיאון הלאומי של לאוס (Lao National Museum)- המוזיאון הלאומי של לאוס מאגד בתוכו את כל אוצרותיה של הממלכה והרפובליקה העצמאית של לאוס. יש כאן המון מוצגים היסטוריים המסודרים על פי שנים ועל פי תקופות. תוכלו ללמוד כאן רבות על ההיסטוריה והמורשת הלאית, כמו גם לראות מוצגים מתקופות מאוחרות יותר של האימפריאליזם הצרפתי ואמריקאני ששלטו באזור. לחובבי היסטוריה ואנתרופולוגיה בלבד- לאדם מן היישוב יראה המקום איך לומר- קצת משעמם…

מקדש סי סאקט (Wat Si Saket)- מוכר גם בשם "מוזיאון סיסקאט". בעבר היה זה מקדש בודהיסטי מפואר שהוקם בשנת 1818 והיום הוסבה מטרתו והוא מוזיאון מרשים. תוכלו להתרשם מהארכיטקטורה הלאית היפה ומאלפי פסלי הבודהה הפזורים ברחבי המוזיאון בתנוחות שונות ועשויים מחומרים שונים ומגוונים. שימו לב לסגנון מבני הגגות הלאים האופייני. האזור מרשים מאוד וללא ספק מדובר במקדש העתיק ביותר בויינטיאן כולה.

פה תאט לונג (Pha That Luang) – מבנה מרשים שהפך לסמלה של לאוס כולה הממוקם כ-2 ק"מ מזרחית לשער הניצחון הלאי ולמרכז העיר. מדובר בסטופה (מבנה רוחני בודהיסטי) המתנשא לגובה רב של 45 מ' והוא ללא ספק המבנה הרוחני דתי החשוב ביותר בלאוס כולה. המבנה המקורי מתוארך לשנת 1566 אך מאז נהרס נבזז ונשדד ולאחר מכן שוקם ושופץ כבר מספר פעמים. מומלץ מאוד לבקר במקום. הכניסה לתוך הגנים המקיפים את הסטופה המרכזית עולה כמה אלפי קיפ בודדים אך בהחלט שווה. יש במקום גנים יפים ומאות פסלי בודהה המקיפים את האזור.

הוסף תגובה