המוזיאון הלאומי לתעופה וחלל, וושינגטון DC

המוזיאון הלאומי לתעופה וחלל, וושינגטון DC

מידע כללי
המוזיאון הלאומי לתעופה וחלל (National Air and Space Museum) הממוקם בלב שדרית ה-MALL, שדרת המוזיאונים של וושינגטון הוא אחד המוזיאונים היפים ביותר והמרתקים ביותר בשדרה. המוזיאון אוצר את אוסף כלי הטייס והחלליות הגדול ביותר בעולם המאוגדים תחת קורת גג אחת. המוזיאון אדיר מימדים ומכיל אולמות ענק אשר מאכלסים תערוכות קבועות של עשרות כלי טיס מגלגוליהם השונים ההיסטוריה של התעופה. מימיה הראשונים של התעופה, ימי האחים רייט, ועד החלליות המתקדמות ביותר של נאס"א (סוכנות החלל האמריקאית).

המוזיאון מתאים לכל המשפחה, מקטן עד גדול ימצאו בו עניין רב. הקטנים יהינו מהדגמים המרהיבים עליהם ניתן לטפס, והמוצגים האותנטיים הפתוחים לקהל הרחב. הגדולים יוכלו ליהנות משלל סרטים מרתקים על מסעות התעופה הראשונים בתוך האטמוספרה ואף מחוצה לה. המוזיאון בנוי בצורה אינטראקטיבית כך שניתן לחזות במוצגים אמיתיים ובעת ובעונה אחת לקבל גם סקריה המלווה במולטימדיה בשיטות המתקדמות ביותר בעולם להפצת מידע במוזיאונים.

מה לעשות במוזיאון?
• תצוגת המטוסים– תצוגת המטוסים המרהיבה של המוזיאון היא ללא ספק האטרקציה המרכזית כאן. המוזיאון מכיל את מטוסם הראשון של האחים רייט (משנת 1903), את המטוס הראשון שחצה את האוקיינוס האטלנטי, והמטוס הראשון שחצה את מהירות הקול. ב"גזרת החלל" ניתן למצוא במוזיאון סלעים שהובאו היישר מן הריח, את תא הפיקוד של חללית אפולו 11 שהייתה הראשונה להנחית אסטרונאוטים אמריקאיים על הירח, ואף את החללית הפרטית הראשונה שמתעתדת להוציא טיולים פרטיים לחלל.

• סרטי IMAX– במוזיאון יש גם אולם הקרנה ענק המקרים סרטים בטכנולוגיית IMAX. הקולנוע התלת ממדי מציג מגוון סרטים בעיקר בנושאי תעופה, חיל האוויר האמריקאי, נאס"א והחלל. הכניסה לסרטי הקולנוע הללו בתשלום.

קצת פרטים וטיפים חשובים:
כתובת: Independence Ave at 6th Street, SW Washington, DC 20560
דרכי הגעה: ברכבת התחתית התחנות הקרובות ביותר הן: L'Enfant Plaza (קו כחול-כתום, וקו ירוק-צהוב) ו- Smithsonian (קו כחול-כתום). עם זאת כל אוטובוס שמגיע לשדרות ה-MALL יתאים מאחר ומשם ההליכה קצרה ביותר.
שעות פתיחה: המוזיאון פתוח בכל יום בין השעות 10:00-17:30. בעונת הקיץ המוזיאון פתוח בין השעות 10:00-19:30. (המוזיאון סגור ב-25.12 חג המולד).
כרטיסים ומחירים: הכניסה למוזיאון בחינם. עם זאת על תערוכות ייחודיות או על סרטי IMAX יש לשלם ולקנות כרטיסים בקופות המוזיאון.
אתר רשמי: http://www.nasm.si.edu

 

הוסף תגובה