גני לוקסמבורג – Jardin Du Luxembourg

גני לוקסמבורג – Jardin Du Luxembourg

פריס גנים רבים לה…. חלקם גלויים, חלקם נסתרים, חלקם הומים פריסאים ותיירים, והאחרים ממוקמים בלב שכונות מגורים ומהווים מקום מרבץ לילדי השכונה והוריהם. פריס היא אחת הערים המתוירות בעולם, רחובותיה עמוסים ואתרי התיירות בה מתהדרים בתורים ארוכים ובתקתוקי מצלמות שלא פוסקים לרגע. לעתים, ההמולה הרבה ועומס המראות מצריכים מקום לפסק זמן של שקט, רוגע וטבע. גם מקומות כאלו יודעת פריס לספק. תוכלו למצוא בה עשרות גנים, ככרות ופינות חמד אשר בהם ניתן לנוח לרגע מהקצב המסעיר של עיר האורות.

אחד המקומות המרגשים והמדהימים ביותר בפריס, אשר יכול לספק לכם הרבה רגעי שקט ורוגע הם גני לוקסמבורג אשר שוכנים ברובע השישי. מדובר בגנים קסומים שאף פעם אין מהם די, ובכל פעם שנמצאים בהם, ניתן לגלות עוד ועוד פינות חמד. הגנים הם ב"אי" גדול של טבע ירוק בגדה השמאלית, אשר בנקל ניתן להגיע אליו בהליכה דרומה לאורך בולברד סאינט מישל, היוצא מבולברד סאינט ז'רמן.

הגנים מרהיבים ביופיים ובעושרם – שטחים רחבים של דשא ירוק בוהק, עצים אשר יוצרים אווירת יער קסום, שבילים פתלתלים המקיפים את הגן ויוצרים מעין מבוך שנעים ללכת בו לאיבוד.

בנוסף בגנים מגרשי משחקים לילדים, מגרשי טניס, קרוסלות, מזרקת מדיצ'י המפורסמת ובריכות מים אשר לידם נחים להם כיסאות ברזל ירוקים, לשימוש הציבור הרחב. בחלקו הצפוני של הגן, שוכן ארמון לוקסמבורג המרהיב אשר נבנה עבור מארי דה מדיצ'י, אלמנתו של הנרי ה – 4. אגב, את מזרקת מדיצ'י תמצאו ממש בסמוך לארמון בחלק הצפוני של הגן.

גני לוקסמבורג לא מיועדים רק לתיירים ובדומה לגני טוילרי, אשר נמצאים בגדה הימנית בצמוד למוזיאון הלובר, תוכלו למצוא פריסאים רבים אשר הגנים הנם חלק משגרת שעות הפנאי שלהם. זהו הגן בו הם משחקים משחקי כדור או טניס, רצים, קוראים ברוגע ספר על שפת בריכת המים הגדולה, או סתם מבלים אחר הצהריים נעים עם הילדים במתקנים הרבים הפזורים בגן.

למרות היותו של הגן מפורסם מאוד ואטרקטיבי לתיירים, הרי שגודלו והמרחבים הרבים שבו, מונעים ממנו מלהיות עמוס, רועש והמוני. מומלץ מאוד להגיע לגן מצוידים בצידה לפיקניק – לחמים, גבינות, ירקות, פירות, יין ואולי גם שוקולד איכותי… לא תתקשו למצוא בגן פינה שקטה ולערוך בה פיקניק נעים ואם תרצו גם רומנטי.

Metro – Odeon / Notre Dame Des Champes.

כותבת המאמר – שרון היינריך
למידע נוסף על פריס http://parischezsharon.blogspot.com/
sharonyle@gmail.com

הוסף תגובה