סיינט קילדה, מלבורן

סיינט קילדה, מלבורן

סיינט קילדה  (St Kilda) הוא פרבר יפיפה ומלא קסם של מלבורן בירת מדינת ויקטוריה הממוקמת בדרום מזרח אוסטרליה. מרחק של נסיעה קצרה ממלבורן הגדולה העמוסה והסואנת תוביל אתכם לסיינט קילדה, שאינה דומה כלל למלבורן. סיינט קילדה בעלת אווירה אחרת של תרבות, בילויים, פנאי והרבה מאוד כיף. במרוצת השנים קנתה לעצמה סיינט קילדה את  התואר של אזור הבילויים והסטייל של מלבורן. יש בה הכל- חנויות, מוקדי בילוי, פאבים ובתי קפה, מועדונים, בתי מלון מפוארים וכמובן חופי ים נפלאים.
 
סיינט קילדה אינה גדולה, ולכן הדרך הטובה ביותר לגלות אותה היא לרדת בתחנת הטראם שמוביל אליה ממלבורן ופשוט להתחיל לשוטט בה ברגל ולטעום את טעמה ולהריח את הריחות הבוקעים מכל קרן רחוב בו יש מסעדה משובחת או מאפיה נפלאה. סיינט קילדה משלבת באופן נפלא בין חיי המותרות של עשירי מלבורן שבנו להם כאן טירות ענק נפלאות המשקיפות לים, לבין פשטות החיים של הליכה לאורך הטיילת הנפלאה אל מול הים, החלקה על סקייט בורד או סתם בילוי בפאב השכונתי הנמצא באחד הרחובות.
 
סיינט קילדה לובשת חג בעיקר בסופי השבוע, אז גודשים את רחובותיה תיירים רבים, המקומיים יוצאים לטייל בטיילת וברחובות ובית הקפה שוקקים. חלק מקסמה של סיינט קילדה הוא ההסתובבות בין הטיפוסיים הייחודים שגרים באזור ולכן מומלץ להגיע לכאן שהשכונה ערנית. בסופי השבוע מתקיים גם יריד אומנים לאורך הטיילת (ראה להלן) והלונה פארק (ראה להלן) אף הוא פתוח. לפיכך אם מזדמן לכם להגיע לאזור דווקא בסוף השבוע, בדגש על יום א' שהוא המוצלח מבין כולם, עשו זאת- לא תצטערו.
 
סיינט קילדה – מה לראות ומה לעשות?

רחוב פיצרוי (Fitzroy St.)זהו הרחוב הראשי של סיינט קילדה, כאן הכל מתחיל. בהגיעכם עם הטראם מכיוון מלבורן מומלץ לרדת באחת התחנות לאורך רחוב פיצרוי ופשוט להתחיל ללכת לאורכו ולבסוף להגיע לים. הרחוב משובע בבתי קפה ומסעדות יוקתיים, תוכלו למצוא כאן שפע של הצעות לארוחת בוקר מאוחרת או לארוחת צהריים. אל תתפלאו אם תראו את המוני המקומיים יושבים בבתי הקפה החל מהשעה 10:00 ונהנים להם מארוחת בוקר דשנה. החיים בסיינט קילדה, בעיקר בסופי שבוע מתחילים מאוד מאוחר. בסופו של הרחוב תמצאו עצמכם מול חופה המרהיב של סיינט קילדה ומשם פשוט כיף ללכת לאורך הטיילת הנפלאה.

 

הטיילת של סיינט קילדה (The Esplanade)לאורך קו החוף נפרשת הטיילת נפלאה של סיינט קילדה. היא מלאה מקומות ישיבה נוחים בהם ניתן לשבת ולצפות בים המשגע, משטחי החלקה על סקייטבורד ורולרבליידס לצעירים מביניכם, מדשאות ירוקות וכמובן חופי רחצה נפלאים שהופכים בעונת הקיץ להיות יעד תיירותי מובהק. הטיילת היא ה-מקום לראות את כל המי ומי בסיינט קילדה. עשירי מלבורן נוהגים להסתובב כאן באזור שנחשב לאחד האזורים הבוהמיינים ביותר במלבורן.

 

רציף סיינט קילדה (St Kilda Pier)בקצה האחד של הטיילת לא תוכלו להתעלם מרציף סייננט קילדה התוחם את המרינה המרהיבה שבה עוגנות כל סירות המפרש והיאכטות של עשירי מלבורן. ההליכה לאורך הרציף נחמדה מאוד בעיקר ביום בו הראות טובה ומזג האוויר נעים. הרציף נכנס לתוך עומק הים כאשר בקצהו נמצא ביתן הרציף של סיינט קילדה. זהו אומנם לא הביתן המקורי, אבל הוא שחזור מדויק של המבנה שנבנה במאה ה-19 ועמד על תילו ברציפות מאז ועד שנת 2003 אז חרב בשריפה הגדולה שארעה במקום. גם היום כמו אז מבנה רציף סיינט קילדה הוא סוג של בית קפה חביב מלא בתמונות היסטוריות כיצד היה נראה המקום לאורך כל שנות ההיסטוריה שלו.

 

שובר הגלים והפינגווינים של סיינט קילדה-אחד המראות הלא שגרתיים בקצהו של רציף סיינט קילדה הוא מושבת הפינגווינים הייחודית שמתקיימת במקום מזה מספר שנים. להקת פינגווינים החליטה להתיישב בין הסלעים של שובר הגלים והם מקיימים שם אורח חיים טבעי ללא התערבות של בני האדם. המקום מוגדר כשמורת טבע וההגנה על הפינגווינים נאכפת בצורה דרקונית מאוד. לכן, הקפידו ללכת לאורך שובר הגלים בזהירות מבלי להפריע לפינגווינים ומבלי לסטות מהשביל המסומן. נסו להתבונן בין האבנים ואולי תזכו לראות את הפינגווינים מגיחים מבין הסלעים. השעות הטובות ביותר להבחין בהם הן בשעות הזריחה ובשעות השקיעה. גם אם לא תראו אותם, האמינו לנו הם שם- הם פשוט מתחבאים היטב…

 

שוק יום א' של סיינט קילדה (Esplanade Sunday Market)אם מתאפשר לכם להגיע לסיינט קילדה במהלך סוף השבוע מומלץ לכוון לבקר באזור דווקא ביום א'. אזור הטיילת לובש חג מידי יום א' ועשרות רבות של דוכני אומנים נפרשים לאורך הטיילת ומציגים מגוון של עבודות ומלאכות יד. אומנם המקומיים מכנים את המקום "שוק" אבל הדבר דומה יותר ליריד אומנים או פסטיבל מלאכות יד אקסקלוסיבי. יש כאן המון אומנים ייחודיים המציגים עבודות שונות ומגוונות במגוון חומרים. כיף לטייל בין הדוכנים ולהתרשם מאומנות בת זממנו שמייצרים אומנים אוסטרליים מקצועיים וחובבים.

 

לונה פארק של סיינט קילדה (St Kilda Luna Park)עם הגיעכם לאזור הטיילת לא תוכלו לפספס את שער הלונה הפארק שעומד בקצה הטיילת. השער הצבעוני והגדול שבשעות הלילה אף נוצץ באורות צבעוניים עליו כתוב בענק "לונה פארק" מכיל את פניו של שד ענק אשר פוער את פיו והכניסה לתוך הלונה פארק היא גם כניסה לתוך הלוע הצבעונית והמפחידה שלו. הלונה פארק בנוי בסגנון של לונה פארקים ישנים שנראה שכבר פגו מהעולם וזהו אולי סוד קסמו. מדובר על פארק קטן אך נוסטלגי, עם מתקנים קלאסיים כמו רכבות הרים, קרוסלות, גלגל ענק, רכבת שדים ועוד. למבוגרים הפארק יזכיר את הלונה פארקים שמוכרים לנו מהירידים הנודדים ומהקרקסים שהיו בילדותינו, ואילו הילדים הצעירים יוכלו ליהנות עד בלי די מהמתקנים הנפלאים. הלונה פארק פתוח בסופי שבוע בלבד (ימים שישי שבת וראשון) משעות הבוקר ועד שעות הערב בשעות משתנות הן לפי הימים והן לפי העונות ומועדי חופשות בית הספר של מדינת ויקטוריה.

 

רחוב אקלנד (Acland Street)הרחוב השני בחשיבותו בסיינט קילדה המצטלב עם הטיילת בסמוך ללונה פארק הוא רחוב עשירי סיינט קילדה. אם אתם רוצים לטעום קצת מסגנון החיים המאוד אקסקלוסיבי וקלאסי של סיינט קילדה רחוב אקלנד יכול לספק לכם את החוויה. די ללכת לאורך הרחוב ולהתרשם מסגנון הבנייה האירופאי הקלאסי כדי להבין כמה כיף לחיות כאן וכמה האווירה כאן מיוחדת. בסוף הרחוב, בסמוך להצטלבותו עם רחוב פיצרוי ישנן הרבה מאפיות וחנויות עוגות נפלאות שמוכרות מגוון מאפים ומטעמים שאתם ללא ספק חייבים לטעום. עם הגעתם לכאן בסוף השבוע צפו לעומסים רבים של המוני תיירים ומקומיים שגודשים את בתי הקפה מהשעות המאוחרות של הבוקר.

 
איך מגיעים?
סיינט קילדה מרוחקת מעט ממרכז מלבורן, אך אין בעיה להגיע אליה הודות לתחבורה הציבורית המצוינת שפרושה לאורך העיר. אוטובוסים רבים מגיעים לסיינט קילדה, אך ללא ספק הדרך הנוחה ביותר להגיע עבור תיירים היא באמצעות הטראם (הרכבת הקלה) של מלבורן. ניתן לקחת את קווים 16, 96, 112 ולנסוע עד לתחנות סיינט קילדה הפזורות לאורך רחוב פיצרוי. הנסיעה אורכת בין 20 דקות למחצית השעה ממרכז מלבורן ותדירות הקווים גבוהה מאוד.

הוסף תגובה