סרקיולר קיי,סידני

סרקיולר קיי,סידני

סרקיולר קיי (Circular Quay) בעברית: "הרציף המעגלי" הוא הרציף המפורסם ומרכזי ביותר בסידני שנחשב לאחד מאזורי התיירות האהובים והמתוירים ביותר בעיר. הוא נבנה סביב מפרץ סידני (Sydney Cove) ומשיק לרובע העסקים של סידני. הסרקיולר קיי כשמו כן הוא בנוי באופן מעגלי ומכיל מספר אטרקציות מרכזיות כאשר בראשן עומד כמובן בית האופרה הגדול והמפורסם של סידני שאין כמוהו כאייקון המייצג את סידני. הסרקיולר קיי מהווה אזור בילוי בולט בעיר ויש בו מסעדות ופאבים יוקרתיים, את רציף המעבורות המרכזי של מפרץ סידני וגם תצפית נפלאה על גשר סידני המפורסם ועל הנמל כולו. בעת ביקורכם בסידני כנראה אזור הסרקיולר קיי יהיה המקום הראשון שאליו תרצו ושכדאי לכם להגיע. בסיור קצר תוכלו לראות את כל סמליה של סידני נפרשים לנגד עיניכם בנוף מרהיב ועוצר נשימה!
 
סרקיולר קיי, מה לראות ומה לעשות?

בית האופרה (Sydney Opera House)בית האופרה של סידני הוא מהמבנים המפורסמים ביותר באוסטרליה אם לא בעולם כולו. כל אדם מערבי מכיר את המבנה הייחודי של בית האופרה של סידני שכבר מזמן הפך להיות אחד הסמלים המפורסמים ביותר של העיר הנפלאה הזו. בית האופרה הבנוי בשוליו המזרחיים של הסרקיולר קיי על גדות מפרץ סידני מוכר לכולם בזכות חיפויי האריחים הלבנים שלנו המעוצבים בצורת מפרשים הפונים אל מימיי המפרץ. בית האופרה אדיר המימדים מקיים מופעי תרבות רבים (ולא רק אופרות) ויש כאן המון מה לראות ומה לעשות. מומלץ להתעדכן בקופות בית האופרה על המופעים הקרובים. ניתן גם להצטרף לאחד מהסיורים המאורגנים שנערכים בתוך בית האופרה (בתשלום). הסיורים מציגים את המבנה המרהיב מבחוץ ומבנים במסע שמתחיל מהתרשמות מצורת המבנה החיצוני ועד מאחורי הקלעים של בימת האופרה. גם אם לא בחרתם להיכנס לתוך בית האופרה מומלץ להסתובב סביבו וכמובן להצטלם!

 

תצפית על גשר הנמל של סידני (Sydney Harbor Bridge)גשר סידני נמצא בתחומו המערבי של הסרקיולר קיי. מאזור בית האופרה ניתן לזכות בתצפית מרהיבה על הגשר. השחפים שעפים ברחבי המפרץ מספקים מראה נפלא. ניתן לשבת על הספסלים הציבוריים או בבית הקפה שנמצא בסמוך לבית האופרה ולצפות על הגשר ועל הסירות והמעבורות המפליגות אל הנמל ומחוצה לו. עם תתחילו בהליכה המקיפה את הסרקיולר קיי ותיצמדו כל העת לקו המים תגיעו בסופו של דבר למרגלות הגשר. עם זאת לא ניתן לעלות על הגשר מהסרקיולר קיי אלא יש לחצות את הרחוב המערבי לו ולטפס במעלה המדרגות. אם תעקבו אחר השילוט לגשר סידני תגיעו לשביל הולכי הרגל שנמצא במעלה הגשר.

 

סיור רגלי סביב הסרקיולר קיי-אזור הסרקיולר קיי תיירותי מאוד ונפלא לערוך סיור רגלי קצר לאורך הרציף המעגלי. כדאי להתחיל מקצהו המזרחי הסמוך לבית האופרה ולהתחיל להקיף את הרציף עד קצהו המערבי למרגלות גשר סידני. היצמדו כל העת לקו המים ותעברו בדרך אזורים נפלאים, בתי קפה, רציף המעבורות, נקודות תצפית נפלאות על הנמל ועל בית האופרה מעברו השני של הרציף. שימו לב שלאורך הדרך על הרצפה תראו את שביל התהילה של הסופרים האוסטרלים. יש אבנים שמוקשות לסופרים ויוצרים אוסטרלים ושם ניתן לקרוא את הציטוטים שלהם שקשורים בעיקר להוואי האוסטרלי ולחיים בסידני.

 

תצפית על הסרקיולר קיי-אחד המקומות הלא מוכרים לתצפית באזור הסרקיולר קיי הוא הכביש הראשי העובר מעל חלקו המרכזי של הרציף (מעל מסילת הרכבת) אל אזור התצפית תוכלו להגיע באמצעות עליה (בחינם!) במעלית הממוקמת מעט מזרחית מרציף המעבורות. המעלית שפועלת תמיד לאורך כל שעות היום עולה שתי קומות ומעלה אתכם לכביש הראשי שעובר מעלה הסרקיולר קיי. בהליכה מעט מערבה תגיעו לנקודת תצפית מסודרת ונפלאה ממנה ניתן להתרשם מכל האזור מנקודה מעט גבוהה יותר. מומלץ מאוד להגיע לכאן בשעות הערב ולראות את הגשר ואת בית האופרה מוארים בתאורה הנפלאה שלהם בחשיכה.

 

רציף המעבורות-רציף המעבורות של הסרקיולר קיי הוא אמצעי תחבורה חשוב ומרכזי מאוד לתושבי סידני ובעיקר אלו הגרים בפרברים הפזורים לאורך המפרץ. גם אם אין לכם תוכניות להרחיק אל הפרברים החיצוניים לסידני מאוד מומלץ שכן תעלו על אחת המעבורות ותצאו לסיור סביב הנמל. המעבורת המומלצת ביותר היא המעבורת למנלי (Manly Ferry) הפרבר המזרחי ביותר של סידני הנמצא בקצהו המזרחי של המפרץ ממש בסמוך לנקודת הפתיחה של המפרץ אל האוקינוס. הנסיעה במעבורת אשר עולה כמה דולרים בודדים תספק לכם שיט מרהיב של כמחצית השעה לאורך כל מפרץ סידני ותזכו לראות מראות נפלאים של טבע, מרחבים פתוחים, ואת נקודת ההשקה של מפרץ סידני עם האוקיינוס. מיותר לציין שקיימות חברות תיירות פרטיות שעורכות שייט כזה במימי המפרץ וכרטיס שיט בהן עולה פי 10 ואולי אף יותר!

 

הגנים הבוטניים המלכותיים (Royal Botanic Gardens)ממש סמוך לבית האופרה בשוליו המזרחיים של הסירקיולר קיי שוכנים הגנים הבוטניים המלכותיים של סידני. מדובר על גנים נפלאים ורחבי ידיים הפתוחים לאורך כל שעות היום (משעה 07:00 ועד השקיעה). הכניסה אל הגנים בחינם והם ללא ספק הריאה הירוקה של מרכז סידני. תושבי סידני ועובדי מרכז העסקים אוהבים מאוד להעביר כאן את הפסקות הצהריים שלהם בגלל השלווה והמרחבים הירוקים שהגנים מציעים למבקרים בהם. יש כאן צמחייה עשירה מאוד ובעונת האביב הגנים נפלאים פרחים צבעוניים. ברחבי הגנים תוכלו לראות תצוגה מרשימה של הציפורים והתוכים של סידני שכובשים את הגנים במלוא הדרם. חפשו על העצים את התוכונים הצבעוניים כמו גם את תוכי הקקאדו הנפלאים (תוכי לבן גדול עם כרבולת צהובה מרהיבה). הגנים משיקים אף הם למימי המפרץ וניתן ליהנות בהם מתצפית נהדרת על גשר סידני ובית האופרה. בגנים מתקיימים סיורים מודרכים בחינם, וניתן כמובן גם לטייל בעצמכם בין השבילים וליהנות מהיופי שיתגלה לנגד עיניכם.

 
איך מגיעים?
נראה שהתיאור ש"כל הדרכים מובילות לסרקילר קיי" הוא מדוייק ביותר. מאוד פשוט להגיע לאזור זה שהוא כאמור לב ליבה של סידני. קווי אוטובוס רבים מגיעים לכאן מאזור התחנה המרכזית. קו האוטובוס התיירותי החינמי (קו 555) עושה אף הוא תחנה באזור. ממש מעל הרציף נמצאת תחנת הרכבת של הסיקיולר קיי וכמובן ניתן להגיע מכל רחבי סידני למקום במעבורות.
 
מידע לתיירים

מרכז מידע לתיירים (Tourist Information) בסמוך לסרקיולר קיי- רחוב אחד מקביל בצידו המערבי, נמצאת תחנת מידע לתיירים שם תוכלו לקבל את כל האינפורמציה על פעילויות בסידני. המרכז פתוח משעות הבוקר ועד שעות אחר הצהריים והוא גדוש באינפורמציה מועילה לתיירים, במפות ובמדריכי תיירות והכל בחינם.

מרכז מידע על תחבורה ברחבי סידני (Transit Information)בסמוך לרציף המעבורות בין רציף 4 לרציף 5 נמצא מרכז מידע מועיל מאוד על אמצעי התחבורה בסידני. כאן תוכלו לקבל מידע על אופציית התחבורה הזולה והטובה לכם ביותר (כרטיסים משולבים לכל אמצעי התחבורה לתקופות של יום, חמישה ימים ושבוע). ניתן לקבל כאן מפות מועילות מאוד של קווי האוטובוסים, הרכבות והמעבורות. המרכז פתוח משעות הבוקר ועד שעת אחר הצהריים מידי יום. העזרה מועילה, אדיבה ובחינם.

הוסף תגובה