גרייט אושן רואד, אוסטרליה

גרייט אושן רואד, אוסטרליה

גרייט אושן רואד (Great Ocean Road)הוא ללא ספק אחד הכבישים המפורסמים והיפים ביותר באוסטרליה אם לא היפה בה! מדובר על קטע הכביש הדרומי ביותר ביבשת המתפתל לאורך כ-250 קילומטרים בין טורקי (Torquay)במזרח ועד וורנאמבול (Warranamboll)במערב במדינת ויקטוריה. הגרייט אושן רואד מפורסם בנופים המרהיבים שלו, חופי הים עוצרי הנשימה הנשברים בדרמטיות אל תוך האוקיינוס ויוצרים מראות מרהיבים של חוף ים חולי ובתולי הנפרש למרגלות של צוקים אימתניים ודרמטיים וכל אלה שלובים במפרצים בעלי תנאי גלישה מעולים לטובת הגולשים שביניכם.
 
הגריייט אושן רואד עובר בתווך בין חופי האוקיינוס הנפלאים מדרום ויערב גשם של עצי אקליפטוס עבותים מצפון. זהו המקום שבו הטבע הפראי פוגש את צורות החיים האנושיות ומשלימות זה את זה בצורה מרהיבה ומלהיבה. אל תתפלאו אם לאורך הדרך תזכו לראות יערות של עצי אקליפטוס עליהם מנמנמות קואלות בשלווה באין מפריע, פשוט כך בטבע- כי טוב להן. להקות של תוכים יעופו מעל ראשכם ויצבעו את השמיים בשלל צבעים ויהפכו את הביקור שלכם לחגיגה של צלילים ומראות של טבע.
 
לאורך הכביש המתפתל ישנן עיירות חוף רבות אשר עם הגיע עונת הקיץ הופכות להיות אתרי נופש פופולאריים ועמוסים במטיילים שכולם נוסעים לאורך קו החוף. בכל אחת מהעיירות ניתן לעצור ללון בלילה ואין לחשוש שלא תמצאו מקום לישון.
 
מה לראות ומה לעשות בגרייט אושן רואד:

שער הכניסה לגרייט אושן רואד-כאשר תעלו על הכביש שיוביל אתכם לגרייט אושן רואד שימו לב שסמוך לטורקי קיימת נקודה הסמוכה לתחילת הכביש שמסמלת את "תחילת הכביש" במעין רשמיות אוסטרלית חגיגית. שער גדול עליו כתוב Great Ocean Roadנבנה מעל הכביש ויש שם גם פינת הנצחה לכל אותם פועלים שבנו את הכביש במאה ה-19. לצד פינת ההנצחה יש גם גישה לחוף הים היפה, אם כי בהחלט יש יפים ממנו. עצרו כאן לכמה דקות על מנת להצטלם עם השלט והמשיכו הלאה למקומות אטרקטיביים יותר.

 

12 השליחים (12 Apostles)הם אולי גולת הכותרת התיירותית של הביקור בגרייט אושן רואד ואחד מסמליו הידועים ביותר. מדובר על עמודי סלע שעומדים בתוך הים בסמוך לחוף. הם נוצרו כתוצאה משחיקה של הסלעים על ידי המים עד שקו החוף נסוג, בעוד המקומות בהם הסלע היה קשיח יותר נותרו עומדים כעמודי סלע ענקיים בתוך המים. בעבר כאשר לאתר ניתן שמו הם היו 12 כיום נותרו מהם למרבה הצער רק 6 וכל היתר כבר קרסו אל תוך האוקיינוס. אך גם עם 6 המראה שלהם מרהיב והמוני תיירים מגיעים לכאן מידי יום להתבונן ביופי שלהם ובעוצמתו הדרמטית של קו החוף הזה. במקום יש מרכז מבקרים תיירותי בו יש שירותים, קפיטריה ומרכז מידע. ניתן גם תמורת תשלום מופקע לצאת בטיסה בהליקופטר מעל הגרייט אושן רואד ומעל 12 השליחים. נסו לא לבזבז כאן יותר מידי זמן וללכת לכיוון "הדבר האמיתית". שביל של גשרי עץ אשר יוביל אתכם לנקודות תצפית לאורך קו החוף הצוקי ממנו ניתן להשקיף על 12 השליחים. המקום עמוס במבקרים לאורך כל היום, ככל שתקדימו תזכו לתמונות טובות יותר ולנוף נקי יותר מתיירים.

 

Bells Beach– אחד מחופי הגלישה המפורסמים ביותר באוסטרליה. מדובר על חוף פראי וגועש בו הגלים גבוהים ותנאי הגלישה מצוינים עבור גולשים מקצועיים שלא פוחדים לקפוץ אל המים בכל תנאי מזג אוויר. קיץ חורף סתיו אביב, תמצאו אותם בתוך המים מנסים לתפוס גלים. תנאי הגלישה הייחודיים במקום זה הופכים אותו לידוע ולאהוב. גם אם אינם מתעניינים או יודעים לגלוש, בואו לכאן, התרשמו מקו החוף היפיפה ועקבו אחר ביצועי הגולשים.

 

המגדלור של קייפ אוטוווי (Cape Otway Lighthouse)המגדלור בקייפ אוטווי הוא המגדלור העתיק ביותר באוסטרליה והוא נבנה בשנת 1848. המראות שנגלים ממעלה המגלור הם לא פחות מעוצרי נשימה. בדרככם אל המגדלור תעברו בנסיעה בתוך יערות סבוכים של עצי אקליפטוס גבוהים במיוחד. אל תיסעו מהר, ונסו לחפש את הקואלות שנמצאות כאן בהמוניהן על צמרות העצים. הדרך הטובה ביותר לגלות אותן היא לראות רכבים פרטיים ושל חברות מטיילים עוצרות בצידי הכביש זה ה"אות" שנמצאו קואלות. באזור זה נמצאות עשרות רבות של קואלות והן יושבות להן בנוח ומנמנמות להן על העצים. זה ללא ספק אחד המקומות הנפלאים לראות קואלות בטבע. כשתגיעו לאזור המגדלור יתגלה לכם קו החוף הנפלא של קייפ אוטווי. ניתן לעלות במעלה המגדלור ולצפות על קו החוף למזרח ולמערב. המדרגות הלולייניות העתיקות שמובילות למעלה המגדלור מאתגרות בהחלט אבל שוות את הטיפוס. במקום יש גם בית קפה- מסעדה בו ניתן לעשות הפסקה קצרה לארוחת צהריים וליהנות מהמרחבים הירוקים.

 

חוף הספינות הטרופות (ShipWreck Coast)האזור שבין קייפ אוטווי לפורט פיירי מכונה באופן מסורתי "חוף הספינות הטרופות" שמה של רצועת חוף זו נקשר בהיעלמותן וטביעתן המסתורי של כ-80 סירות בפרק זמן של 40 שנה בלבד. בפועל כנראה מדובר על שילוב שבין תנאי אקלים קשים המאופיינים בערפילים כבדים עם קו חוף מפורץ ועמוס בשרטונים. אבל כמובן שהדבר היווה כר פורה לצמיחתן של סיפורי בלהות על שדים ורוחות שטורפים את הספינות בלב ים ומטיחים אותן שבורות אל קו החוף. אחד המקומות המפורסמים לאורך חוף הפינות הטרופות הוא חוף המכונה Loch Ard Gorgeעל שמה של אחת הסירות המפורסמות שנטרפה בחוף בשנת 1878. הסירה הגיעה אל קו החוף מאנגליה ובלילה האחרון למסעה טבעה באזור על כל נוסעיה פרט לשניים. האחת אווה קארמייקל צעירה בת 18 צפה על שברי הספינה עד שהתגלתה בידי קצין אמיץ שאף הוא היה על הסיפון בשם טום פירס. טום עלה על החוף וכשהבחין בה חזר להציל אותה בגבורה רבה. האגדות מספרות על סיפור אהבה שנרקם בין השניים, אם כי הסוף האמיתי היה הרבה פחות רומנטי כאשר היא חזרה לאנגליה והוא נותר באוסטרליה. אבל זה טיבן של אגדות. כך או כך, באזור זה ניתן לרדת אל קו החוף כמו גם להתרשם מצורות הנוף הייחודית שהמים מעצבים בסלעים לאורך שנים בפוררם את האבן הרכה וביצירת קו חוף מפורץ ומפוסל כמו שרק הטבע יותר לייצר.

 

מדרגות גיבסון (Gibson Steps)עוד אתר מומלץ מאוד לביקור. הכביש יוביל אתכם לצוק תלול המצוי מעל חוף גיבסון הנפלא אך הגועש והמסוכן לרחצה. במאה ה-19 נחצבו בסלע מדרגות שאפשרו לרדת אל קו החוף ממעלה הצוק. הפרויקט שהיה מורכב ולקח זמן רב לחציבה הוביל בסופו של דבר לנקודת גישה חשובה ומשמעותית לקו החוף. המדרגות המקוריות שנחצבו בסלע הוחלפו כבר מזמן במדרגות בטון נוחות עם מעקה. הירידה תלולה וקשה למי שאינו חובב מדרגות, העלייה מאתגרת אף יותר. אך אין ספק שהמאמץ שווה! רדו אל חוף גיבסון, צפו בחוף הים הגועש ובעמודי הסלע הנפלאים הפזורים לאורך החוף.

 
איך מגיעים
אל הגרייט אושן רואד קל מאוד להגיע ברכב פרטי הן מאזור מלבורן במזרח והן מאזור אדלייד במערב. עלו על הכביש המהיר וסעו לפי השילוט שיכווין אתכם לכיוון הגרייט אושן רואד (השילוט הוא בצבע חום מאחר ומדובר וכל הכביש נחשב אתר תיירות אחד גדול).  דרך אחרת היא להגיע בתחבורה ציבורית- קווי רכבת ואוטובוס מגיעים מהערים הגדולות מלבורן ואדלייד עד לתוככי היבשת ומשם קווי אוטובוס ממשיכים ונוסעים בשני הכיוונים לאורך הכביש. החיסרון הוא שלא תמיד תוכלו לעצור בכל מקום שתרצו והתחנות הן בדרך כלל בעיירות עצמן ולא תמיד באתרי התיירות הסובבים אותן. אם אתם מתכננים להגיע לגרייט אושן רואד ולחזור לאחר מכן למקום ממנו יצאתם (כלומר לא לצאת ממלבורן ולהגיע בסופו של דבר לאדלייד לדוגמא) דעו שניתן לעשות את הדרך חזרה דרך כביש מהיר העוקף את הגרייט אושן רואד. מאחר והכביש של הגרייט אושן רואד הוא צר ומפותל ובחלקים מסוימים אף חד נתיבי מומלץ לנסוע בו רק כדי ליהנות מהנוף ומהאטרקציות לאורך הדרך, ולכן את הדרך חזרה מומלץ לעשות בכביש המהיר.
 
טיולים מאורגנים
אם לא בחרתם להגיע לאזור הגרייט אושן רואד ברכב פרטי דרך מומלצת היא לעשות זאת באמצעות טיול מאורגן. חברות טיולים רבות מוציאות טיולים בני יום עד שלושה ימים לאזור הגרייט אושן רואד. טיולי יום כאלה עולים בדרך כלל בין 100-120 דולרים ליום טיול והם כוללים בדרך כלל אוטובוס מטיילים, ארוחת צהריים ומדריך לאורך יום שלם. הטיולים הללו יוצאים ממלבורן במזרח או מאדלייד במערב וניתן לרכוש אותם בסוכנויות המטיילים במרכזי הערים. אופציה כזאת יכולה לצאת מאוד משתלמת מבחינה כללית אם משקללים כנגדה עלויות של שכירת רכב, עלויות דלק ושירותי הדרכה וכניסה לאתרים.

הוסף תגובה