סיציליה הוא האי הגדול ביותר בים התיכון הממוקם אל מול חופיה של איטליה (רבים מכנים אותו "הכדור הנבעט ע"י המגף האיטלקי"), על אף השתייכותו מבחינה מדינית לאיטליה הוא נהנה ממידה רבה של אוטונומיה שלטונית ונמצא במעמד של מחוז איטלקי כמעט עצמאי. יש בו מושל של האי, לאי יש בירה משלה (פלרמו) שנחשבת גם לעיר החמישית בגודלה באיטליה כולה, ולכן סיציליה היא ללא ספק יעד תיירותי עצמאי העומד בפני עצמו במנותק מאיטליה. תיירים רבים מגיעים לטיול וביקור באי סיציליה שמצליח לספק חוויות ואטרקציות לטיול של שבוע ואף יותר מכך.
 
העיר הגדולה ביותר על האי היא הבירה פלרמו (Palermo) אם חפצתם לראות עיר אירופאית קלאסית מצד אחד אך עמוסה ורועשת ומלאת זיהום אוויר מאידך זוהי פלרמו. היא מלאה באטרקציות תיירותיות ויש הרבה מה לראות בה, אך רוב המטיילים והתיירים הרבים המגיעים לסיציליה לזמן קצר מעדיפים לדלג עליה כי יש עוד רבות כמוה ויפות ממנה ולהמשיך לערים המעניינות יותר בעיר, להגיע אל הכפרים הנידחים בהם ניתן להרגיש את אורח החיים הכפרי המסורתי והאמיתי המאפיין את סיציליה וליהנות מאופי התרבותי הייחודי של האי.
 
לצד הטיולים בין כפר לכפר ובין עיר לעיר סיציליה גם התברכה באתרי טבע מרהיבים וייחודיים כמו הר הגעש הפעיל אטנה (Mount Etna) שנחשב להר הגעש הפעיל הגבוהה ביותר באירופה. אם חפצה נפשכם בטיול עירוני שליו, תוכלו לעשות זאת בקלות רבה באמצעות רכב שכור שיוכל לקחת אתכם מנקודה לנקודה עירונית או כפרית. עם זאת ניתן גם לבחור בטיול מעט אתגרי יותר ולצאת לטרקים באזור הר אטנה שאומנם לא ניתן להעפיל לפסגתו (מטעמי בטיחות- שכן ההר מרבה להתפרץ בלשונות לבה ללא הודעה מוקדמת), אך בהחלט ניתן להסתובב ולטייל בשמורה המקיפה אותו ולטפס עד בערך מחצית גובהו ומשם להשקיף את לועות הלבה המרהיבות שלו.
 
אזור טבע פראי נוסף הוא אזור הרי מדוניה (Madonie) זהו רכס מצוי בצפון האי המתחיל בתוככי האי ומגיע ממש עד לשפת הים המשיק לאי באזור חופיו הצפוניים. הנופים הנשקפים מרכס ההרים מרהיבים ונקודות ההתיישבות והמבצרים שנבנו על המצוקים עוצרי נשימה ובהחלט שווים את ההשקעה של להגיע לחזות ולהתרשם מהיופי.
 
אם חפצה נפשכם בקצת נופש תוכלו לשלב את הטיול בסיציליה עם שיט  לכיוון האיים האיוליים (Isole Aeolian) אלו קבוצת איים נפלאה הנמצאת מרחק של כ-3 שעות הפלגה מחופיה של סיציליה. אלו ארבעה איים המסונפים מוניציפאלית לסיציליה ובהם ניתן למצוא את החופים היפים והמתוירים ביותר באזור. האי הגדול מבין הארבעה ליפארי הוא גם המתוייר והעמוס ביותר. בעונת הקיץ, כאשר השמש מחממת את המים והחופים הזהובים האיים האיוליים הופכים להיות אטרקציה תיירותית בשם עצמה, ועומס התיירים בהם הולך ועולה.

מה כדאי לראות ולעשות ב סיציליה

פלרמו (Palermo)

עיר הבירה של סיציליה היא הגדולה העמוסה והרועשת מבין כל הערים על האי. יש בה המון אטרקציות לתיירים. מרכז העיר נמצא באזור "מפגש ארבע הפינות" (Quattro Canti)זהו למעשה מפגש שני הרחובות הראשיים של העיר המצטלבים ביניהם בכיכר Piazza Viglienaשנחשבת לאחד האזורים המרכזיים והמתוירים ביותר בפלרמו. אטרקציה מרכזית נוספת בעיר הוא הפרלמנט הסיציליאני המכונס בארמון המלוכה "ריאלה נורמני". זהו מבנה מרהיב אשר בנייתו הושלמה במאה ה-9 לספירה ומכאן סגנונו העתיק והייחודי. בפינת הביזאר של העיר תוכלו לבקר במנזר הקפוצ'ינים (Capiccini)שם תוכלו לחזות בכ-8000 גופות חנוטות של הנזירים הקפוצ'ינים שנחנטו והולבשו במיטב הבגדים לאורך מאות שנים (בין המאה ה-16 ועל תחילת המאה ה-20). הגופות שמורות היטב הודות לתהליך החניטה הייחודי ומסודרות במנזר לפי שיוך תרבותי, ייחוס וסוג המקצוע של הנפטר.

טאורמינה (Taormina)

זוהי אחת מנקודות החן המפורסמות והיפות ביותר על האי. העיר טאורמינה בנויה על מצוק בצידו הצפון מזרחי של העיר, היא משקיפה מצד אחד על שיפולי הר הגעש המרהיב אטנה ומן הצד השני על חופיה המרהיבים של סיציליה ועל מימי הים התיכון. מיקומה האולטימטיבי הופך אותה ליעד תיירותי קסום לאלו שרוצים להתאהב בשלווה הפסטוראלית של האזור, אך גם להתרשם מהדרמטיות של עיר ציורית הבנויה על מצוק תלול וחוסה בצילו של הר הגעש האימתני. בלב ליבה של טאורמינה עובר מדרחוב קורסו אומברטו (Corso Umberto)זהו מדרחוב נחמד ופסטוראלי המוקף בבתי קפה חביבים. נעים לטייל כאן ולחוות את האווירה. עשירי סיציליה הקימו בטארומינה את בתיהם ולכן ניתן למצוא כאן לא מעט אחוזות יפות הבנויות בצורה ציורית. בתים גדולים אלו אשר נבנו כאן החל מהמאה ה-15 מעוצבים בקפידה ובנויים בסגנון ארכיטקטוני גותי ייחודי.

הר אטנה (Etna)

אתר הטבע הפופולארי והמפורסם ביותר בסיציליה הוא ללא ספק אזור הר אטנה. מדובר על הר הגש הפעיל הגבוהה ביותר באירופה, אזור פסגתו ולועו מכוסים שלג ולכן לראות התפרצות לבה שלו על רקע הנוף המושלג היא חוויה דרמטית ומריבה במיוחד. לא ניתן להגיע אל הפסגה שלו מטעמי בטיחות (ההר מתפרץ התפרצות משמעותית אחת לכמה שנים וללא הרתעה מוקדמת), אך גם מבלי להגיע עד לפסגה ניתן לצפות על הפסגה ממספר נקודות לאורך הטיפוס. ההר בשיפוליו מכוסה ביערות אורנים יפים, יש על ההר לא מעט אזורים וולקניים ואם תהיו ברי מזל תוכלו אף להבחין בלבה הבוקעת וזורמת בנחילים של לשונות אש כתומות בוהקות.

אזור האיים האיאוליים (Isole Eolie)

אזור האיים האיאוליים הוא אזור נופש ובילוי נפלא לחופי סיציליה. ניתן להגיע אל האיים (ארבעה גדולים ועוד שלושה קטנים יותר) באמצעות קווי מעבורות המקשרות בין האיים ושטות מספר פעמים ביום בתדירות קבועה. אזור האיים הוא כולו אזור וולקאני כאשר האיים עצמם הם למעשה התרוממות של הרי געש (חלקם פעילים) אל מעל לאדמה. האיים ידועים במעיינות החמים שבהם (הודות לפעילות הוולקאנית השופעת באזור) הבוץ המינראלי שתיירים רבים נוהרים לאזור המרחצאות ובריכות הבוץ על מנת למשוך בו את גופם. החופים של האיים נפלאים אף הם ומתאימים במיוחד בשיא עונת הקיץ לנופש חלומי (אך עמוס ומלא בתיירים רבים מכל אירופה שמחפשים גם הם מקום נפלא לרבוץ בו על החוף).

צילום: Giovanni

תרבות

סיציליה הוא אי בעל נופך תרבותי והיסטורי מיוחד. שרידים רבים של התרבות הרומאית המפוארת ששלטה פה בתקופת תור הזהב של האימפריה הרומית עדיין ניכרים בנקודות ההתיישבות הרבות. יש לא מעט תיאטראות רומיים אותנטיים בערים הגדולות (ביניהן גם בפלרמו הבירה וגם בטאורמינה). התיאטראות הללו שופצו והוסבו לאזורי אירועים וכנסים ונערכים בהם (בעיקר בתקופת הקיץ) מופעים שונים: קונצרטים, אופרות, תערוכות וכד'. בנוסף באזורים הכפריים יותר ניתן ליהנות מהתרבות הכפרית של אנשי ההרים של סיציליה, סגנון החיים בכפר שונה מאוד והעירוניים ועל מנת להרגיש את אופייה האמיתי של סיציליה מומלץ להרחיק אל הכפרים הנידחים הללו ולטעום את טעמה האותנטי של התרבות הסיציליאנית.

טיולים

הטראקים המומלצים והמפורסמים ביותר הם כמובן באזור הר אטנה. יש לא מעט מסלולי טיול ברמות קושי שונות המעפילות אל אזור פסגת ההר (על אף שכאמור לפסגה עצמה לא ניתן להגיע). ניתן לעשות את המסלול גם באמצעות אוטובוס שטח מיוחד המעלה את התיירים המתקשים בהליכה לנקודות תצפית טובות על לועו המעשן. אך למיטיבי הלכת שבכם יש לא מעט מסלולי טיולים נהדרים.

איך מגיעים

בסמוך לבירת סיציליה פלרמו נמצא שדה התעופה הבינלאומי של האי Falcone-Borselinoשהוא מהווה שער הכניסה התיירותי המרכזי לעיר לתיירים ממדינות אחרות. כמובן שניתן להגיע אל האי גם בשיט מחופיה הדרומיים של איטליה אך רבים מעדיפים לטוס לכאן ישירות משלל יעדים באירופה, וגם טיסות פנים מתוך איטליה עצמה (במידה ובחרתם לשלב את הטיול עם יעדים נוספים באיטליה). אופציה אחרת הוא להגיע באמצעות מסילות רכבת המקשרות את האי עם ערים שונות לאורך קו החוף של איטליה. הקרונות מועלים על מעבורות מיוחדות ומשם ממשיכים את דרכם לתוככי העיר

מחירים

המטבע בסיציליה הוא היורו (מטבע האיחוד האירופאי) וזאת בשל השתייכותה לאיטליה. לפיכך גם המחירים בה אינם מהזולים, אך לא נבדלים מאיטליה או אזור מערב אירופה כולה. כמובן שבאזורים המתוירים יותר (בעיקר הערים הגדולות, ואזור האיים) תעריפי המחירים (הן של לינה והן של אוכל) גבוהים יותר מאשר באזורים הכפריים והנידחים יותר.

אוכל

לצד האוכל האיטלקי המסורתי, המסעדות של סיציליה ידועות מאוד בהיותן מסעדות דגים ופירות ים מעולות. כיאה למטבח קולינארי של תושבי איים ויורדי ים המסעדות המומלצות והטובות ביותר באזור סיציליה הן מסעדות הדגים. בערים הגדולות תוכלו למצוא את כל קשת הסגנונות, אך כאמור המאכלים האותנטיים כאן הם מאכלי הים.

מזג אוויר בסיציליה

מזג האוויר בסיציליה הוא מזג אוויר ים תיכוני קלאסי, הקיץ חם מאוד ולח וגם עמוס בתיירים ואילו החורף קריר וברכסי ההרים אף מושלג. לכן עם אתם לא מעוניינים להיתקל בכל המוני המטיילים מכל העולם מומלץ להגיע בעונות המעבר- סוף האביב, אז כבר מספיק חם (בחודשים מאי-יוני) או תחילת הסתיו (חודשים ספטמבר אוקטובר). עונת הקיץ חמה (יש יאמרו מעיקה) בה החופים נפלאים והמים חמימים, אך גם עמוסים כאמור באלפי תיירים. 

הוסף תגובה

Booking.com