כפר "נאי סוי" ושבט ארוכות הצוואר

כפר "נאי סוי" ושבט ארוכות הצוואר

שבט ארוכות הצוואר המכונה גם בפי המקומיים שבט הקארן (Karen) הוא אחד השבטים המוכרים והמפורסמים ביותר באזור צפון תאילנד, באזור משולש הזהב. שבט ארוכות הצוואר שוכן כל כולו בכפר נאי סוי(Nai Soi) אשר הפך בשנים האחרונות לאטרקציה תיירותית בפני עצמו ובשל כך אף הפך לאתר תיירותי שהכניסה אליו מותנית בתשלום.

תיירים רבים עושים את דרכם לכפר נאי סוי על מנת להתבונן ולהצטלם עם נשות שבט ארוכות הצוואר אשר את שמן קיבלו נוכח המנהג המסורתי של בני השבט לענוד טבעות זהב גדולות וכבדות על צווארן של הנשים ובאופן זה למעשה להאריך באופן מלאכותי ולמתוח את צווארן הרבה מעבר לאורכו הרגיל של צוואר בן אנוש. הטבעות הללו אשר מונחות על צוואר הנשים מגיל צעיר מותחות להן את הצוואר ומעוותות למעשה את צווארן עד שהוא יוצא מכלל פרופורציה. ככל שהאישה מבוגרת יותר כך כמות הטבעות שעונדת על צווארה גדל, ומכאן שכובד משקלו של הזהב רב הרבה יותר ומקשה על תפקודה של האישה בחייה ובפעילות היומיומית שלה. עם זאת מהווה המנהג סמל למעמד וליוקרתה של האישה, וככל שיש לה יותר טבעות על הצוואר היא נחשבת ממעמד חברתי ותרבותי גבוהה יותר וכמובן שהטבעות מהוות סממן תרבותי של יופי בקרב בני שבט הקארן.

הכניסה לתוך כפר הנאי סוי היא כאמור בתשלום, ומטיילים רבים מגיעים לכאן במסגרת טיולים מאורגנים לכפר או טיולי ג'יפים הנערכים באזור צפון תאילנד אשר כחלק מהטיול עוברים גם בכפרן של ארוכות הצוואר. את הטיולים לאזור כפר הנאי סוי ניתן להזמין בסוכנויות המטיילים באזור צ'אנג מאי וגם ברחוב הקווסאן בבנגקוק (לרוב טיול מאורגן לכפר נאי סוי שמוזמן בבנגקוק הוא כחלק מסיור כולל יותר באזור צפון תאילנד וצ'אנג מאי).

 

הוסף תגובה