לאמפון, תאילנד

לאמפון, תאילנד

לאמפון (Lamphun) היא עיר מחוז היסטורית אשר בנייתה מתוארכת למאה ה-7 לספירה. העיר התגלתה בחפירות במאה ה-17 ומאז היא נחשבת לאתר תיירות וזאת בשל הערך ההיסטורי של המבנים והמקדשים אשר נתגלו בו. רבים מגיעים לכאן במסגרת טיול חד יומי מהעיר צ'אנג-מאי הסמוכה לו. העיר לאמפון ממוקמת כ-25 קילומטרים דרומית לעיר צ'אנג-מאי מה שהופך את ההגעה אל העיר לקלה ונוחה יחסית.

שמה של לאמפון נקשר במספר אגדות מסתוריות על ההיסטוריה של בודהה ומעשיו בעיר, כמו כן האגדה מספרת שנשות לאמפון היו נשים יפות במיוחד ושמאזור לאמפון יצאו היפות מנשות תאילנד לכל רחבי הממלכה. תשומת הלב המיוחדת שזכה אזור זה וקדושתו הביאו לכך שהוקמו כאן מספר רב של מקדשים ופגודות מרהיבות. חלק גול מהפגודות מצופות זהב, וכמעט בכל אחת מהן ניתן למצוא את פסלו של בודהה. יש האומרים שברחבי לאמפון ניתן למצוא לא פחות מ-60 פסלי בודהה שונים ומוזהבים המפוזרים בעיר בתנוחות שונות כאשר כל תנוחה כאמור מסמלת סגולה אחרת של בודהה על פי האמונה והמסורת.

אחד המקדישים העתיקים והמפורסמים ביותר באזור למפון הוא מקדש מהאוואן (Wat Mahawan) הוא ממוקם במקביל לחומת העיר העתיקה והוא ניצב במקום כבר מאות בשנים. מקדשים יפים נוספים בהם מומלץ לבקר הם המקדשיםWat Phra That Hariphunchai, ו- Wat Chamthewi.

בסמוך ללאמפון ניתן למצוא את הפארק הלאומי מאי פינג. גודלו כ-1000 קמ"ר והוא מלא במרחבים ירוקים ומרהיבים המזמינים את המבקרים בהם לעשרות מסלולים נפלאים והרבה טבע מוריק שניתן לנצל אותו לטיולים שלווים ופסטוראליים. בתוככי השמורה עובר נהר הפינג שבהמשך נשפך כמפל Ko Luang ויוצר מראה מרהיב שמאוד כדאי לבקר ולראות.

בכפר הסמוך ללאמפון- Ban Nong Chang Khun ניתן למצוא גידולים של פרי התפוח הסיני- פרי עץ הלונגן. הפרי מתוק ודומה בצבעו ובטעמו קצת לתמר צהוב, הלונגן מהווה את אחד הפירות האהובים על תושבי תאילנד ועל תושבי האזור בפרט. בכפר ניתן לראות את עצי הלונגן ואף ליהנות מטעמו הטעים של הפרי.

 

הוסף תגובה