דרווין, אוסטרליה

דרווין, אוסטרליה

דרווין – כרטיס ביקור

שם: דרווין (Darwin)
מדינה: אוסטרליה
חבל ארץ: הטריטוריה הצפונית
שטח: 112 קמ"ר
אוכלוסיה: 120,000 נפש
מטבע: דולר אוסטרלי
שפה: אנגלית
אקלים: האקלים של דרווין הינו אקלים טרופי המאופיין בחלוקה לשני עונות עיקריות העונה הגשומה והעונה היבשה (בין חודש מאי לחודש ספטמבר). הטמפרטורות בדרווין חמות לאורך רוב ימות השנה ואחוזי הלחות בה גבוהים בעיקר בעונת הקיץ. בעונה הרטובה יורדים גשמי המונסון בדרווין והיא חשופה לעיתים לסופות ציקלון. מומלץ לבקר בדרווין בעונה היבשה, מאחר ובעונה הרטובה כמות המשקעים שיורדת בה גבוהה דבר המקשה על הטיול באזור.
תחבורה: דרווין מרושתת על ידי מערכת אוטובוסים נוחה. מאחר והעיר אינה גדולה ניתן להגיע לכל מקום באמצעות אוטובוס בצורה מהירה וקלה. הנסיעות בתוככי דרווין אינן אורכות זמן רב, וכרטיס יומי לתחבורה הציבורית עולה כ-5 דולר אוסטרלים. מומלץ לקנות כרטיס יומי ובאמצעותו לעשות את כל הנסיעות הקצרות להן תדרשו.

דרווין – מידע כללי

דרווין היא עיר הבירה של מדינת "הטריטוריה הצפונית" שהיא אחת מבין המדינות המרכיבות את הפדרציה האוסטרלית. דרווין שוכנת לחופיו של ים טימור לחופה הצפוני של יבשת אוסטרליה. בניגוד לבירות אחרות באוסטרליה דרווין היא עיר בירה קטנה, שקטה ולא צפופה או רועשת במיוחד. כמות התושבים הנמוכה שלה הופכת אותה לייחודית מאוד בנוף האוסטרלי ואכן האווירה בה מאוד שונה. דרווין שוכנת בסמוך למספר פארקים לאומיים גדולים ומפורסמים כמו הפארק הלאומי קאקאדו (Kakadu National Park) והפארק הלאומי ליצ'פילד (Litchfield National Park) מה שהופך אותה למוקד משיכה לתיירים אשר משתמשים בדרווין כנקודת מוצא ונקודת התארגנות לפני היציאה אל הטראקים בפארקים הלאומיים הפופולאריים הללו.

דרווין קרויה על שם אבי תורת האבולוציה צ'ארלס דרווין, ועל אף שהוקמה בסוף המאה ה-19 (בשנת 1869) הספיקה העיר להיחרב פעמיים באופן כמעט כליל, הפעם הראשונה במהלך מלחמת העולם השנייה עת ספגה הפגזות כבדות על ידי חיל האוויר היפני, והפעם הראשונה בסופת ציקלון אימתנית שכילתה שטחים נרחבים בדרווין בשנות ה-70 של המאה ה-20. מאז שוקמה דרווין וכיום היא עיר מחודשת ומתחדשת. ביחס לסופות הציקלון, כיום אין לכם מה לדאוג מאחר וכלקח מנזקי העבר כל המבנים המוקמים בדרווין מאז החרבתה בשנות ה-70 עמידים בפני סופות ציקלון.

דרווין – מה לראות ומה לעשות?

• רחוב מיטצ'ל (Mitchell St.)– רחוב מיטשל הוא אזור הבילויים של דרווין. האזור פתוח לאורך כל שעות היום ועד השעות הקטנות של הלילה והוא מהווה אבן שואבת למטיילים הרבים המגיעים לדרווין ורוצים לצאת לבלות, לשתות ולחגוג לעת ערב. הרחוב קרוב לשפת הים (הוא מקביל לטיילת שנבנתה לאורך קו החוף), ולאורכו נפתחו במרוצת השנים פאבים מסעדות ומועדונים רבים המספקים אטרקציות נפלאות לבילוי לצעירים ואף למבוגרים יותר.

• טיילת החוף של דרווין (Darwin's Citywalk)– הטיילת של דרווין אף היא אחת ממוקדי המשיכה העיקריים של העיר. המונים צועדים כאן לאורך קו החוף היפיפה של דרווין בעיקר בזמן בין ערביים לפני שהשמש שוקעת וצובעת את כל מימי ים טימור בצבעים מרהיבים של אדום, כתום וורוד. לאורך הטיילת יש מקומות ישיבה, בתי קפה ומסעדות ובהחלט ניתן להתרווח, ולהביט אל קו הרקיע והאופק שהופכים צבעוניים בעת שקיעה.

• מבני הממשל של דרווין– כמו כל בירה שמכבדת את עצמה גם בדרווין יש מספר מבני ממשל שמרוכזים ברובם בסמוך לטיילת היפה של דרווין. תוכלו לראות כאן את בניין המושל, בניין הפרלמנט של דרווין, אתרי הזיכרון המנציחים את חללי מלחמת העולם השנייה שנפלו מהעיר דרווין כמו גם את דמות האזרחים שנהרגו בהפצצות הקשות על העיר במלחמת העולם השנייה.

• הגנים הבוטניים (The Botanic Gardens)– הגנים הבוטניים של דרווין יפים ושווים אמוד ביקור. הם אינם מרוחקים מרחק רב ממרכז העיר ומכילים זנים שונים של צמחים שהובאו לכאן במיוחד מכל חלקי אוסטרליה ואף מחוצה לה. תוכלו לסייר בגנים ולהתרשם מן הגידולים הייחודיים למקום. עקב מזג האוויר הטרופי השורר באזור דרווין המשימה להקים כאן גנים בוטניים שיכילו לא רק צמחייה טרופית הייתה מאתגרת במיוחד והצריכה התארגנות מיוחדת מצד המייסדים של גנים אלו.

• חוות התנינים של דרווין (The Crocodiles Park)– למי שמתגעגע לחמת גדר בארץ או שסתם חובב תנינים, חוות התנינים של דרווין היא אטרקציה נפלאה ומעניינת. במקום שורצים לא פחות מ-1000 תנינים מזנים שונים ובגדלים שונים. החווה עוסקת גם בשימור, גם במחקר וגם בהסברה אודות בעל החיים האימתני והאכזרי הזה. ניתן לצפות במקום בחייהם של התנינים, ללמוד עליהם כל מה שרציתם לדעת ופחדתם לשאול, להשתתף בהאכלה של התנינים ועוד. בנוסף לתנינים תוכלו ליהנות כאן גם מפארק זוחלים שונים בהם ניתן אפילו לגעת וללטף (אם חפצה נפשכם בכך). הפארק פתוח מידי יום בין השעות 09:00-17:00 וכרטיס כינסה עולה כ-25 דולר אוסטרליים.
 

 

הוסף תגובה