אדלייד, אוסטרליה

אדלייד, אוסטרליה

אדלייד- כרטיס ביקור

שם: אדלייד (Adelaide)
 מדינה: אוסטרליה
חבל ארץ: אוסטרליה הדרומית
שטח: 1826 קמ"ר
אוכלוסייה: 1,172,000 נפש
שפה: אנגלית
מטבע: דולר אוסטרלי
אקלים: האקלים של אדלייד נוח וממוזג בשל היותה קרובה לשפת הים. הקיץ (שיאו בחודשים ינואר ופברואר) הוא העונה החמה והיבשה, אז הטמפרטורות באדלייד נעות סביב 30 מעלות. החורף (חודשים יולי-אוגוסט) היא העונה הקרה והרטובה, בה הטמפרטורות נעות סביב 15 מעלות.
תחבורה: מערך התחבורה הפנימי של אדלייד מאוד יעיל ונוח. מערכת של אוטובוסים רכבות קלות וחשמליות פעילות בעיר בצורה מיטבית, כך שרישות התחנות לאורך כל נקודות העניין בעיר מאוד יעיל ונוח ומקל את הנסיעה בעבור תיירים. ניתן לרכוש כרטיסים יומיים משולבים המאפשרים נסיעה בכל אמצעי התחבורה הציבורית באופן חופשי ונוח.

אדלייד – מידע כללי

אדלייד היא עיר הבירה של מדינת אוסטרליה הדרומית שהיא אחת מבין חבר המדינות השותפות בפדרציית אוסטרליה הגדולה. העיר אדלייד ממוקמת לחוף ימה הדרומי של אוסטרליה לשפתו של האוקיינוס הדרומי. אדלייד היא העיר החמישית בגודלה באוסטרליה כולה ויש בה אווירה מאוד אירופאית שכן האירופאים שבנו אותה באמצעה של המאה ה-19 הקימו בה מבנים היסטוריים רבים שנותרו עומדים על תילם עד היום ומשווים לעיר מראה של עיר אירופאית קלאסית. הבנייה באדלייד היא בניית אבן אירופאית מאוד, רחובות העיר תוכננו בקפידה על פי סגנון הבנייה האירופאי הקלאסי ועל כן אדלייד היא שילוב מעניין של אירופה באוסטרליה והאווירה בעיר שונה מאוד מאחיותיה ממזרח, הבירות הנוצצות סידני ומלבורן עמוסות גורדי השחקים והמבנים הגרנדיוזיים.

אדלייד היא עיר של אומנים ואומנות היא ידועה בקרב התיירים בזכות הגלריות והמוזיאונים לאומנויות הרבים הפזורים בה. אומנים רבים מוצאים את מקור השראתם באדלייד אולי בשל אופייה האירופאי הקלאסי. אדלייד אוהבת מוזיקה, פאבים ומועדונים רבים מושתתים על טהרת מוזיקת הג'אז וברחבי העיר מתקיימים אירועים שונים של מוסיקה ותיאטרון כמו גם מספר פסטיבלים גדולים של מוזיקת ג'אז, תאטרון פרינג' ואירועים שונים המשלבים בדרך ייחודית את האהבה לאומנות ולמוסיקה.

אדלייד – מה לראות ומה לעשות?

• גן החיות של אדלייד (Adelaide Zoo)– גן החיות של אדלייד ידוע ואהוב על תיירים, הוא ממוקם לא הרחק ממרכז העיר ויש בו מינים רבים ושונים של בעלי חיים שהובאו לכאן מכל רחבי אוסטרליה והעולם. בגן החיות באדלייד מרוכזים מעל 1400 מינים שונים של בעלי חיים. ניתן למצוא כאן כמובן את החיות האוסטרליות המסורתיות כמו קנגורו ודובי קואלה, אך יש כאן גם מינים שונים של עופות, יונקים, טורפים ושאר בעלי חיים מרתקים שעשו מרחקים גדולים עד שהגיעו למשכנם בגן החיות של אדלייד.

• השוק המרכזי של אדלייד (Adelaide Centeral Market)– שווקים הם דרך טובה וידועה בכל העולם על מנת "לטעום" (תרתי משמע) את האווירה המקומית של המקום אליו הגעתם. השוק המרכזי של אדלייד הממוקם ברחוב Grote אשר פתוח בימים שלישי, חמישי שישי ושבת, מכיל לא פחות מ-250 חנויות שונות הפורסות את מרכולתן בין השעות 07:00-17:30 כמובן שהסחורה המשובחת ביותר נמכרת באדלייד בשעות הבוקר, מומלץ להגיע כמה שיותר מוקם על מנת לראות את המסחר האמיתי, ליהנות מן האווירה האותנטית ולא לזכות רק לשאריות של אחר הצהריים. ברחבי השוק גם ניתן לאכול בזול, מסעדות ודוכנים רבים מציעים אוכל "על הדרך" טעים זול ובעיקר אותנטי.

• הרובע ההיסטורי Tce North– חובבי הארכיטקטורה והמבנים ההיסטוריים ימצאו באזור זה את מבוקשם. הרובע ההיסטורי העתיק של העיר מכיל את המבנים הישנים יותר שנבנו בו באמצעה של המאה ה-19, אז החלה אדלייד להתפתח. מסיור קצר באזור תוכלו להתרשם איך היו נראים כאן החיים בראשית ימיה של אוסטרליה. המבנים המפורסמים ביותר הם בית הדואר, ביתו של המושל הראשון, בית הכלא הישן של אלייד ועוד.

• גלריית האומנות של דרום אוסטרליה (The South Australia art gallery)– גלריית האומנות של אדלייד מרכזת את היצירות הבולטות שנוצרו לאורך כל שנות קיומה של מדינת אוסטרליה הדרומית. מוצגים כאן תערוכות של ראשית ההתיישבות באוסטרליה. תוכלו להתבונן ביצירות המגוללות את סיפורי ההתיישבות של האירופאים הראשונים, כמו גם יצירות שנוצרו על ידי האבוריג'ינים, המתיישבים המקומריים באוסטרליה. בנוסף מתקיימות במקום לא מעט תערוכות אורחות של אומנים מובילים מכל העולם המציגים את יצירותיהם בגלריות השונות שברחבי המוזיאון. הכניסה למוזיאון חופשית ואף מתקיימים בו סיורים מודרכים בחינם.

• חוף Glenelg– רצועת החוף הנמצאת על שפת הים בחלקה הדרומי של אדלייד היא רצועת חוף מרהיבה בעל חופים נפלאים הן לטיול והן לנופש. ניתן למצוא באזור החופים מספר מבנים היסטוריים המציינים את המקומות הראשונים שבהם עגנו ראשוני המתיישבים האירופאים על האי האוסטרלי בראשית המאה ה-19 והקימו בו את בתיהם. כיום אזור החופים מפותח מאוד ועמוס אטרקציות לבילוי. מגוון פעילויות מים וספורט אתגרי מוצעים בחופים השונים אשר בראשם עומד חוף Glenelg שהוא אחד החוף הבולטים והפופולאריים באזור.

• חוויית הכרישים של רודני פוקס (Rodney Fox Shark Expeditions)– רודני פוקס הוא אוסטרלי שלפני שנים רבות הותקף על ידי כריש והחליט שבמקום לפחד מהחיות הללו הוא מפתח אליהן דווקא חיבה מיוחדת. פוקס ביחד עם בנו הקים המתחם מיוחד בו הוא פעול לחינוך והסברה בנושא כרישים- על בעלי החיים, סגנון החיים שלהם, חשיבותם למערכת החיים האקולוגית בטבע וחייהם באוקיינוסים. הוא פתח את האטרקציה התיירותית "חווית הכרישים של רודני פוקס" ובה הוא מעביר סדנאות, הדרכות, ושלל פעילויות מגוונות בנושאי כרישים. פוקס, ששנים רבות עברו מאז התקרית הלא נעימה שלו עם הכריש מזמין אתכם לצלילות עם כרישים, צפייה באורח החיים שלהם והתרשמות קורבה ובלתי אמצעית מאותם כרישים מאיימים שאחרי הביקור אצל פוקס יראו לכם ידידותיים יותר מאי פעם.

• צ'אינה טאון (China Town)– כמו בכל עיר גם באדלייד יש את מתחם הסינים המכונה בפשטות בינלאומית צ'אינה טאון. רובע הסינים מצוי לא הרחב מהשוק המרכזי של אדלייד והחיבור בין השניים הוא טבעי. הסינים הם מרבית הסוחרים בשוק כמו גם בעליהן של מסעדות רבות בו. גם צ'אינה טאון היא מקום נפלא לבילוי בעיקר עם הבטן שלכם מקרקרת. מגוון מסעדות סיניות בסגנון אסיאתי מציעות לכם תפריט נפלא של מאכלים בנוסח המזרח הרחוק. הביקור בצ'אינה טאון הוא הרבה מעבר לאוכל בלבד, הוא ספיגת אווירה אחרת וטעימה של תרבות אסיאתית.
 

 

הוסף תגובה