הובארט, אוסטרליה

הובארט, אוסטרליה

הובארט – כרטיס ביקור
שם: הובארט (Hobart)
מדינה: אוסטרליה
טריטוריה: טסמניה
שטח: 1,357 קמ"ר
אוכלוסייה: 205,000 נפש
מטבע: דולר אוסטרלי
שפה: אנגלית ושפות אבוריג'יניות שונות
אקלים: מזג האוויר בהובארט הוא מזג אוויר ממוזג המאופיין ברבע עונות (קיץ וחורף ושתי עונות מעבר). עונת הקיץ היא בין החודשים דצמבר לפברואר ואלו גם המועדים הנוחים ביותר לביקור באזור. עונת החורף היא העונה הגשומה כאשר החודש רווי המשקעים ביותר הוא חוגש אוקטובר.

הובארט – מידע כללי
הובארט היא בירתה של מדינת האי טסמניה, הקטנה מבין מדינות הפדראציה האוסטרלית. היא ממוקמת על האי טסמניה לחופו הדרומי מזרחי בשפל נהר הדרוונט. טסמניה נמצאת לרגליו של הר וילנגטון ההר הגבוה ביותר על האי ממנו ניתן להשקיף על האי כולו וכמובן על העיר הובארט. הובארט נחשבת לעיר הוותיקה השנייה באוסטרליה (אחרי סידני שהיא הקדומה ביותר). גם אבותיהם של תושבי הובארט היו אסירים בריטיים שהובאו אל העיר בתור מושבת עונשין בתחילת המאה ה-19, נלחמו בתושבים המקומיים שהיו על האי וגרשו אותם מאזור שפל הנהר.

הובארט היא עיר קטנה ונעימה, שונה מאוד מהערים הגדולות האחרות של אוסטרליה. נעים לטייל בין רחובותיה, והיא נותרה כשהייתה בימים שהקימו אותה. מבנים עתיקים רבים מפארים את רחובותיה והסיור בהובארט משרה על המטיילים אווירה של שלווה נינוחות ורוגע. מרכז העצבים של העיר מתרכז בעיקר בנמל הובארט, הוא גם המרכז הכלכלי של העיר שהוקמה ומושתת כלכלית על תעשיית המסחר בעיקר בבשר דגים ולווייתנים שניצודים באוקיינוס הדרומי והאוקיינוס השקט. את הסיור בהובארט מומלץ לעשות ברובו ברגל ולהתרשם מהמראות והאווירה.

הובארט – מה לראות ומה לעשות?
• מרכז העיר – אזור מרכז העיר הובארט הוא גם האזור העתיק ביותר בעיר. סיור רגלי קצר של שעה-שעתיים יחשוף אתכם לבנייה המעניינת בסגנון ג'ורג'יאני שמאפיינת את העיר. מומלץ לטייל בין הסמטאות הקטנות וליהנות מהאווירה ומהמבנים הישנים והקלאסיים. אם תרו תוכלו להיצטרף לסיורים מודרכים הנערכים במרכז העיר הובארט ויסייעו לכם להתמצא ולהכיר גם את הסיפורים מאחורי המבנים העתיקים. משם מומלץ ללכת לאזור קו החוף, שם בין סמטאות סלמנקה ניתן ליהנות מהיצע רחב של בתי קפה קטנים ונעימים, מסעדות מקומיות ואווירה קסומה.

• הנמל הישן של באטרי פוינט (Battery Point)- אזור הנמל הישן, אף הוא פינת חמד שנעים לטייל בה בימים בהם לא חם מידי לטיול בחוץ. הנמל הישן היה בעבר כפר עצמאי ועדיין ניכרים בו מבנים המעידים על כך כמו הכנסייה המקומית, מספר בתים מקומיים עתיקים הבנויים אף הם בסגנון ג'ורג'יאני ועוד. אם יש לכם פנאי מומלץ לעשות כאן סיבוב קצר על מנת להתרשם מיופי המקום.

• מוזיאון האומנות של טסמניה- גלריית האומנות המרוכזת בתוך המוזיאון היא מהיפות והמרשימות באוסטרליה. המוזיאון אוצר בתוכו תערוכות יפות של תוצרי תרבות אבוריג'ינית ויש כאן הרבה מה לראות. האומנות האוביריג'ינית ייחודית ולחובבי אומנות הסיור במוזיאון הוא חוויה מרתקת. הכניסה בחינם!

• בית הכנסת היהודי- הפינה היהודית של הובארט היא בית הכנסת היהודי הממוקם ברחוב Argyle. זהו בית הכנסת הראשון והעתיק ביותר שנבנה באוסטרליה. על אף שכיום נמצאים בהובארט יהודים בודדים (פחות ממאה) בית הכנסת פתוח לביקור והוא ללא ספק נקודה מעניינת לישראלים. סיור קצר במוזיאון מספק ללא ספק "טעם של בית" ומראה איך גם בצד השני של העולם ניתן להרגיש פתאום קרוב ומוכר למורשת היהודית.

• הגנים הבוטאניים של הובארט- הגנים הבוטניים של הובארט אף הם אטרקציה מוכרת ומומלצת לחובבי הצמחייה והטבע. הגנים מרכזים סוגים שונים ומגוונים של צמחייה שהובאה לכאן מאזורים רחוקים באוסטרליה. יש כאן אוספים מרשימים של זני צמחים נדירים ולחובבי הטבע זו יכולה להיות בהחלט חוויה מעניינת. הכניסה בתשלום, ולכן למי שמעדיף לראות את הטבע באופן פראי ללא התערבותו של האדם ניתן לראותו באופן פראי וטבעי בשפע ביערות המרהיבים המצויים מסביב להובארט ובטסמניה כולה.

• מפעל השוקולד של חברת קדבורי (Cadbury Chocolate Factory)- חובבי השוקולד מביניכם בוודאי ישמחו לשמוע שחברת השוקולדים הבינלאומית קדבורי פתחה גם בטסמניה מפעל המייצר שוקולד לתושבי האי ואף מייצא מתוצרו לאוסטרליה כולה. הביקור במפעל המרוחק כעשרה קילומטרים ממרכז העיר הובארט מספק כמובן חוויה מתוקה של ריחות וטעימות שוקולדים, כמו גם בילוי במפעל וצפייה בתהליך הייצור המעניין.

 

הוסף תגובה