המוזיאונים הקפיטוליניים, רומא

המוזיאונים הקפיטוליניים, רומא

המוזיאונים הקפיטוליניים (Musei Capitolini) הם למעשה קומפלקס אחד של מספר מוזיאונים העוסקים כולם באומנות עתיקה ובמוצגים ארכיאולוגים. קומפלקס המוזיאונים מקובץ כולו על גבעת הקפיטולין ברומא. את הרעיון להקמת המוזיאונים הגה הפסל האיטלקי המפורסם מיכאלאנג'לו עוד במאה ה-16 לספירה. הוא היה גם זה שתכנן את הכיכר המרכזית שסביבה מקובצים כל המוזיאונים. על אף שהחזון שלו החל את ימיו במאה ה-16 לקח לא פחות מ-400 שנה לפתח, לבנות ולהקים את המוזיאונים עד שהגיעו לתוצרתם הנוכחית.

לאורך השנים התווספו לאוצרות המוזיאון פסלים רבים מתקופות קדומות המשויכים לתקופות קדומות בהיסטוריה של רומא ואיטליה כולה. יש כאן לא מעט פסלים שהועברו ונתרמו למוזיאונים על האפיפיורים השונים, ועל כן הם בעלי אופי דתי מובהק. באוסף המוזיאון לא מעט פסלים של קדושים מפורסמים חלקם פוסלו באבן ואחרים במתכות כמו ברונזה.

גם למי שאינו מתעניין במוזיאונים לאומנות ולארכיאולוגיה צפויה חוויה מעניינת בביקור במתחם המוזיאונים עצמו. האזור המקיף את קומפלקס המוזיאון (גבעת הקפיטולין) הוא איזור תיירותי ראשון במעלה ברומא, ועל כן גם אם אינכם מתכננים להיכנס אל המוזיאונים עצמם, האזור כולו שווה ביקור. כל המבנים המקיפים את הכיכר המרכזית נבנו כאמור החל מן המאה ה-16 ועל כן מעוצבים בסגנון בנייה של ימי הביניים. הבנייה והעיצוב הכללי של המתחם מושכים אליו תיירים רבים המשתאים מסגנון הבנייה ומהנוף היפה הנשקף מכל עבר.

המוזיאונים הקפיטוליניים – מידע שימושי

כתובת: piazza del Campidoglio 1

שעות פתיחה: ימים שלישי-ראשון בין השעות 09:00-20:00, ביום שני המוזיאון סגור.

כרטיסי כניסה: מבוגר: 6.5 יורו.

דרכי הגעה: ניתן להגיע באמצעות קווי אוטובוס: 40, 64 או 170. (*קו 40 הוא קו מהיר)

אתר אינטרנט: http://en.museicapitolini.org/

 

הוסף תגובה