מוזיאון הטבע, ברלין

מוזיאון הטבע, ברלין

מוזיאון הטבע של ברלין (Museum für Naturkunde) המכונה גם מוזיאון הומבולדט (אם תתקלו בכינוי חלופי זה) הוא אחד המוזיאונים המפורסמים והמוכרים בברלין. המוזיאון מכיל תערוכות מרשימות של מעל 25 מליון מוצגים שונים בתחומי מדע רבים ומגוונים ביניהם: טבע, זואולוגיה, מינרלוגיה, ביולוגיה, פלאוטולוגיה (חקר המאובנים) ועוד.

המוזיאון ממוקם במרכז ברלין והוא נחשב לאחד המוזיאונים הפופולאריים ביותר לתיירים וזאת בשל המוצגים הנדירים המוצגים בו לראווה. הוא נחשב למוזיאון הגדול ביותר לטבע בגרמניה כולה והוא נוסד אי שם בראשית המאה ה-19. על אף שהמוזיאון נוסד "רק" במאה ה-19 הוא מכיל אוספים קדומים עוד מראשית המאה ה-18. הוא מכיל לא פחות מ-10,000 זנים שונים של בעלי חיים ומוצגים רבים מתחום הזואולוגיה שהיא ענף מחקר נרחב בקהילה האקדמית המחקרית הגרמנית. כמות המוצגים של המוזיאון כל כך גדולה עד שהאוצרים שלו נאלצו לצמצם את המוצגים ולהציג לקהל פחות מאחוז אחד מכלל המוצגים הנמצאים במחסני המוזיאון.

המוזיאון כיום מכיל שלוש מחלקות מחקר המציגות שלוש תערוכות גדולות נפרדות. מחלקת הזואולוגיה מתמקדת בחקר בעלי החיים, היא מציגה פוחלצים ומוצגים של בעלי חיים רבים ומגוונים מכל העולם ניתן למצוא כאן גם פוחלצים של בעלי חיים אמיתיים שנכחדו מעל פני האדמה ושכיום כבר לא ניתן למצוא פרטים מהם חיים כמו הקואגה והזאב הטזמני. מחלקת המינרלוגיה המציגה מיצגים של אלפי מינראלים שונים ומגוונים שמקור רובם באוסף של האקדמיה הפרוסית מראשית המאה ה-18 בנוסף למינראלים אלה מכילה תצוגת מחלקת המינרלוגיה גם תצוגת מטאורים ומטאוריטים מרשימה. מחלקת פלאונטולוגיה העוסקת בחקר המאובנים ומציגה מאובנים שונים ומגוונים מתקופות פרה היסטוריות קדומות. ניתן למצוא כאן מאובנים עתיקי יומין מהמרשימים שנמצאו והתגלו על פני כדור הארץ עד היום.

אחד המוצגים שמושכים את הכי הרבה תשומת לב במוזיאון הוא שלד הבראכיוזאורוס, שלד דינוזאור ענק המתנשא לגובה של כ-13 מטרים ולאורך של 73 מטרים! זהו שלד הדינוזאור המורכב הגדול ביותר המוצג לקהל כיום ומקורו מאזור טסמאניה הסמוכה לאוסטרליה שם נתגלה בתחילת המאה. עצמותיו של הדינוזאור שוחזרו בצורה מדויקת ואף רובן שייכות לאותו בעל חיים אחד שנקבר באדמה לפני מיליוני שנים. המייצג מושך תשומת לב רבה וזוכה לפופולאריות בשל הייחודיות שלו וגודל העצום שלו (נסו להצטלם למרגלותיו- זו בהחלט חוויה מיוחדת!).

מוזיאון הטבע- מידע שימושי

כתובת: Museum für Naturkunde Invalidenstrasse 43 10115 Berlin Germany

 כתובת מייל ליצירת קשר: info@mfn-berlin.de

שעות פתיחה: ימים: ג',ד',ה',ו' בין השעות: 09:30:18:00, ימים שבת ו-א' בין השעות: 10:00-18:00 יום ב': המוזיאון סגור.

כרטיסי כניסה: מבוגר- 6 יורו, ילד- 3.5 יורו

דרכי הגעה: באוטובוס יש לקחת קווים: 120,123,147,240,245,247 בחשמלית יש לקחת את אחד הקווים הבאים: M6, M8, 12.

אתר אינטרנט: http://www.naturkundemuseum-berlin.de/en.html

 

הוסף תגובה