מוזיאון גרמניה המזרחית, ברלין

מוזיאון גרמניה המזרחית, ברלין

מוזיאון גרמניה המזרחית (DDR Museum) הוא מוזיאון חדש יחסית על המפה הגרמנית. ראשיתו בשנת 2006 אז הוקם לאחר שמיסדו, האנתרופולוג הגרמני פיטר קנצלמן הופתע לגלות שאין שום מוזיאון המגולל את סיפורה של גרמניה המזרחית שהייתה קיימת מתום מלחמת העולם השנייה ועד לנפילת החומה בשנת 1989. למעשה לגרמניה המזרחית פרק חשוב בהיסטוריה הגרמנית של העת המודרנית ויש עניין רב בעיקר לציבור בגרמניה לשמר את המורשת וההיסטוריה הגרמנית גם בתקופה בה גרמניה הייתה חצויה.

ברלין נבחרה כאתר המתאים ביותר להקמת המוזיאון גם בשל היותה בירתה של גרמניה המאוחדת וגם בשל היות ברלין חצויה אף היא באמצעה בתקופה בה גרמניה הייתה מחולקת. המוזיאון הוקם בסמוך לגשר קארל, על גדות נהר השפרה. האזור כיום מהווה את מרכז ברלין ובעבר היה מקום מושבם של משרדי הממשלה של גרמניה המזרחית.

המוזיאון עוצב בצורה חדשנית ואינטראקטיבית כך שהוא מזמין את המבקרים בו לחוות את החיים בגרמניה המזרחית במגוון תחומי חיים: קניות, מגורים, משפחה, תקשורת, תרבות צעירים, אופנה, בידור וכד'. המבקרים במוזיאון מוזמנים לחיות את החיים של תושבי גרמניה המזרחית וזאת הודות למלאכת שחזור קפדנית שנעשה במקום שהן תוצר של עשרות רבות של שנות מחקר ומוצגים רבים אותנטיים שנאספו מאזרחי גרמניה המזרחית לשעבר.

המוצגים מסודרים ב-17 חללים שונים המחולקים לנושאים שהיו מנת יומם של תושבי גרמניה המזרחית. המבקרים יכולים להיכנס לתוך דירת מגורים אופיינית, לטייל ברחובות גרמניה המזרחית המשוחזרים, לעשות קניות, ואפילו להרגיש איך זה לחיות בעולם ממושטר תחת מעקב סמוי של סוכנויות הביון באמצעות שתילת אמצעי האזנה סמויים בחלקים מסוימים במוזיאון.

המוזיאון מכיל כמה עשרות אלפי מוצגים חלקים משמעותיים יותר וחלקם פחות מתקופתה של גרמניה המזרחית וללא ספק עושה מלאכת שימור ושחזור נאמנה לאחת התקופות החשובות בהיסטוריה הגרמנית המודרנית.

המוזיאון זוכה לפופולאריות רבה בקרב תיירים גרמניים זאת הודות לנושאו המרתק, אך ללא ספק גם לאופיו, דרך התצוגה שבו והיותו נגיש ואינטראקטיבי לתיירים מכל הגילאים. קטנים וגדולים מוצאים בו עניין.

מוזיאון גרמניה המזרחית – מידע שימושי

כתובת: Karl-Liebknecht-Str. 1 direkt an der Spree, gegenüber dem Berliner Dom 10178 Berlin

שעות פתיחה: ימים א'-ו' בין השעות: 10:00-20:00 יום שבת בין השעות: 10:00-22:00

כרטיסי כניסה: כרטיס רגיל: 6 יורו, כרטיס מוזל: 4 יורו, סטודנטים: 3.5 יורו.

דרכי הגעה: באוטובוס בקווים: 100,200,248 ברכבת התחתית יש לרדת בתחנת: Spandauer Straße station

אתר אינטרנט: http://www.ddr-museum.de/
 

 

הוסף תגובה