המוזיאון הגרמני להיסטוריה, ברלין

המוזיאון הגרמני להיסטוריה, ברלין

המוזיאון הגרמני להיסטוריה הוא ללא ספק אחד המוזיאונים החשובים לכל גרמני בברלין. המוזיאון אוצר בתוכו 1000 שנות היסטוריה של האומה הגרמנית, החל מראשית ההתיישבות על אדמת גרמניה, דרך השושלות המתחלפות, רפובליקת ויימאר,שתי מלחמות העולם התקופה שבה גרמניה הייתה מחולקת בין מזרח ומערב וכמובן ההיסטוריה המודרנית של גרמניה, לאחר נפילת החומה.

המוזיאון הוקם אומנם רק בשנת 1987 במתכונתו הנוכחית, אך שורשיו של המוזיאון נעוצים אי שם במאה ה-19, בשנת 1875 אז הוחלט להפוך את המבנה שבו הוא ממוקם עד היום למוזיאון הצבא. על אף שהמוזיאון מאכלס את המבנה המפואר שבו הוא ממוקם רק מן המאה ה-19 המבנה המרשים עומד על תילו כבר מסוף המאה ה-17. ייעודו המקורי של המבנה היה לשמש נשקייה. מכאן גם הגרמני של המבנה הקרוי עד היום "צויגהאוס" (נשקיה). המבנה תוכנן ונבנה בסגנון הבארוק ושימש כאמור כנשקיה עד המאה-19 אז הפך בשנת 1875 למוזיאון הצבא.

במלחמת העולם השנייה ניזוק המבנה קשות ועבודות השיקום בו נמשכו כמעט 20 שנה, אז גם שונה ייעודו להיות המוזיאון הגרמני להיסטוריה. מאז שנחנך המוזיאון הוא עבר מספר שיפוצים והחרבות ונוסף לו בשנת 2004 אגף חדש לגמרי שעיצובו החדשני ניכר ושונה מאוד בתכלית מאותו מבנה "נשקייה" מקורי שעוצב בסגנון הבארוק. לחצר הפנימית המקורית של המבנה נוספה תקרת זכוכית מרהיבה המאפשר למבקרים לצאת אל החצר גם בעונת החורף ובעיתות גשם.

עם הקמתו של המוזיאון היהודי של ברלין חוברו שני המוזיאונים באמצעות מנהרה תת קרקעית. מעבר לחיבור הפיזי ביניהם שאף האדריכל של המוזיאון היהודי שהחיבור יהווה חיבור מטפורי בין שני העולמי: הגרמני והיהודי, על מנת להדגים את הקשר ההדוק והבלתי ניתן לפירוק בין ההיסטוריה הגרמנית לבין ההיסטוריה היהודית השלובה בה לכל אורכה.

על תצוגת המוזיאון
המוזיאון כאמור עורך סקירה דרך מוצגים ותערוכות של מעל 1000 שנות היסטוריה גרמנית. התצוגות בו מחולקות על פי תקופות. בקומה הראשונה של המוזיאון ניתן לבקר בתערוכה המתארת את המציאות של גרמניה במאה ה-20 מתקופת מלחמת העולם הראשונה ועד לימינו אנו (כולל תצוגה מקיפה ומרשימה על מלחמת העולם השנייה ותקופת הפיצול של גרמניה למדינה המזרחית והמערבית). הקומה השנייה של המוזיאון מכילה תערוכה של תקופות קדומות יותר בהיסטוריה הגרמנית, היא מתחילה את ימיה מהתקופה הרומית ומגיעה עד לתחילת מלחמת העולם הראשונה.

המוזיאון הגרמני להיסטוריה – מידע שימושי

כתובת: Unter den Linden 2

שעות פתיחה: המוזיאון פתוח בכל ימות השבוע בין השעות 10:00-18:00

עלויות כניסה: מבוגר 5 יורו (ילדים- כניסה חינם)

אתר אינטרנט: http://www.dhm.de/ENGLISH/index.html (חלקים נרחבים מהאתר מוצגים בגרמנית בלבד).
 

 

הוסף תגובה