המוזיאון לטלוויזיה ולרדיו, ניו יורק

המוזיאון לטלוויזיה ולרדיו, ניו יורק

המוזיאון לטלוויזיה ולרדיו (The Paley Center for Media) זוכה למקום של כבוד ממש בלב מנהטן, בשדרה החמישית הידועה בהיותה המפוארת והאליטיסטית ביותר מבין כל שדרות העיר. לא בכדי זוכה המוזיאון למקום כה נכבד ויש הרואים בכך מעין אלגוריה למעמדם של הרדיו ולימים הטלוויזיה בלב ליבה של התרבות האמריקאית הפופולארית.

אין עוררין על כך שהרדיו והטלוויזיה כבשו את לב הצופים האמריקאים מהרגע שהגיחו לתודעה הציבורית: הרדיו במאה ה-19 והטלוויזיה במאה ה-20. האמריקאים העריצו ועדיין מעריצים את המסך הקטן והתרבות הפופולארית כפי שנשקפת מבעד לכמעט 100 שנה של טלוויזיה ושידורים ציבוריים ומסחריים יכולים להוות עדות מרתקת למחקר אנתרופולוגי על התגבשות והתהוות התרבות האמריקאית במאה ה-20. מוזיאון הטלוויזיה והרדיו הוא למעשה היכל התהילה של הרדיו והטלוויזיה האמריקאים. מלב מנהטן שיש המייחסים לה את המקום ש"שם הכל התחיל" שרים שיר הלל לתרבות הפופולארית האמריקאית.

במוזיאון מגוון תצוגות דינאמיות ודיגיטליות כיאה לשידורי הטלוויזיה המציגות את ההיסטוריה של שידורי הרדיו והטלוויזיה באמריקה. גלגוליהם הראשונים של מקלטי הרדיו והטלוויזיה כפי שהגיחו לאוויר העולם בראשית ימיהם והתפתחויות הטכנולוגיות שחלו בהם. מעבר לתצוגה הטכנולוגית ישנם גם עשרות מסכים ועמדות צפייה המאפשרות לאמריקאים ולחובבי הסדרות האמריקאיות להיזכר בכל סדרות הקאלט של הטלוויזיה האמריקאית, להיזכר בדמויות שובות לב שהפכו ברבות הימים לגיבורות תרבות של ממש. ניתן לצפות בסדרות הדרמה סוחטות הדמעות והסיטקומים המצחיקים שמככבים על המסך הקטן באמריקה ובכל העולם כבר עשרות בשנים.

חובבי שידורי הטלוויזיה והסדרות האמריקאיות ימצאו את המקום הזה כמרתק, וככזה שניתן להעביר בו שעות רבות של ביקור המשלב נוסטלגיה עם רגעים בלתי נשכחים של כיף וחוויה.

המוזיאון לטלוויזיה ולרדיו- כמה טיפים ומידע שימושי:

כתובת: The Paley Center for Media (formerly the Museum of Television & Radio) 25 West 52 Street New York, NY 10019

שעות פתיחה: ימים ד'-א' בין השעות: 10:00-18:00 ימי חמישי: בין השעות 10:00-20:00, ימים ב' ו-ג' המוזיאון סגור.

כרטיסים: מבוגר: 10 דולרים, סטודנט/פנסיונר: 8 דולרים, ילדים (מתחת לגיל 14): 5 דולרים.

אתר הבית: www.paleycenter.org
 

 

הוסף תגובה