מוזיאון השעווה מאדאם טוסו, לונדון

מוזיאון השעווה מאדאם טוסו, לונדון

מידע כללי
מוזיאון השעווה של "מאדאם טוסו" (Madame Tussauds Museum) הוא אחד מהאטרקציות התרבותיות המרכזיות בלונדון. לא ניתן להשלים ביקור ראשון בלונדון בלי לבקר בסניף הלונדוני המקורי של מוזיאון השעווה. המוזיאון שכבר הספיק לתפוס לו שם עולמי ולהקים סניפים מקבילים בבירות שונות בעולם (ברלין, אמסטרדם, ניו יורק, לאס ווגאס וכד') שומר אמונים ומקום ראשון לסניפו הלונדוני המקורי שהוא הגדול ביותר, המפואר ביותר והמרשים ביותר.

מוזיאון השעווה של מאדאם טוסו קרוי על שם מרי טוסו שהייתה אומנית פיסול בשעווה ומהיוצרות הראשונות של הפסלים במוזיאון. המוזיאון כולו מציג מגוון מייצגים של דמויות בגודל מלא המפוסלות בשעווה בדייקנות וקפדנות מרבית על הפרטים הקטנים ביותר. המוזיאון מכיל כמאה דמויות (בגודל טבעי) של מדינאים, פוליטיקאים, מוזיקאים, אנשי תרבות ורוח בעבר ובהווה הניצבים בחללי המוזיאון השונים, ומוכנים "לפגוש" את הקהל שנוהר בהמוניו על מנת להצטלם עימם.

מה לעשות במוזיאון?
התצוגה הראשית במוזיאון כוללת שורה של חללים ואולמות בהם מבקרים באופן חופשי, מסלול הביקור במוזיאון כולל מעבר בכל החללים של המוזיאון ובכל התצוגות. המבקר עובר בין אולמות ועולמות של מוסיקה, תרבות, מהפכנים היסטוריים, מדינאים, עולם הקולנוע וכד'. בכולם עומדות הדמויות בתנוחות אופייניות עם תפאורה מתאימה מסביבן וממתינות שהתיירים הרבים יצטלמו איתן.

מרתף האימים – חלק זה של המוזיאון מיועד לכל אלה שהפחד אינו אחת מהתכונות המרכזיות שלהם. מדובר על תצוגה מפחידה של מיטב זוועות האינקוויזיציות, מתקני עינויים וכל מיני פושעים מפורסמים בהיסטוריה של אנגליה ואירופה שמצאו את מותם בכל מתקני ההריגה והעינויים המשונים הללו. תוכלו לראות כמה "ראשים ערופים" של גיבורים מפורסמים בהיסטוריה (למשל ראשם של מארי אנטואנט ושל ג'ק המרטש). בנוסף יש גם חוויה אינטראקטיבית כלל חושית במרתף האימים. מדובר על מסלול המדמה סיור ברחובות לונדון בלילה חשוך בימיו של ג'ק המרטש. התיירים הולכים ברחובות כאשר פושעים מפחידים אותם וקופצים עליהם מכל פינה ומאיימים לרצוח, לדקור, לחטוף לאיים וכד'. הפושעים הם שחקנים אמיתיים שבמיומנות ובדייקנות מצליחים להפחיד את התיירים וזאת מבלי לגעת בהם כלל! (לא לבעלי לב חלש…)

סיור בלונדון– התחנה האחרונה בכל ביקור במוזיאון עוברת בסיור הממונע בהיסטוריה של לונדון. הסיור מורכב ממעין קרוניות זוגיות המעוצבות בצורת המוניות המסורתיות של לונדון (מעין חיפושיות שחורות). כל זוג יושב בקרונית הנוסעת מבעד לתצוגה הסוקרת את כל ההיסטוריה התרבותית של לונדון באמצעות שלל בובות שעווה ממונעות הממחיזות ומקימות לחיים את התקופות ההיסטוריות השונות של לונדון. בסוף הסיור מגיעים אל חנות המזכרות ומסיימים את הביקור.

הפלנטריום של לונדון– הפלנטריום של לונדון צמוד אף הוא למוזיאון מאדאם טוסו ומהווה חלק ממנו. ניתן לרכוש בקופה כרטיס משולב לשתי האטרקציות במחיר מוזל יותר (מאשר אם תקנו כל אחד בנפרד). הפלנטריום הוא קולנוע תלת ממדי של 360 מעלות המציג סרטים בנושאי חלל, עתידנות, עב"מים וכל דבר הקשור לחקר החלל והעולמות האחרים. מומלץ בעיקר לחובבי סרטי המדע הבדיוני וסיפורי החלל. כיום בעידן של סרטי התלת ממד והאיימקס בכל הערים בישראל ובעולם נראה שהפלנטריום מאבד מהרלוונטיות שלו ולכן אם אתם ממש לא פריקים של התחום בהחלט ניתן לוותר ולחסוך זמן וכסף.

קצת פרטים וטיפים חשובים:
כתובת: Marylebone Road, London NW1 5LR
דרכי הגעה: ברכבת התחתית יש לרדת בתחת Backer Street ולצעוד משם כ-3 דקות הליכה ברגל לרחוב Marylebone Road שם ממוקם המוזיאון. באוטובוס ניתן לקחת קווים: 13, 18, 27, 30, 74, 82, 113 בנוסף כמובן שכל נהג מונית ישמח לקחת אתכם אל המוזיאון, הוא מאוד ידוע ומוכר.
שעות פתיחה: המוזיאון פתוח בכל ימות השבוע משעה 09:00 ועד שעה 17:30 (מינימום) בסופי שבוע ובשיא עונת התיירות (בקיץ) הוא פתוח אף עד שעות מאוחרות יותר (18:00, 19:00 ואפילו 19:30 – תלוי בתקופה). מומלץ להתעדכן באתר האינטרנט של המוזיאון.
כרטיסים ומחירים: ניתן לבצע הזמנת כרטיסים אונליין ולקבל הנחה של 10% מהמחיר. בנוסף אם מגיעים וקונים כרטיסים "מאוחרים" (בחצי השעה האחרונה של המוזיאון) ניתן לקבל 50% הנחה על כרטיס (עם זאת ביקור של שעה/חצי שעה במוזיאון בהחלט לא מספק) כמוכן יש כל מיני כרטיסים משולבים למגוון אטרקציות (למשל מוזיאון השעווה + פלנטריום) להלן המחירים הרגילים למוזיאון מאדאם טוסו:
o מבוגר: 28 ליש"ט
o ילד: 24 ליש"ט
o משפחה: 100 ליש"ט
טיפים: מומלץ מאוד להגיע בשעות הבוקר המוקדמות למוזיאון, כי מיד לאחר הפתיחה מתחיל להצטבר תור בשערים שעלול לגזול לכם לפחות שעה של המתנה בתור רק על מנת להגיע לקופות ולרכוש כרטיסים, כמובן שרכישת כרטיסים באינטרנט מקצרת תורים, אבל לא תקצר לכם את ההמתנה בכניסה למוזיאון.
אתר רשמי: http://www.madametussauds.com/London

 

הוסף תגובה