המוזיאון הבריטי, לונדון

המוזיאון הבריטי, לונדון

מידע כללי:
המוזיאון הבריטי (The British Museum) הוא ללא ספק אחד המוזיאונים החשובים בלונדון, באנגליה ובבריטניה כולה. הוא מאגד תחתיו מאות רבות של מוצגים במגוון תחומים: תרבות, אומנות, היסטוריה, ארכיאולוגיה וכד' שהם תוצר של מאות שנים של אימפריאליזם בריטי וגזילת אוצרות של תרבויות שונות עליהן שלטה בריטניה כמו גם שנים של מחקר ארכיאולוגי חפירות וגילוי ממצאים שונים. המוזיאון אשר נוסד לראשונה בשנת 1753 ונפתח לקהל הרחב בשנת 1759 ממוקם בקרבת כיכר ראסל (Russell Square) והכניסה אליו, לשמחת התיירים המבקרים בו, בחינם.

המוזיאון רחב מימדים, הוא כולל מספר קומות עם תצוגות שונות ומגוונות. ניתן למצוא כאן מלבושים, תוצרי תרבות, יצירות אומנות וכד' של תרבויות שונות עליהם שלטו הבריטים בעבר. יש כאן אוסף תחפושות ותלבושות גדול שהובאו למוזיאון מן המזרח הרחוק, הודו, אפריקה דרום אמריקה ועוד. בנוסף ניתן למצוא תערוכה ייחודית של מומיות עתיקות שהובאו למוזיאון ממצרים ונחפרו מתוככי הפירמידות המצריות. אחת מגולות הכותרת של המוזיאון היא אבן הרוזטה שנודעה בעולם המודרני בתור אחד מן הממצאים הארכיאולוגים החשובים ביותר שכן בזכותה הצליחו לפענח את כתב החרטומים העתיק.

מידע תיירותי ופרטים נוספים:
כתובת: Great Russell Street, London בסמוך לכיכר ראסל (Russell Square).
דרכי הגעה: ניתן להגיע ברכבת התחתית באמצעות תחנותHolborn , Tottenham Court Road , Russell Square מכל תחנה יש ללכת מספר דקות הליכה מועט לכיוון כיכר ראסל.
שעות פתיחה: פתוח מידי יום בין השעות 10:00-17:30 (בימים חמישי ושישי המוזיאון פתוח עד שעה 20:30 בערב).
כרטיסי כניסה: הכניסה למוזיאון בחינם עם זאת לעיתים מתקיימות במקום תערוכות ייחודיות שאינן חלק מתערוכת המוזיאון הקבועה ולחללים אלו יש לרכוש כרטיסים במיוחד (פרטים אתר האינטרנט של המוזיאון).
טיפים: משעות הבוקר המוקדמות מצטבר תור גדול בכניסה למוזיאון, תיירים רבים מגיעים לכאן, לעיתים אף בקבוצות מאורגנות גדולות. מומלץ להגיע בשעות הבוקר המוקדמות ולא תיאלצו להמתין זמן רב בתור בכניסה.
• אתר האינטרנט של המוזיאון הבריטי: http://www.britishmuseum.org

 

הוסף תגובה