הר האולימפוס (Olympus Mountain) הוא הר הגבוה ביותר ביוון, הוא ממוקם במחוז תסליה ומתנשא מעל כל ההרים ביוון. גובהו של הר האולימפוס הוא 2,917 מטרים מעל פני הים והוא נחשב לאחד האתרים הטבעיים המרתקים והפופולאריים לטיול ולטראקים ביוון. שמורת הר האולימפוס נחשבת ליעד תיירותי מועדף בשל השילוב המוצלח של נופים נפלאים ומגוונים, טרקים להרפתקניים של טיפוס על הר גבוה וכמובן מטען בלתי מבוטל של היסטוריה וסיפורי מיתולוגיה יוונית קסומים. חובבי הטראקים והטיולים המגיעים ליוון לרוב אינם מוותרים על טרק הטיפוס על האולימפוס שלרוב אורך כשבוע ואם מתכננים אותו בצורה נכונה ולקוחים לדרך גם כמה סיפורי מיתולוגיה ניתן להפוך אותו לחוויה מרגשת ומרתקת של סיפורים וטיולים, של מציאות ודמיון, של היסטוריה והווה ושל "אז" כמו גם "היום".

הר האולימפוס במיתולוגיה היוונית:
מקור שמו של הר האולימפוס הוא במילה היוונית "זורח". הכינוי אולימפוס ("הזורח") ניתן להר בשל ייחוסו כמקום מושבם של 11 האלים השמימיים של המיתולוגיה היוונית. האלים האולימפיים: זאוס, הרה, פוסידון, אתנה, אפרודיטה, ארס, דיוניסוס, אפולו, ארטמיס, הפייסטוס והרמס מתוארים באיליאדה של הומרוס כמי שחיים במרומי ההר שרגליו בקרקע וראשו מעל העננים שוטים נקטר וחיים חיי נצח נהנתנים. למרות מיקומו הגיאוגראפי בעולם הגשמי האולימפוס מתואר בסיפורי המיתולוגיה כמקום ניסתר מעינו של האדם ושאף אינו זוכה למיקום קבוע בעולם המציאות. כמובן שאין שום עדות היסטורית שהר האולימפוס היווני הוא אכן ההר עליו סופרו כל סיפורי המיתולוגיה, ובנוסף כמובן שלא נמצאו עליו שום שרידי אלים. יתר על כן ברחבי העולם פזורים לפחות 18 הרים נוספים המכונים בשם הר האולימפוס (ואפילו פסגת ההר הגבוה ביותר על המאדים אשר נחשבת לפסגה הגבוהה ביותר במערכת השמש מכונה בשם "הר האולימפוס"). לפיכך האולימפוס הפך במרוצת השנים לסמל להר גבוה, שראשיתו בקרקע וראשו אי שם מעבר לעננים.

הטיפוס לפסגת הר האולימפוס:
הטיפוס לפסגת הר האולימפוס אינה משימה קלה. מדובר בטיפוס שיאתגר את אלו חסרי הכושר הגופני שביניכם ועם זאת, מאחר ומדובר באתר תיירותי ובטראק מוכר ומפורסם יחסית יש לא מעט תחנות עצירה, ספסלים בצידי הדרך ונקודות תצפית בהן ניתן לעשות הפסקות להתרעננות.

נקודת המוצא הטובה ביותר לתחילת טרק הטיפוס על הר האולימפוס היא העיירה ליטוחרו (Litcohoro) הנמצאת ממש למרגלותיו של ההר. ליטוחרו ממוקמת כ-90 קילומטרים מהעיר סלוניקי ורוב העניין התיירותי בה מקושר כאמור לטרקים של הטיפוס אל פסגת האולימפוס. במקום יש מספר בתי מלון שרוב הלנים בהם מתכננים להתחיל את הטיפוס, ברחבי העיר יש מספר סוכנויות טיולים שמוציאות טראקים מאורגנים ובכלל ניתן למצוא מפות וציוד לקראת היציאה למסע. נקודת תחילת הטיפוס היא באזור מעיינות פריוניה (Prionia) מהם מתחילים לטפס במעלה ההר. באזור המעיינות ניתן להתארגן ו"להיפרד לשלום" מן הציביליזציה, אפילו יש פאב קטן בו ניתן ללגום עוד בירה אחת ולומר שלום לעולם הגשמי ולעבור אל המסע לכיוון פסגת האלים.

Prionia, צילום: Deyan Vasilev Litochoro

שביל הטיפוס מסומן בצורה נוחה, לא קשה להבין את מסלול הטיפוס שאף הוא משולט ומאורגן בצורה טובה ומתאימה למטפסים שאינם מקצועיים. המסע עובר בליבו של יער קסום אשר צומח פרא ומוריק לאורך רוב ימות השנה. מידי פעם עובר מסלול הטיפוס בנקודות תצפית נפלאות מהן ניבט הנוף המרהיב וכל שנותר הוא לדמיין כיצד האלים (ככל שהיו כאן באמת בימי יוון העתיקה) מביטים עלינו, בני התמותה, ממרומי ההר.
 

הוסף תגובה

Booking.com