חיסונים להודו

הודו מהווה יעד פופולארי ביותר בקרב מטיילים ישראלים – מידי שנה עשרות אלפי ישראלים בוחרים לטייל בהודו. הודו היא מדינה אשר ברוב חלקיה תנאי התברואה ירודים, הגישה למי שתייה נקיים לא תמיד פשוטה והמזון – במיוחד זה המוכן ונמכר ברחוב עשויי לסכן את בריאות המטיילים, בתוספת הצפיפות הרבה ושירותי הרפואה שלא תמיד זמינים בכל מקום שתרצו לבקר בו מומלץ לדאוג ולקבל את כל החיסונים הנדרשים לפני הנסיעה.

לפני נסיעה להודו יש לוודא שאתם מקבלים חיסונים להודו – מומלץ ביותר לא להקל ראש בעניין הזה, שכן חבל שהטיול במדינה המדהימה הזו יהיה בסכנה עקב בעייה בריאותית – זה קורה למטיילים רבים ולכן כדאי להגיע כמה שיותר מוכנים – ובכלל חבל להמר על הבריאות!

ברחבי הארץ פועלות מספר מרפאות למטיילים אשר מספקות את כל החיסונים הנדרשים לפני טיול להודו, מומלץ להתחיל את תהליך קבלת החיסונים לפחות חודש לפני הנסיעה שכן חלק מהחיסונים ניתנים במספר מנות וצריך להגיע למרפאה ולהתחסן יותר מפעם אחת.

הסכנות הבריאותיות בהודו הן רבות ועל כן ניתנים מספר חיסונים התלויים גם באזור המתוכנן לטיול בהודו, בין החיסונים הנדרשים: חיסון נגד צהבת A, צהבת B, טיפוס הבטן, כלבת, טטנוס, דלקת המוח היפנית וטיפול מונע נגד מלריה. כאמור יעד הטיול משפיע על סוג החיסונים שתצטרכו לקבל, לדוגמה חיסון לדלקת המוח היפנית אינו נדרש בכל האיזורים בהודו אלא בחלקים ספציפיים של המדינה.

איפה מתחסנים

החיסונים להודו ניתנים במרפאות המטיילים של קופות החולים, לאחר שיחה קצרה עם רופא המרפאה שבה תספרו לו על תוכנית הטיול שלכם תקבלו את כל המידע הנדרש כולל המלצות בריאותיות חשובות הרלוונטיות ליעד הטיול שלכם – הרופא יחליט איזה חיסונים עליכם לקבל ומייד לאחר מכן תוכלו להתחיל בקבלת החיסונים.
תוכלו לקבל מידע ודרכי התקשרות למרפאות המטיילים הקרובות לאיזור מגוריכם באתרי האינטרנט של קופות החולים השונות, עלות החיסונים מסובסדת על ידי קופות החולים והיא בדרך כלל נמוכה יחסית.

שים לב: המידע במאמר זה הינו כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לחוות דעת רפואית מקצועית על ידי רופא במרפאת מטיילים.

הוסף תגובה