לינדוס היא עיירה קטנה וקסומה הנמצאת במזרח אי רודוס ביוון במרחק של כ-50 ק"מ מהעיר רודוס לכיוון דרום, שוכנת לחוף הים במפרץ יפהפה, וללא ספק נחשבת לאחד המקומות היפים ברודוס ולמרות שהיא נחשבת למקום מתוייר מאוד עדיין הרבה מבקרים נהנים בה מאווירה שקטה ומבודדת ובוחרים בלינדוס כיעד עיקרי וכבסיס הלינה שלהם ברודוס שזו בחירה הגיונית למדי ועדיפה על פני לינה בעיר רודוס עצמה. העיירה עצמה בנויה מסמטאות צרות וציוריות ובתים לבנים הבנויים במעלה גבעה סביב המפרץ וחוף הים, בין הסמטאות תוכלו למצוא מגוון של חנויות המוכרות מוצרים רבים – חלקן חנויות תיירים קלאסיות, וחלקן מוכרות מוצרי עבודת יד מקוריים ומיוחדים, בנוסף תוכלו להנות בכפר ממספר ברים וטברנות נעימות. בראש הגבעה בלינדוס נמצא אתר ארכיאולוגי חשוב הנקרא האקרופוליס של לינדוס.

לינדוס נוסדה על ידי שבטים יווניים שהגיעו לרודוס במאה העשירית לפני הספירה והפכה לעיר מסחר תוססת עד בערך התקופה של המאה החמישית לפני הספירה – עת היווסדה של העיר רודוס שהפכה לעיר הגדולה והעיקרית באי. העיירה בנוייה כולה על גבעה לחופו של מפרץ כאשר כל בתי העיירה צבועים בלבן – דבר המקנה למקום מראה ייחודי ויפה (שם הכינוי של לינדוס הוא "העיר הלבנה"), בראש הגבעה מתנשא מבצר האקרופוליס הנחשב לאתר ארכיאולוגי מרהיב ובו נמצאים שרידים מהמקדש שהוקם במקום במאה ה-3 לפני הספירה, אזור זה היה לאורך השנים בשליטת האימפריה הרומית, הביזנטית והעותמאנית ולמעשה עד לשנות הארבעים של המאה ה-20 נשלט האי על ידי האיטלקים עד שבשנת 1947 עבר האי לשליטה מלאה של היוונים.

בלינדוס מתגוררים היום כמה אלפים בודדים של תושבים, והמקום נחשב ליעד תיירותי פופולארי מאוד בקרב המטיילים והנופשים ברודוס, חוף הים של העיירה הוא נעים מאוד ומסודר, המים נקיים וצלולים מאוד ותוכלו להנות בו מאוכל מקומי מעולה, לשכור קייקים ולחתור להנאתכם במי המפרץ השקטים או סתם לרבוץ על מיטות השיזוף הפזורות על החוף ולהנות מהאווירה הרגועה והשקטה.

מומלץ מאוד להקדיש זמן לטיפוס במעלה הגבעה אל האקרופוליס כדי להתרשם מהשרידים המרהיבים של המקדש, האיצטדיון והתיאטרון העתיקים שהיו במקום וכדי לצפות מלמעלה על העיירה כולה ועל חוף הים היפה – זהו נוף נדיר ביופיו ובהחלט שווה את המאמץ שבטיפוס לראש הגבעה. מומלץ להגיע לשם בשעות הבוקר המוקדמות כאשר מזג האוויר נעים עדיין להליכה וטיפוס ממושכים.

מלונות מומלצים בלינדוס

מבחינת לינה, בלינדוס תמצאו מגוון אפשרויות לינה המתאימות לסוגים שונים של חופשות. יש שם מספר ריזורטים אשר חלקם מתאימים למשפחות וחלקם רומנטיים ושקטים יותר המתאימים לזוגות בלבד. מלונות בוטיק קטנים ודירות ווילות להשכרה הם בדרך כלל האופציה המועדפת על המבקרים בלינדוס. קיימות הרבה חברות המשווקות דילים ללינדוס הכוללים טיסה ומלון זו אופציה כדאית כלכלית אך שימו לב שמלונות רבים בלינדוס אינם משווקים כחלק מדילים הכוללים גם טיסות וניתן להזמין אותם רק בנפרד ומומלץ דרך האינטרנט – רוב מלונות הבוטיק והדירות להשגרה בלינדוס הם כאלה.

Lindos Royal Resort
Lindos Royal Resort
ריזורט הכל כלול הנמצא על חוף הים במפרץ יפהפה במרחק של 5 ק"מ מהעיירה לינדוס. המלון כולל חמש בריכות חיצוניות, שלוש מסעדות המגישות אוכל מקומי, אסייתי ובינלאומי. חדרי המלון גדולים ומפנקים וחלקם פונים לנוף של המפרץ.
Lindos Mare Resort
Lindos Mare Resort
ללא ספק אחד המלונות המפנקים והמומלצים בלינדוס, המלון מציע שירות מצויין ואוכל מדהים וכולל מגוון של חדרים המשקיפים לנוף מרהיב, לצד בריכה גדולה ונעימה וספא מפנק.
Lindos Village Resort and Spa
Lindos Village Resort and Spa
לינדוס ווילאג' מציעה חווית אירוח אקסקלוסיבית ונעימה למבוגרים בלבד. המלון משקיף לנוף מדהים של חוף הים ומפרץ לינדוס, בנוי כולו בצורה שטוחה וצבוע לבן כשאר המבנים בעיירה, מציע מגוון של חדרים וסוויטות - חלקם עם נוף לים וחלקם עם נוף לגינה המטופחת ששל המלון.

איך מגיעים ללינדוס

הדרך הטובה והמומלצת ביותר להגיע ללינדוס היא באמצעות רכב אותו תוכלו לשכור בעיר רודוס או בשדה התעופה. המרחק של לינדוס משדה התעופה של רודוס הוא כאמור כ-50 ק"מ ומשך הנסיעה כ-45 דקות ברכב. קיימת גם אפשרות לקחת אוטובוס מהתחנה המרכזית של רודוס אך אופציה זו פחות מומלצת שכן משך זמן הנסיעה באוטובוס עשוי להיות כשעה וחצי.