קלגרי, קנדה

קלגרי, קנדה

קלגרי היא העיר הגדולה ביותר של פרובינציית אלברטה בדרום מערב קנדה. היא זוכה בשנים האחרונות לפופולאריות הולכת וגוברת בקרב תיירים המוצאים אותה כנקודת פתיחה טובה לטיול באזור חבל אלברטה, בתחילת המסע לכיוון הרי הרוקיס הקנדים וגם לצורך בילוי והנאה בכל האטרקציות התיירותיות שלקלגרי עצמה יש להציע למטייל ולתייר.

קלגרי – כרטיס ביקור
שם: קלגרי
מדינה: קנדה
פרובינציה: אלברטה
שטח: 726,000 קמ"ר
אוכלוסייה: 1,042,900 נפש
מטבע: דולר קנדי
שפה: אנגלית, צרפתית

קלגרי – מידע כללי
קלגרי היא ללא ספק אחת הערים החשובות בקנדה, היא ממוקמת בפרובינציית אלברטה ונחשבת להעיר הגדולה ביורת במחוז זה. היא ממוקמת ברום מערב המדינה בסמוך לגבול קנדה – ארצות הברית הקרוב יותר לחוף המערבי של יבשת אמריקה הצפונית. בקלגרי התגלו במחצית השנייה של המאה ה-20 נפט וגז טבעי מה שהביא להתפתחות מואצת של תעשיית הנפט והגז בעיר ובעקבותיהם צמיחה ניכרת של אזורי תעשייה, מה שהביא גם לצמיחתה של העיר מבחינת אוכלוסייה, בנייה ושטח עירוני בנוי. בשנת 1988 אירחה קלגרי את אולימפיאדת החורף מה שסימן עבורה את כניסתה לעולם הגדול כאחת הערים הבולטות והמרכזיות בקנדה. לקראת אירוח האולימפיאדה עברה קלגרי "מתיחת פנים" וזכתה להקמת מבני ספורט, שדרוג תשתיות ואפילו חניכת שדה תעופה בינלאומי המצוי מחוץ לה ונועד לשרת את התיירים שפוקדים את המקום.

מבחינת גיאוגרפית ממוקמת קלגרי כ-80 קילומטרים ממזרח להרי הרוקי החוצים את שטחה הדרומי של קנדה לכל אורכו. העיר ממוקמת בגובה של כ-1000 מטרים מעל פני הים, וחוצים אות שני נהרות מרכזיים- נהר הבוו ונהר האלבוו.

קלגרי – מה לראות ומה לעשות?

גני הדבון (Devonian Gardens)– אחד מהאתרים היפים והמרשימים בשטחה של קלגרי הוא גני דבון. מתחם הגנים כולל בתוכו 20 אלף מיני צמחים שונים השותלים ופרוסים בין אזורים של מזרקות, מפלים ובריכות מים מלאכותיות. הגנים הם למעשה גן עדן מלאכותי האוצר בתוכו מינים רבים של צמחים חלקם מצויים בסכנת הכחדה ובאמצעות השימור והגידול באמצעים מלאכותיים מבטיחים את קיומם לעוד שנים רבות. הגנים פתוחים לקהל הרחב בחינם, ניתן להסתובב באזור שעות רבות וליהנות מעשרות רבות של פינות חמד המספקות רגעים רבים של שלווה ופסטוראליות.

גן החיות של קלגרי (Calgary Zoo)– כמו בכל עיר גם העיר קלגרי מתהדרת לה בגן חיות נפלא המכיל בעלי החיים אשר חיים את חייהם בכלובים משודרגים המדמים סביבת חיים טבעית, הכלובים רחבים ומודרניים ועל כן בעלי החיים נראים לא סובלים במיוחד, ואפילו קמת נהנים. אטרקציה ייחודית בגן החיות של קלגרי הוא האזור הפרה היסטורי של גן החיות. האזור מכיל צמחייה ועיצוב הגן כאזור הפרה היסטורי בימים בהם חיו דינוזאורים בשטחים הסובבים את אזור קלגרי (הידעתם- זה אחד האזורים בהם התגלה ריכוז מאובני הדינוזאורים הגדול ביותר). במקום קיימת גם תצוגה של דינוזאורים ובעלי חיים פרה היסטוריים.

מגדל קלגרי (Calgary Tower)– מגדל קלגרי הוא מגדל התצפית המרשים של קלגרי הממוקם ממש בלב העיר ובנוי לגובה של 190 מטרים.בראש המגדל הוקמה קומת זכוכית מיוחדת המאשפרת תצפית מנקודת מבט של מעוף הציבור על כל הנוף היפה המקיף את קלגרי כמו גם על הנוף העירוני של העיר קלגרי עצמה. העלייה לראש המגדל אל קומת הזכוכית עולה כסף, אך ניתן להתנחם בכך שאין צורך לעשות את כל הדרך ברגל- מעליות גדולות יטפסו את כל 190 המטרים במקומכם.

הכפר האולימפי של קלגרי (The Olympic Park Of Calgary)– בשנת 1988 התקיימה בקלגרי אולימפיאדת החורף. לצורך האולימפיאדה הוקמו בקלגרי מתקני ספורט חורף רבים כמו מסלולי גלישה, משטחי החלקה, אזורי סקי ועוד. כל אלו נותרו רכושה של העיר וכיום התושבים נהנים מהם והם פתוחים לקהל הרחב (חלקם בתשלום) עם ירידת השלג הראשון בעונת החורף. גם אתם מוזמנים לנסות את כוחכם בגלישה, החלקה או סקי או לכל הפחות לצפות במיומנים מכם עושים זאת בקלילות רבה.

הסטמפיד- הרודיאו השנתי של קלגרי (Stampede)– הפסטיבל השנתי האהוב והידוע של קלגרי מתקיים מידי שנה בעיר בחודש יולי. אז לובשת קלגרי כולה חג, מתקיימים בה מצעדים, תהלוכות, שלל אירועי תרבות הכוללים מופעים, קונצרטים, תהלוכות ומוסיקה. מופעי ראווה של בוקרים, מירוצי סוסים ומרוצי כרכרות. לתקופה הסטמפיד נראית קלגרי כאילו חזרה כמה עשרות שנים לאחור והזמן הוא תחילת המאה- ממש הימים בהם התחילה המסורת אי שם בשנת 1912. אם מזדמן לכם להיות באזור פרובינציית אלברטה בחודש יולי- אל תרשו לעצמכם לפספס את פסטיבל הסטמפיד המסורתי של קלגרי.

הרי הרוקיס הקנדיים (The Canadian Rockies)– קלגרי הממוקמת רק 80 קילומטרים מרכס הרי הרוקיס הקנדיים נחשבת לאחת הערים הגדולות הסמוכות ביותר להרים ולפיכך למעין שער הכניסה לשמורת הטבע המרהיבה של הרי הרוקיס. ההרים שמהווים את אחת האטרקציות הטבעיות החשובות והמרהיבות ביותר באזור דרומה של קנדה מושכים אליהם תיירים רבים לאורך כל ימות השנה ובעיקר בעונות האביב והקיץ, מה שהופך את קלגרי לפופולאריות יותר ויותר בעונות אלו של השנה. רבים מתאכסנים בעיר או משתמשים בה כבסיס התארגנות לפני היציאה אל אזורי הטבע הפרועים של הרוקיס.

 

הוסף תגובה